RELIGIA

23.06.2020

Temat: Jestem chrześcijaninem- utrwalenie wiadomości.

Nic nie odsyłacie!!!
Cel:
  • Utrwalenie najważniejszych treści z całego roku
  • Wyrażenie wdzięczności za dar wiary.
Przebieg lekcji:
  1. Modlitwa: „Zdrowaś Mario…”
  2. Przypomnij sobie piosenkę Magdy Anioł „Don Bosco”. Ksiądz Bosco bardzo kochał Pana Jezusa i mocno w Niego wierzył.
  1. A teraz posłuchaj Roksany Węgiel, jak pięknie wyraża swoją wiarę w piosence „Jezus, najwyższe imię”. https://www.youtube.com/watch?v=3mL-TY2GSdA&list=RD3mL- TY2GSdA&start_radio=1
  2. Na koniec sprawdź się!!!


Życzę Ci miłych i udanych wakacji.
Do zobaczenia w piątej klasie!!!




09.06.2020r.


Temat: Zaproszenie na ucztę- uroczystość Bożego Ciała.



Cele lekcji:
  • ukazanie znaczenia dla chrześcijanina Najświętszego Sakramentu,
  • przedstawienie symboliki Uroczystości Bożego Ciała,
  • podziękowanie Bogu za Jego obecność w postaci chleba.

Przebieg lekcji:
  1. Modlitwa –„ Zdrowaś Maryjo…”
  2. Proszę przeczytać tekst przypowieści o uczcie z ewangelii św. Łukasza.
Przypowieść o uczcie Łk 14, 16- 24
14 16 Jezus mu odpowiedział: «Pewien człowiek wyprawił wielką ucztę i zaprosił wielu. 17 Kiedy nadszedł czas uczty, posłał swego sługę, aby powiedział zaproszonym: Przyjdźcie, bo już wszystko jest gotowe*. 18 Wtedy zaczęli się wszyscy jednomyślnie wymawiać. Pierwszy kazał mu powiedzieć: "Kupiłem pole, muszę wyjść, aby je obejrzeć; proszę cię, uważaj mnie za usprawiedliwionego!" 19 Drugi rzekł: "Kupiłem pięć par wołów i idę je wypróbować; proszę cię, uważaj mnie za usprawiedliwionego!" 20 Jeszcze inny rzekł: "Poślubiłem żonę i dlatego nie mogę przyjść". 21 Sługa powrócił i oznajmił to swemu panu. Wtedy rozgniewany gospodarz nakazał słudze: "Wyjdź co prędzej na ulice i zaułki miasta i wprowadź tu ubogich, ułomnych, niewidomych i chromych!" 22 Sługa oznajmił: "Panie, stało się, jak rozkazałeś, a jeszcze jest miejsce". 23 Na to pan rzekł do sługi: "Wyjdź na drogi i między opłotki i zmuszaj do wejścia, aby mój dom był zapełniony. 24 Albowiem powiadam wam: Żaden z owych ludzi, którzy byli zaproszeni, nie skosztuje mojej uczty"».

Odpowiedz na pytania.


  1. Co urządził pewien człowiek?
    2. Kogo zaprosił na ucztę?
    3. Co odpowiadali mu zaproszeni?
    4. Co zrobił wtedy gospodarz?
    5. Co powiedział o zaproszonych, którzy nie przyszli na ucztę?
    6. Jakie jest znaczenie tej przypowieści?
    7. Co dziś jest ucztą?
    8. Kto na nią zaprasza?
    9. Kim są zaproszeni?
    10.Jak powinniśmy odpowiedzieć na zaproszenie Jezusa?



  1. Jezusa eucharystycznego czcimy w czasie każdej Mszy Świętej, ale szczególnie w czasie Uroczystości Ciała i Krwi Chrystusa czyli BOŻEGO CIAŁA.

W 1263 roku w Bolsenie, niedaleko Rzymu miało miejsce niezwykłe wydarzenie. Mający wątpliwości w wierze ksiądz odprawiając Mszę Św. podczas łamania hostii zauważył, jak na białe płótno korporału zaczęła sączyć się krew. Dopiero wtedy papież Urban IV wprowadził w Rzymie takie święto, a papież Jan XXII w XIV wieku nakazał obchodzić je w całym Kościele. Do dziś korporał z plamami krwi znajduje się w katedrze w Orvietto niedaleko Bolseny. W Polsce po raz pierwszy święcono Boże Ciało w 1320 roku w diecezji krakowskiej. Dopiero wiek XVI przyniósł tak bogate obchody z jakimi spotykamy się do dziś szczególnie na polskiej wsi.

