MATEMATYKA

 25.06.20r.


Temat: Powtarzam i utrwalam wiadomości dotyczące ułamków dziesiętnych.

Nacobezu: Samodzielnie wykonam co najmniej 3 zadania.
(zapisz temat i nacobezu w zeszycie do matematyki).

  1. Wykonaj następujące zadania i baw się dobrze :


Proszę być aktywnym na grupie w tym czasie, gdy mamy matematykę – będzie sprawdzana obecność.
Pozdrawiam



24.06.20r.


Temat: Powtarzam i utrwalam wiadomości dotyczące ułamków zwykłych.

Nacobezu: Samodzielnie wykonam co najmniej 3 zadania.
(zapisz temat i nacobezu w zeszycie do matematyki).

  1. Wykonaj następujące zadania i baw się dobrze :


Proszę być aktywnym na grupie w tym czasie, gdy mamy matematykę – będzie sprawdzana obecność.
Pozdrawiam



19.06.20r.

Temat: Poznam zależności między jednostkami pól figur - zadania.

Nacobezu: Samodzielnie wykonam co najmniej 7 przykładów.
(zapisz temat i nacobezu w zeszycie do matematyki).

  1. Wykonaj następujące zadanie w zeszycie:
Zamień:
  1. na milimetry kwadratowe: 5 cm2, 17 cm2, 60 cm2, 77 cm2, 93 cm2
  2. na centymetry kwadratowe: 8 dm2, 49 dm2, 20 dm2, 35 dm2, 65 dm2
  3. na metry kwadratowe: 3 a, 14 a, 25 a, 40 a, 67 a
  4. na ary: 6 ha, 14 ha, 15 ha, 20 ha, 50 ha
Oblicz pole prostokątnej działki o podanych wymiarach. Wyraź to pole w hektarach oraz w arach.
  1. 100 m x 200 m b) 250 m x 400 m c) 800 m x 500 m

  1. Wykonaj zadania w ćwiczeniach:
  • zad 6 str. 89
  • zad 7 str. 89

(Jeśli będziesz miał /a problem z tymi zadaniami wróć jeszcze raz do wczorajszego filmu https://pistacja.tv/film/mat00238-zamiana-jednostek-pola-przyklady?playlist=392)

Proszę być aktywnym na grupie w tym czasie, gdy mamy matematykę.
Pozdrawiam



15.06.20r.


Temat: Poznam zależności między jednostkami pól figur.

Nacobezu: Samodzielnie wykonam co najmniej 7 przykładów.
(zapisz temat i nacobezu w zeszycie do matematyki).

  1. Obejrzyj film (kliknij w poniższy link, lub skopiuj go i wklej w wyszukiwarkę Internetową)

Zatrzymaj film, gdy wyświetli się ekran „Zapamiętaj” -( 5min 47sek.) i zapisz w zeszycie notatkę. Zawsze możesz zajrzeć do zeszytu, gdy będziesz samodzielnie wykonywał zadania, aby upewnić się, że dobrze myślisz.

  1. A teraz obejrzyj drugi film (kliknij w poniższy link, lub skopiuj go i wklej w wyszukiwarkę Internetową)
Zatrzymaj film gdy wyświetli się ekran „Zapamiętaj” -( 9min 50sek.) i zapisz w zeszycie notatkę.

  1. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń:
  • zad 1 str. 88
  • zad 2 str. 88
  • zad 3 str. 88
  • zad 4 str. 89
  • zad 5 str. 89

(Jeśli będziesz miał /a problem z tymi zadaniami wróć jeszcze raz do filmu)

Proszę być aktywnym na grupie w tym czasie, gdy mamy matematykę.

Pozdrawiam

10.06.20r.
Temat: Utrwalam jednostki pola.

Nacobezu: Samodzielnie wykonam co najmniej 4 zadania.
(zapisz temat i nacobezu w zeszycie do matematyki).