Hasła związane tematycznie z Bożym Ciałem: (omówienie na Messengerze)
Procesja , chorągwie, , chleb i wino, monstrancja, Eucharystia, Ostatnia Wieczerza, dzwoneczki, cztery ołtarze, sypanie kwiatów, gałązki brzozy, ozdabianie okien, dziękczynienie, czwartek.

Najważniejszy moment Mszy Świętej to: ( odgadnij odpowiedź na





Nic mi nie odsyłacie.
Rozmawiamy w czasie lekcji.

Modlitwa na koniec: Akt miłości: Boże choć Cię nie pojmuję, jednak nad wszystko miłuję. Nad wszystko co jest stworzone, boś ty dobro niestworzone. Amen.



02.06.2020r.


Temat: Uroczystość Zesłania Ducha Świętego.

Nic nie przepisuj! Przeczytaj lekcję i wykonaj zadanie!

Cel lekcji:
  • Przedstawienie sceny biblijnej o zesłaniu Ducha Świętego na apostołów.
  • Ukazanie roli Ducha Świętego w życiu chrześcijanina
  • Uwrażliwienie na moc Ducha Świętego , poprzez modlitwę do niego.
Przebieg lekcji:
  1. Modlitwa do Ducha Świętego: Duchu Święty, który oświecasz serca i umysły nasze, dodaj nam ochoty i zdolności, aby ta nauka była dla nas z pożytkiem doczesnym i wiecznym. Przez Chrystusa Pana naszego Amen.
  2. Przeczytaj:
W niedzielę wspominaliśmy wielkie święto chrześcijańskie Zesłanie Ducha Świętego. Od Wielkanocy minęło 50 dni, dlatego to święto nazywamy Pięćdziesiątnicą, ale także nazywamy Zielonymi Światkami. Dlatego że jest to święto życia i nadziei.
  1. Jak to było na początku. O tym wydarzeniu biblijnym opowiada św. Łukasz w Dziejach Apostolskich. Dz 2, 1- 13

Wysłuchaj komentarz Gienka Washable.

4. Podsumujmy wypowiedź Gienka:
  1. Duch Święty zstąpił na apostołów pod postaciami:



OGIEŃ= światło Chrystusa, ciepło, miłość
WIATR= siła Ducha Świętego
OBCE JĘZYKI =potrzebne do głoszenia Ducha Świętego
b. Duch Święty dał apostołom 7 darów: mądrość, rozum, rada, męstwo, pobożność, umiejętność, bojaźń boża.

c. Apostołowie na Ducha Świętego czekali długo, my otrzymaliśmy Go na chrzcie.



5. Po co mi Duch Święty, skoro go nie widzę?
Bez Ducha Świętego nie przyjąłbyś Komunii Świętej, bez Ducha Świętego nie wymówiłbyś słowa Jezus i nie powiedziałbyś, że Jezus to twój Pan.


Robert Lewandowski o swojej wierze.
TAK WŁAŚNIE DZIAŁA DUCH ŚWIĘTY!

6. Quizy o Duchu Świętym

7. OBOWIĄZKOWO ODEŚLIJ MI JEDEN WYKONANY QUIZ!
Postaraj się wykonać to zadanie jeszcze dzisiaj!
Ostateczny termin do piątku!

8. Pomódl się o jeden dar Ducha Świętego np. o mądrość.






26.05.2020r.

Temat: 100 lecie urodzin Jana Pawła II – konkurs wiedzy o życiu papieża.





Cel:
  • utrwalenie wiedzy na temat życia i działalności papieża Jana Pawła II,
  • zachęcenie do modlitwy do św. Jana Pawła II, szczególnie za swoje rodziny.
Nic nie przepisujecie.
  1. Przebieg lekcji:
  • Modlitwa do św. Jana Pawła II za swoją rodzinę.
  • Przygotowanie do konkursu
  1. Rozgrzewka

  1. Herb papieża Jana Pawła II – przypatrz się symbolom: klucze-symbol przewodzenia Kościołowi, krzyż- Jezus , litera M – Maryja, stuła- kapłaństwo.

  1. Flaga papieża: kolory- żółty i biały.



  1. Czaplinek i papież. ( pomnik papieża nad j. Drawsko, spływ kajakowy rzeką Drawą, dom przy ul. Długiej koło Biedronki, gdzie w latach 50 tych przebywał Karol Wojtyła).









Zapraszam na konkurs! 


W czasie lekcji wyślę zdjęcie 10 pytań na Messenger. 

Odsyłacie 

mi na pocztę tylko odpowiedzi. 

Kto wyśle, chociaż 5 dobrych 

odpowiedzi , otrzyma 5.


Trzy osoby pierwsze, które zdobędą najwięcej punktów, 


otrzymają drobny upominek.


19.05.2020



Temat: 100 -lecie urodzin Jana Pawła II.

Cele:
  • Przybliżenie postaci św. Jana Pawła II -wielkiego Polaka, w stuletnią rocznicę jego urodzin,
  • Zapoznanie z wydarzeniami z życia św. Jana Pawła II.


18 maja 1920 roku – 18 maja 2020
100 lat


Dzisiaj nic nie przepisujecie i nie odsyłacie mi żadnego zadania. 
Czytacie uważnie lekcję i wykonujecie quizy.

Napisz tylko: zapoznałem się z lekcją na pocztę lub na Messenger.
marpolagnieszka@gmail.com

Na następnej lekcji będzie konkurs o życiu i działalności Papieża Jana Pawła II, 
w rocznicę jego urodzin. 
Będzie to konkurs z nagrodami rzeczowymi.

Pytania bądź zadania będą z tej lekcji.

Przebieg lekcji:
  1. Modlitwa „Zdrowaś Maryjo…”
  2. Obejrzyj krótką prezentację o życiu Jana Pawła II

  1. Proponuję Ci kilka wirtualnych wycieczek po życiu Papieża Polaka Jana Pawła II
  1. Otwórz link, klikaj na cyfry, będą dodatkowe informacje, filmiki, zdjęcia. ( Baw się tym!)


  1. Quiz o Janie Pawle II

  1. Barka to była ulubiona piosenka Jana Pawła II. Posłuchaj, wykonuje ją Krzysztof Krawczyk.

Część druga lekcji o Janie Pawle II odbędzie się za tydzień.



12.05.2020

Nic nie przepisujecie. Uważnie czytacie i wykonujecie polecenia!!!
Dzisiaj nic mi nie odsyłacie!

Temat: Kochamy i czcimy Matkę Bożą.

Cele:
  • Przedstawienie form uczczenia Najświętszej Maryi Panny- Królowej Polski,
  • Zachęcenie do modlitwy do Matki Bożej, szczególnie w miesiącu maju.

Przebieg lekcji:
  1. Modlitwa „Zdrowaś Maryjo” za swoją mamę.
  2. Przeczytaj i zaznacz, jak możemy uczcić Matkę Bożą?
  • Pieśni
  • Obrazki
  • Kapliczki
  • Litanie
  • Święta maryjne
  • Droga krzyżowa
  • Sanktuaria czyli kościoły
  • Spowiedź i inne sakramenty
  • Pielgrzymki
  • Ucałowanie krzyża
  1. Jednym z ważniejszych świąt Maryjnych jest obchodzone w Polsce 3 maja. Jest to święto Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski, inaczej Matki Bożej Częstochowskiej.


To jest właśnie ten obraz, przedstawiający Maryję- Królową Polski, inaczej Czarną Madonnę.
Ten obraz znajduje się w sanktuarium (kościele) na Jasnej Górze w Częstochowie.
  1. Rozwiąż dwa quizy o Matce Bożej.


  1. W maju ludzie spotykają się w kościele, przy krzyżach, kapliczkach i śpiewają litanię – piękną pieśń do Maryi. Takie spotkanie nazywamy „majówką”.


  1. Posłuchaj piosenki. To będzie nasza modlitwa do Maryi.
Mama kocha, mama wie”.






05.05.2020

Temat: Uczynki miłosierdzia cz.2

Nic nie przepisujecie! Uważnie czytacie i wykonujecie polecenia!