  1. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń:
  • zad 1 str. 86
  • zad 2 str. 86
  • zad 3 str. 87
  • zad 4 str. 87
  • zad 5 str. 87

(Jeśli będziesz miał /a problem z tymi zadaniami wróć jeszcze raz do filmu z poprzedniej lekcji: https://www.youtube.com/watch?v=yVG2uLeJwNc)

Proszę być aktywnym na grupie w tym czasie, gdy mamy matematykę.
Zdjęcia wykonanych zadań proszę przesłać na adres: dominikabuca@gmail.com

Pozdrawiam

08.06.20r.
Temat: Dowiem się, w jakich jednostkach wyraża się pole figury.

Nacobezu: Samodzielnie wykonam co najmniej 7 przykładów.
(zapisz temat i nacobezu w zeszycie do matematyki).

  1. Obejrzyj film (kliknij w poniższy link, lub skopiuj go i wklej w wyszukiwarkę Internetową)

Zatrzymaj film, gdy wyświetli się ekran „Zapamiętaj” -( 4min 39sek.) i zapisz w zeszycie notatkę. Zawsze możesz zajrzeć do zeszytu, gdy będziesz samodzielnie wykonywał zadania, aby upewnić się, że dobrze myślisz.

  1. A teraz obejrzyj drugi film (kliknij w poniższy link, lub skopiuj go i wklej w wyszukiwarkę Internetową)

Zatrzymaj film gdy wyświetli się ekran „Zapamiętaj” -( 10min 04sek.) i zapisz w zeszycie notatkę. Zawsze możesz zajrzeć do zeszytu gdy będziesz samodzielnie wykonywał zadania aby upewnić sie że dobrze liczysz.

  1. Wykonaj zadania z podręcznika:
  • zad 1 str. 212
  • zad 2 str. 212
  • zad 3 str. 212
  • zad 6 str. 212
  • zad 7 str. 212

(Jeśli będziesz miał /a problem z tymi zadaniami wróć jeszcze raz do filmu)

Proszę być aktywnym na grupie w tym czasie, gdy mamy matematykę.
Zdjęcia wykonanych zadań proszę przesłać na adres: dominikabuca@gmail.com

Pozdrawiam

05.06.20r.

Temat: Dowiem się co to jest pole figury.

Nacobezu: Samodzielnie wykonam co najmniej 7 przykładów.
(zapisz temat i nacobezu w zeszycie do matematyki).

  1. Obejrzyj film (kliknij w poniższy link, lub skopiuj go i wklej w wyszukiwarkę Internetową)

Zatrzymaj film, gdy wyświetli się ekran „Zapamiętaj” -( 5min 36sek.) i zapisz w zeszycie notatkę. Zawsze możesz zajrzeć do zeszytu, gdy będziesz samodzielnie wykonywał zadania, aby upewnić się, że dobrze liczysz.

  1. Wykonaj zadania z podręcznika:
  • zad 1 str. 209
  • zad 2 str. 209
  • zad 3 str. 209
  • zad 4 str. 209

  1. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń:
  • zad 1 str. 85
  • zad 2 str. 85
(Jeśli będziesz miał /a problem z tymi zadaniami wróć jeszcze raz do filmu)

Proszę być aktywnym na grupie w tym czasie, gdy mamy matematykę.
Zdjęcia wykonanych zadań proszę przesłać na adres: dominikabuca@gmail.com
Pozdrawiam




03.06.20r.

Temat: Ćwiczę odejmowanie ułamków dziesiętnych.


Nacobezu: Samodzielnie wykonam co najmniej 7 przykładów.
(zapisz temat i nacobezu w zeszycie do matematyki).

  1. Wykonaj zadania z podręcznika:
  • zad 6 str. 203
  • zad 7 str. 203
  • zad 8 str. 203
  • zad 11 str. 204

  1. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń:
  • zad 5 str. 83
  • zad 6 str. 84
  • zad 7 str. 84
  • zad 9 str. 84
(Jeśli będziesz miał /a problem z tymi zadaniami wróć jeszcze raz do wczorajszego filmu: https://pistacja.tv/film/mat00143-odejmowanie-pamieciowe-liczb-dziesietnych)

Proszę być aktywnym na grupie w tym czasie, gdy mamy matematykę.
Zdjęcia wykonanych zadań proszę przesłać na adres: dominikabuca@gmail.com

Pozdrawiam



01.06.20r.
Temat: Dowiem się, jak odejmuje się ułamki dziesiętne.