Cele :
- uczeń rozumie, że Pan Jezus jest obecny w każdym człowieku, także w bezdomnym i nie chcianym;
- uczeń potrafi opisać najważniejsze wydarzenia z życia św. Franciszka z Asyżu oraz określić cechy, które posiada osoba święta;
- uczeń dostrzega konieczność nawrócenia i służy osobom potrzebującym pomocy.
Przebieg lekcji:
  1. Modlitwa „ Zdrowaś Maryjo” za służbę zdrowia.
  2. Na ostatniej lekcji, przedstawiłam Wam uczynki miłosierdzia co do ciała oraz co do duszy.
Przeczytaliście także przypowieść o Miłosiernym Samarytaninie, który pomógł człowiekowi pobitemu, opatrzył jego rany i zaopiekował się nim.
  1. Dzisiaj o postaci św. Franciszka z Asyżu , o którym możemy śmiało powiedzieć że był wiernym świadkiem miłosierdzia. Pomagał ludziom, a jego dewizą było zdanie

POKÓJ I DOBRO”



















  1. Proszę obejrzeć filmiki o św. Franciszku z Asyżu i zaznaczyć dobre odpowiedzi w teście. Następnie proszę odesłać mi test lub same rozwiązanie np. 1. A 2 B itd.



Test o św. Franciszku z Asyżu
  1. Kim miał zostać Franciszek, gdy dorośnie:
  1. kupcem
  2. szewcem
  3. podróżnikiem
  1. Franciszek usłyszał głos Pana Boga i:
  1. poszedł do kościoła
  2. został biskupem
  3. zostawił swoje piękne szaty i żył jak żebrak
  1. Jak działał św. Franciszek:
  1. budował świątynie
  2. pomagał chorym i biednym
  3. prowadził sklepy
  1. Św. Franciszek chwalił Pana Boga przez:
  1. budowanie kościołów
  2. przyrodę, ptaki i zwierzęta
  3. pielgrzymki
  1. Św. Franciszek z Asyżu mówił, że trzeba pokazać ludziom:
  1. Jak się leczy chorych
  2. Jak się modlić
  3. Jak czynić pokój i dobro

Życzę Ci, żebyś zawsze był dobry. Dobro to bardzo ważna wartość!!!
Odpowiedzi odeślij na
marpolagnieszka@gmail.com

Punktacja
5 odpowiedzi dobrych -bdb
4odpowiedzi dobre- db
3 odpowiedzi dobre-dst

2-1 odpowiedzi dobre -dop.


28.04.2020



Temat: Uczynki miłosierdzia. Cz. I

Nic nie przepisuj!!! Uważnie czytaj!

Cel lekcji:
  • Zapoznanie z uczynkami miłosierdzia wg katechizmu
  • Zapoznanie z postacią św. Ojca Alberta Chmielowskiego – ojca miłosierdzia.
  • Uwrażliwienie na dobro i pomoc drugiemu człowiekowi.

Przebieg lekcji:
  1. Modlitwa „Zdrowaś Maryjo…”
  2. Przeczytaj:
Przypowieść o Miłosiernym Samarytaninie.


Jezus (…) rzekł: «Pewien człowiek schodził
z Jeruzalem do Jerycha i wpadł w ręce zbójców.
Ci nie tylko go obdarli, lecz jeszcze rany mu zadali
i zostawiwszy na pół umarłego, odeszli.
Przypadkiem przechodził tą drogą pewien kapłan;
zobaczył go i minął. Tak samo lewita,
gdy przyszedł na to miejsce i zobaczył go, minął.
Pewien zaś Samarytanin, wędrując, przyszedł również na to miejsce. Gdy go zobaczył, wzruszył się głęboko: podszedł do niego i opatrzył mu rany, zalewając je oliwą
i winem; potem wsadził go na swoje bydlę, zawiózł
do gospody i pielęgnował go. Łk 10, 30-34
Wszystko, co uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili. Mt 25, 40

  1. Wysłuchaj teraz piosenki, która opowiada powyższą przypowieść.

4. W katechizmie mamy wymienione uczynki miłosierdzia względem
ciała i duszy.

Uczynki miłosierdzia względem ciała

1. Głodnych nakarmić.
2. Spragnionych napoić.
3. Nagich przyodziać.
4. Podróżnych w dom przyjąć.
5. Więźniów pocieszać.
6. Chorych nawiedzać.
7. Umarłych pogrzebać.