Nacobezu: Samodzielnie wykonam co najmniej 7 przykładów.
(zapisz temat i nacobezu w zeszycie do matematyki).

  1. Obejrzyj film (kliknij w poniższy link, lub skopiuj go i wklej w wyszukiwarkę Internetową)

Zatrzymaj film, gdy wyświetli się ekran „Zapamiętaj” -( 9min 29sek.) i zapisz w zeszycie notatkę. Zawsze możesz zajrzeć do zeszytu, gdy będziesz samodzielnie wykonywał zadania, aby upewnić się, że dobrze liczysz.

  1. Zanim przejdziesz do pracy czas na zabawę:

  1. Teraz wykonaj zadania z podręcznika:
  • zad 1 str. 202
  • zad 2 str. 202
  • zad 3 str. 202

  1. Praca domowa: wykonaj zadania w ćwiczeniach:
  • zad 2 str. 83
  • zad 4 str. 83
(Jeśli będziesz miał /a problem z tymi zadaniami wróć jeszcze raz do filmu.)

Proszę być aktywnym na grupie w tym czasie, gdy mamy matematykę.
Zdjęcia wykonanych zadań proszę przesłać na adres: dominikabuca@gmail.com
Pozdrawiam



29.05.20r.
Temat: Ćwiczę dodawanie ułamków dziesiętnych.

Nacobezu: Samodzielnie wykonam co najmniej 7 przykładów.
(zapisz temat i nacobezu w zeszycie do matematyki).

  1. Wykonaj zadania z podręcznika:
  • zad 5 str. 200
  • zad 6 str. 200
  • zad 7 str. 200

  1. Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń:
  • zad 2 str. 81
  • zad 5 str. 82
  • zad 6 str. 82
  • zad 7 str. 82
(Jeśli będziesz miał /a problem z tymi zadaniami wróć jeszcze raz do wczorajszego filmu: https://www.youtube.com/watch?v=14vMyird3vo)

Proszę być aktywnym na grupie w tym czasie, gdy mamy matematykę.
Zdjęcia wykonanych zadań proszę przesłać na adres: dominikabuca@gmail.com
Pozdrawiam




28.05.20r.

Temat: Dowiem się, jak dodaje się ułamki dziesiętne.

Nacobezu: Samodzielnie wykonam co najmniej 7 przykładów.
(zapisz temat i nacobezu w zeszycie do matematyki).

  1. Obejrzyj film (kliknij w poniższy link, lub skopiuj go i wklej w wyszukiwarkę Internetową)

Zatrzymaj film, gdy wyświetli się ekran „Zapamiętaj” -( 7min 33sek.) i zapisz w zeszycie notatkę. Zawsze możesz zajrzeć do zeszytu, gdy będziesz samodzielnie wykonywał zadania, aby upewnić się, że dobrze liczysz.

  1. Zanim przejdziesz do pracy czas na zabawę:

  1. Teraz wykonaj zadania z podręcznika:
  • zad 1 str. 199
  • zad 3 str. 199
  • zad 4 str. 199
(Jeśli będziesz miał /a problem z tymi zadaniami wróć jeszcze raz do filmu.)

Proszę być aktywnym na grupie w tym czasie, gdy mamy matematykę.
Zdjęcia wykonanych zadań proszę przesłać na adres: dominikabuca@gmail.com

Pozdrawiam

27.05.20r.

Temat: Dowiem się, jak porównuje się ułamki dziesiętne.

Nacobezu: Samodzielnie porównam co najmniej 5 par ułamków dziesiętnych.
(zapisz temat i nacobezu w zeszycie do matematyki).

  1. Obejrzyj film (kliknij w poniższy link, lub skopiuj go i wklej w wyszukiwarkę Internetową)

Zapisz w zeszycie notatkę:

„Aby porównać liczby dziesiętne zastanów 

się, gdzie jest ich miejsce na osi liczbowej. Ustal 

pomiędzy, jakimi innymi liczbami się znajdują. 

Pamiętaj, że każdy nawet najmniejszy odcinek 

możesz podzielić na jeszcze mniejsze części.

Przykłady:

2,5 <3,4 4,52 > 4,381 0,008 < 0,01


2,5 > 2,4 4,52 < 4,581 0,032 > 0,030

  1. Zanim przejdziesz do pracy czas na zabawę:

  1. Teraz wykonaj zadania z podręcznika:
  • zad 2 str. 195
  • zad 3 str. 196
  • zad 5 str. 196
  • zad 6 str. 196
(Jeśli będziesz miał /a problem z tymi zadaniami wróć jeszcze raz do filmu.)

Proszę być aktywnym na grupie w tym czasie, gdy mamy matematykę.
Zdjęcia wykonanych zadań proszę przesłać na adres: dominikabuca@gmail.com

Pozdrawiam


25.05.20r.

Temat: Poćwiczę zapisywanie wyrażeń dwumianowanych dotyczących masy za pomocą ułamków dziesiętnych.

Nacobezu: Wykonam samodzielnie co najmniej 7 przykładów.
(zapisz temat i nacobezu w zeszycie do matematyki).

  1. Zapisz w zeszycie :
1 dag = 10 g, więc 1 g = 0,1 dag
1 kg = 100 dag, więc 1 dag = 0,01 kg
1 kg = 1000 g, więc 1 g = 0,001 kg
1 t = 1000 kg, więc 1 kg = 0,001 t

  1. Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń:
  • zad 1 str. 77
  • zad 2 str. 77
  • zad 3 str. 77
  • zad 4 str. 78

  1. Praca domowa
  • zad 1 i 3 str. 190
(Jeśli będziesz miał /a problem z tymi zadaniami wróć jeszcze raz do filmu z poprzednich lekcji:



Proszę być aktywnym na grupie w tym czasie, gdy mamy matematykę. Zdjęcia wykonanych zadań proszę przesłać na adres: dominikabuca@gmail.com Pozdrawiam

22.05.20r.
Temat: Ćwiczę zapisywanie wyrażeń dwumianowanych za pomocą ułamków dziesiętnych.

Nacobezu: Wykonam samodzielnie co najmniej 7 przykładów.
(zapisz temat i nacobezu w zeszycie do matematyki).

  1. Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń:
  • zad 1 str. 75
  • zad 2 str. 75
  • zad 3 str. 76
  • zad 4 str. 76
  • zad 5 str. 76
  • zad 6 str. 76
(Jeśli będziesz miał /a problem z tymi zadaniami wróć jeszcze raz do wczorajszego filmu: https://pistacja.tv/film/mat00132-zapisywanie-wyrazen-dwumianowanych?playlist=216)


Proszę być aktywnym na grupie w tym czasie, gdy mamy matematykę. Zdjęcia wykonanych zadań proszę przesłać na adres: dominikabuca@gmail.com Pozdrawiam


21.05.20r.
Temat: Dowiem się, jak zapisuje się wyrażenia dwumianowane za pomocą ułamków dziesiętnych.

Nacobezu: Wykonam samodzielnie co najmniej 7 przykładów.
(zapisz temat i nacobezu w zeszycie do matematyki).

  1. Obejrzyj film (kliknij w poniższy link, lub skopiuj go i wklej w wyszukiwarkę Internetową)

Zatrzymaj film, gdy wyświetli się ekran „Zapamiętaj” -( 5min 17sek.) i zapisz w zeszycie zamianę wyrażenia dwumianowanego na ułamek dziesiętny. Zawsze możesz zajrzeć do zeszytu, gdy będziesz samodzielnie wykonywał zadania, aby upewnić się, że liczysz, myślisz.

  1. Zapisz w zeszycie :
1 cm = 10 mm, więc 1 mm = 0,1 cm
1 dm = 10 cm, więc 1 cm = 0,1 dm
1 m = 100 cm, więc 1 cm = 0,01 m
1 km = 1000 m, więc 1 m = 0,001 cm
1 dag = 10 g, więc 1 g = 0,1 dag
1 kg = 100 dag, więc 1 dag = 0,01 kg
1 kg = 1000 g, więc 1 g = 0,001 kg
1 t = 1000 kg, więc 1 kg = 0,001 t

  1. Teraz wykonaj zadania z podręcznika:
  • zad 1 str. 187
  • zad 3 str. 188
  • zad 4 str. 188

  1. Praca domowa
  • zad 5 str. 188
(Jeśli będziesz miał /a problem z tymi zadaniami wróć jeszcze raz do filmu.)

Proszę być aktywnym na grupie w tym czasie, gdy mamy matematykę. Zdjęcia wykonanych zadań proszę przesłać na adres: dominikabuca@gmail.com 

 Pozdrawiam

20.05.2020r.