Uczynki miłosierdzia względem duszy

1. Grzeszących upominać.
2. Nieumiejętnych pouczać.
3. Wątpiącym dobrze radzić.
4. Strapionych pocieszać.
5. Krzywdy cierpliwie znosić.
6. Urazy chętnie darować.
7. Modlić się za żywych i umarłych.

5. Utrwal te uczynki.

Dzisiaj nic mi nie odsyłacie!

Na następnej lekcji druga część.




Bądź jak Miłosierny Samarytanin!


21.04. 2020

Witam Wszystkich serdecznie!!!

Proszę o zaległe prace! ( nic nie przepisuj! czytaj uważnie!!!)

Temat: Niedziela Miłosierdzia Bożego.
Cel:
  • przedstawienie postaci św. s. Faustyny Kowalskiej,
  • ukazanie przesłania Bożego Miłosierdzia,
  • zachęcenie do modlitwy do Bożego Miłosierdzia, szczególnie za grzeszników.
Przebieg lekcji: ( nic nie przepisuj! Czytaj uważnie!!!)
  1. Modlitwa za służbę zdrowia: Zdrowaś Mario…..
  2. Przeczytaj:
Jesteśmy w radosnym czasie wielkanocnym. Chrystus zmartwychwstał. 
W pierwszą niedzielę po Wielkanocy ( to było dwa dni temu)świętujemy Boże Miłosierdzie oraz modlimy się o nie, przez wstawiennictwo św. Faustyny Kowalskiej.
  1. Kim ona była?

https://www.youtube.com/watch?v=ZrMBAP9gtlA ( kliknij myszą na link, 
przytrzymaj klawisz ctrl i kliknij myszką)
  1. Siostra Faustyna Kowalska naprawdę miała na imię Helena. Urodziła się ponad 100 lat temu w małej wiosce Głogowiec pod Koninem w 1905 roku.
Wstąpiła do Zakonu Matki Bożej Miłosierdzia w Warszawie. Objawiał jej się Pana Jezus i przekazywał wieści o Bożym Miłosierdziu. Siostra spisywała to w Dzienniczku. Za jej sprawą namalowano obraz Jezusa. Wyglądał on tak:
Pod obrazem miał widnieć napis Jezu, ufam Tobie! Pan Jezus poprosił św. Faustynę, aby modliła się modlitwą do Bożego Miłosierdzia – Koronką.
S. Faustyna Kowalska zmarła mając zaledwie 33 lata i jest pochowana w sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie -Łagiewnikach.

  1. Rozwiąż „Milionerów” o s. Faustynie. Jak dojdziesz do „miliona”, zrób zdjęcie ekranu i wyślij na moją pocztę marpolagnieszka@gmail.com.
Dostaniesz 5.

  1. Jeżeli nie poradzisz sobie z quizem, to odpowiedz na trzy pytania:
  • Co symbolizują dwa promienie: czerwony i niebieski, wypływające z serca Jezusa?
  • Co Pan Jezus robi prawą ręką?
  • Jaki napis jest pod obrazem Jezusa?
Tylko odpowiedzi wyślij na moją pocztę marpolagnieszka@gmail.com
Jak zrobisz dwa zadania, otrzymujesz dwie piątki. Obowiązkowo zrób jedno zadanie.

  1. Na koniec pomódl się słowami: Jezu, ufam Tobie! Powtórz trzy razy. 


04.07.2020r.

Witam Wszystkich!

Temat : Co to jest Triduum Paschalne?
Cel: zapoznanie z wydarzeniami Wielkiego Czwartku, Wielkiego Piątku i Wielkiej Soboty, wyrażenie wdzięczności za zbawienie i dar nieba.
Przebieg lekcji.
  1. Odmów modlitwę do Matki Bożej ( Zdrowaś Maryjo….)
  2. Przeczytaj wyjaśnienia. ( nic nie przepisujemy)
Triduum – to 3 dni
Paschalne- związane z wydarzeniami przed zmartwychwstaniem Jezusa
Trzy dni przed Wielkanocą to Wielki Czwartek, Wielki Piątek i Wielka Sobota.

  1. Przeczytaj krótkie informacje o Triduum Paschalnym:
W Wielki Czwartek Pan Jezus spożył z uczniami Ostatnią Wieczerzę, w czasie której ustanowił sakrament eucharystii i kapłaństwa. Tuż po niej modlił się w Ogrodzie Oliwnym i został pojmany przez żołnierzy. ( nie przepisuj)
.