Temat: Dowiem się, jak zamienia się ułamki zwykłe o mianownikach 10, 100, 1000, … na ułamki dziesiętne.

Nacobezu: Wykonam samodzielnie co najmniej 5 przykładów.
(zapisz temat i nacobezu w zeszycie do matematyki).

  1. Obejrzyj film (kliknij w poniższy link, lub skopiuj go i wklej w wyszukiwarkę Internetową)

Zatrzymaj film gdy wyświetli się ekran „Zapamiętaj” -( 8min 12sek.) i zapisz notatkę w zeszycie. Zawsze możesz zajrzeć do zeszytu gdy będziesz samodzielnie wykonywał zadania aby upewnić sie że liczysz myślisz.

  1. Zanim przejdziesz do pracy czas na zabawę:
https://learningapps.org/7395443 - próbuj, aż dojdziesz do miliona

  1. Teraz wykonaj zadania z podręcznika:
  • zad 1 str. 184
  • zad 4 str. 184
(Jeśli będziesz miał /a problem z tymi zadaniami wróć jeszcze raz do filmu.)

Zadania dodatkowe dla chętnych na ocenę: zad. 1, 2, 4, 7,8 str. 73 i 74 zeszyt ćwiczeń

Proszę być aktywnym na grupie w tym czasie, gdy mamy matematykę.
Zdjęcia wykonanych zadań (w zeszycie oraz w ćwiczeniach dla chętnych) proszę przesłać na adres: dominikabuca@gmail.com
Pozdrawiam





18.05.2020r.
KARTA ODPOWIEDZI – UŁAMKI ZWYKŁE 
(wydrukuj bądź przepisz na zwykłą kartkę)
KLASA 4

  1. Zapisz odpowiedź …………..
  2. Zapisz podane liczby w postaci ułamka niewłaściwego
  1. …………………. b) ………………….. c) …………………
  1. Zapisz odpowiedź …………….
  2. Oblicz. Wynik przedstaw w postaci ułamka nieskracalnego. Wyłącz całości.
  1. ……………………………………………………………………………………………………………..
  2. ……………………………………………………………………………………………………………..
  3. ……………………………………………………………………………………………………………..
  4. ……………………………………………………………………………………………………………..
  5. ……………………………………………………………………………………………………………..
  6. ……………………………………………………………………………………………………………..
  7. ……………………………………………………………………………………………………………..
  8. ……………………………………………………………………………………………………………..
  1. Rozwiąż zadanie. Zapisz obliczenia i odpowiedź.
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
  1. Rozwiąż zadanie. Zapisz obliczenia i odpowiedź.
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Punktacja:
Zad 1 – 1 punkt
Zad 2 – 3 punkty
Zad 3 – 1 punkt
Zad 4 – 8 punktów
Zad 5 – 2 punkty
Zad 6 – 2 punkty
Razem: 17 punktów

Ocena:
1pkt – 5pkt ndst
5,5 pkt – 8 pkt dop
8,5 pkt – 11,5 pkt dst
12 pkt – 14 pkt db
14,5 pkt – 16 pkt bdb

16,5 pkt – 17 pkt cel


15.05.2020r.

Temat: Ćwiczę odejmowanie ułamków zwykłych.

Nacobezu: Samodzielnie wykonam co najmniej 5 przykładów dodawania ułamków.

  1. Wykonaj zadania z podręcznika:
  • zad 5 str. 177
  • zad 6 str. 177
  • zad 7 str. 177
  • zad 8 str. 177

  1. Praca domowa:
  • zad 6 str. 71
  • zad 9 str. 72

(Jeśli będziesz miał /a problem z tymi zadaniami wróć jeszcze raz do filmów z poprzedniej lekcji: https://pistacja.tv/film/mat00121-odejmowanie-ulamkow-o-tych-samych-mianownikach-wprowadzenie?playlist=89


Proszę być aktywnym na grupie w tym czasie, gdy mamy matematykę.
Zdjęcia wykonanych zadań proszę przesłać na adres: dominikabuca@gmail.com Pozdrawiam




14.05.2020r.

Temat: Dowiem się, jak odejmuje się ułamki zwykłe.

Nacobezu: Samodzielnie wykonam co najmniej 5 przykładów odejmowania ułamków.

  1. Obejrzyj film (kliknij w poniższy link, lub skopiuj go i wklej w wyszukiwarkę Internetową)

Zatrzymaj film, gdy wyświetli się ekran „Zapamiętaj” - (3min 37sek.) i zapisz informacje w zeszycie. Zawsze możesz zajrzeć do zeszytu, gdy będziesz samodzielnie wykonywał zadania, aby upewnić się, że dobrze myślisz.

  1. Obejrzyj teraz drugi film (kliknij w poniższy link, lub skopiuj go i wklej w wyszukiwarkę Internetową)

Zatrzymaj film, gdy wyświetli się ekran „Zapamiętaj” - (5min 44sek.) i zapisz informacje w zeszycie. Zawsze możesz zajrzeć do zeszytu, gdy będziesz samodzielnie wykonywał zadania, aby upewnić się, że dobrze myślisz.

  1. Wykonaj zadania z podręcznika:
  • zad 1 str. 176
  • zad 2 str. 177
  • zad 4 str. 177

  1. Czas na ćwiczenia:
  • zad 1 str. 71
  • zad 4 str. 71
  • zad 5 str. 71

Proszę być aktywnym na grupie w tym czasie, gdy mamy matematykę.
Zdjęcia wykonanych zadań proszę przesłać na adres: dominikabuca@gmail.com Pozdrawiam





11.05.2020r.
Temat: Dowiem się, jak dodaje się ułamki zwykłe i liczby mieszane.

Nacobezu: Samodzielnie wykonam co najmniej 5 przykładów dodawania ułamków.

  1. Obejrzyj film (kliknij w poniższy link, lub skopiuj go i wklej w wyszukiwarkę Internetową)

Zatrzymaj film, gdy wyświetli się ekran „Zapamiętaj” - (7min 20sek.) i zapisz informacje w zeszycie. Zawsze możesz zajrzeć do zeszytu gdy będziesz samodzielnie wykonywał zadania, aby upewnić się, że dobrze myślisz.

  1. Obejrzyj teraz drugi film (kliknij w poniższy link, lub skopiuj go i wklej w wyszukiwarkę Internetową)


  1. Wykonaj zadania z podręcznika:
  • zad. 1 g – l str. 174
  • zad. 2 str. 174
  • zad. 3 str. 174

  1. Czas na ćwiczenia:
  • zad. 6 str. 70
  • zad. 8 str. 70
  • zad. 10 str. 70

Proszę być aktywnym na grupie w tym czasie, gdy mamy matematykę.

Zdjęcia wykonanych zadań proszę przesłać na adres: dominikabuca@gmail.com Pozdrawiam



08.05.2020r.
Temat: Dowiem się, jak dodaje się ułamki zwykłe.

Nacobezu: Samodzielnie wykonam co najmniej 5 przykładów dodawania ułamków.

  1. Obejrzyj film (kliknij w poniższy link, lub skopiuj go i wklej w wyszukiwarkę Internetową)

Zatrzymaj film, gdy wyświetli się ekran „Zapamiętaj” - (4min 43sek.) i zapisz informacje w zeszycie. Zawsze możesz zajrzeć do zeszytu, gdy będziesz samodzielnie wykonywał zadania, aby upewnić się, że dobrze myślisz.

  1. Obejrzyj teraz drugi film (kliknij w poniższy link, lub skopiuj go i wklej w wyszukiwarkę Internetową)

Zatrzymaj film gdy wyświetli się ekran „Zapamiętaj” - (6min 25sek.) i zapisz informacje w zeszycie.

  1. Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń:
  • zad. 1 str. 69
  • zad. 2 str. 69
  • zad. 3 str. 69
  • zad. 4 str. 69

  1. Praca domowa:
  • zad. 1 a – f str. 174 - podręcznik

Proszę być aktywnym na grupie w tym czasie, gdy mamy matematykę.