  1. Zagraj w Milionerów-o Wielki Poście ( najedź myszką na link, przytrzymaj klawisz ctrl i kliknij myszką)


  1. Wielki Piątek to pamiątka męki i śmierci Pana Jezusa.



  1. Rozwiąż zadanie: ( najedź myszką na link, przytrzymaj klawisz ctrl i kliknij)

  1. Wielka Sobota to święcenie pokarmów, czuwanie przy Grobie Pańskim i uroczysta wieczorna msza. W tym roku to rodzice pobłogosławią pokarmy w czasie śniadania wielkanocnego.

  1. Rozwiąż:

https://learningapps.org/1436619 ( najedź myszką na link, przytrzymaj klawisz ctrl i kliknij)







Bardzo serdecznie Was witam!

  • Przepisz datę, temat i cele lekcji.
  • Czytaj polecenia.

Data: 31.03.2020 r.
Temat: „ Hosanna, Hosanna”- Niedziela Palmowa.
Cel: zapoznanie z symboliką Niedzieli Palmowej, uświadomienie, że każdy z nas może uznać Jezusa jako swojego Króla.
  1. Odmów „Ojcze nasz”, łącząc się z Ojcem Świętym
  2. Przeczytaj poniższy tekst z ewangelii.
  3. Następnie najedź myszką na link, przytrzymaj klawisz ctrl i kliknij myszką.
  1. Obejrzyj scenę Uroczystego wjazdu do Jerozolimy.
  2. Niedziela Palmowa rozpoczyna Wielki Tydzień w Kościele, bezpośrednie przygotowanie do Wielkanocy. Wspominamy wtedy radosny wjazd Jezusa do Jerozolimy. Jezus witany był przez ludzi okrzykami : Hosanna!!! oraz gałązkami palmowymi. My też na pamiątkę tego wydarzenia przynosimy swoje palmy, śpiewamy Hosanna i machamy palmami. W ten sposób wyrażamy, że Jezus jest naszym Królem. (nie przepisuj)
Uroczysty wjazd do Jerozolimy

1 Gdy się zbliżali do Jerozolimy, do Betfage i Betanii na Górze Oliwnej, posłał dwóch spośród swoich uczniów 2 i rzekł im: «Idźcie do wsi, która jest przed wami, a zaraz przy wejściu do niej znajdziecie uwiązane oślę, którego jeszcze żaden człowiek nie dosiadał. Odwiążcie je i przyprowadźcie tutaj. 3 A gdyby was kto pytał, dlaczego to robicie, powiedzcie: Pan go potrzebuje i zaraz odeśle je tu z powrotem». 4 Poszli i znaleźli oślę przywiązane do drzwi z zewnątrz, na ulicy. Odwiązali je, 5 a niektórzy ze stojących tam pytali ich: «Cóż to ma znaczyć, że odwiązujecie oślę?» 6 Oni zaś odpowiedzieli im tak, jak Jezus polecił. I pozwolili im. 7 Przyprowadzili więc oślę do Jezusa i zarzucili na nie swe płaszcze, a On wsiadł na nie. 8 Wielu zaś słało swe płaszcze na drodze, a inni gałązki ścięte na polach. 9 Ci zaś, którzy Go poprzedzali i którzy szli za Nim, wołali:

«Hosanna!

Błogosławiony Ten, który przychodzi w imię Pańskie.10 Błogosławione królestwo ojca naszego, Dawida, które nadchodzi.

Hosanna na wysokościach!»11 Tak przybył do Jerozolimy i wszedł do świątyni. Obejrzał wszystko, a że pora była już późna, wyszedł razem z Dwunastoma do Betanii.

Praca samodzielna
  • Narysuj w zeszycie swoją kolorową palmę wielkanocną.
  •  Pod obrazkiem napisz wyjaśnienie słowa Hosanna.
  • Zrób zdjęcie pracy, podpisz ją i wyślij na mój email marpolagnieszka@gmail.com
(Czekam na Wasze emaile we wtorek do godziny 20)
Pozdrawiam serdecznie
Wasza pani od religii- p. Agnieszka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

4a zdalne nauczanie

Witajcie na blogu naszej klasy, jest to miejsce, w którym będziecie mogli korzystać z materiałów przesyłanych przez nauczycieli d...