Zdjęcia wykonanych zadań proszę przesłać na adres: dominikabuca@gmail.com Pozdrawiam


07.05.2020r.
Temat: Nauczę się zapisywać wynik dzielenia jako ułamek.

Nacobezu: Samodzielnie wykonam co najmniej 10 przykładów.

  1. Obejrzyj film (kliknij w poniższy link, lub skopiuj go i wklej w wyszukiwarkę Internetową)

Zatrzymaj film, gdy wyświetli się ekran „Zapamiętaj” - (5min 16sek.) i zapisz informacje w zeszycie. Zawsze możesz zajrzeć do zeszytu, gdy będziesz wykonywał zadania, aby upewnić się, że dobrze myślisz.

  1. Wykonaj teraz zadania z podręcznika:
  • zad 1 str. 171 (Podpowiedź: 3 : 4 = oraz = 4 : 11)
  • zad. 2 str. 172
  • zad 3 str. 172 (Podpowiedź: w zadaniu wykorzystaj informacje z poprzedniej lekcji)

  1. Praca domowa:
Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń ze strony 68.

Proszę być aktywnym na grupie w tym czasie, gdy mamy matematykę.

Zdjęcia wykonanych zadań (w zeszycie i w ćwiczeniu) proszę przesłać na adres: dominikabuca@gmail.com Pozdrawiam


04.05.2020r.
Temat: Dowiem się, jak zamienia się ułamki niewłaściwe na liczby 
mieszane i odwrotnie.

Nacobezu: Samodzielnie wykonam co najmniej 5 przykładów zamiany liczby mieszanej na ułamek niewłaściwy i odwrotnie.


Zapisz w zeszycie notatkę:

Ułamek niewłaściwy, to taki ułamek, w którym licznik jest większy od mianownika (na górze jest większa liczba niż na dole).
Np. , , ,(przykłady na Messengerze)

UŁAMKI NIEWŁAŚCIWE zamienia się na LICZBY MIESZANE i odwrotnie.

  1. Obejrzyj film (kliknij w poniższy link, lub skopiuj go i wklej w wyszukiwarkę Internetową)

Zatrzymaj film, gdy wyświetli się ekran „Zapamiętaj” - (6min 2sek.) i zapisz informacje w zeszycie. Zawsze możesz zajrzeć do zeszytu, gdy będziesz samodzielnie zamieniał ułamki niewłaściwe na liczby mieszane.

  1. Wykonaj teraz zadanie 8 w zeszycie ćwiczeń na stronie 67.

  1. Obejrzyj teraz drugi film (kliknij w poniższy link, lub skopiuj go i wklej w wyszukiwarkę Internetową)
Zatrzymaj film, gdy wyświetli się ekran „Zapamiętaj” - (7min 15sek.) i zapisz informacje w zeszycie. Zawsze możesz zajrzeć do zeszytu, gdy będziesz samodzielnie zamieniał liczby mieszane na ułamki niewłaściwe.

  1. Wykonaj zadanie 6 z podręcznika ze strony 169.

Proszę być aktywnym na grupie w tym czasie, gdy mamy matematykę.

Zdjęcia wykonanych zadań proszę przesłać na adres: dominikabuca@gmail.com Pozdrawiam


27.04.2020r.
Temat: Dowiem się, jak skraca się ułamki zwykłe.

Nacobezu: Samodzielnie wykonam co najmniej 5 przykładów skracania ułamków.
  1. Obejrzyj film (kliknij w poniższy link, lub skopiuj go i wklej w wyszukiwarkę Internetową)

Zatrzymaj film gdy wyświetli się ekran „Zapamiętaj” - (7min 58sek.) i zapisz informacje w zeszycie. Zawsze możesz zajrzeć do zeszytu, gdy będziesz samodzielnie wykonywał zadania, aby upewnić się, że dobrze je wykonujesz.

  1. Teraz czas obejrzyj uważnie jeszcze jeden film:

  1. Wykonaj zadana w zeszycie ćwiczeń:
  • zad.  8 str. 65
  • zad. 9 str. 65
  • zad.  10 str. 65
(Jeśli będziesz miał /a problem z tymi zadaniami wróć jeszcze raz do filmu.)

Proszę być aktywnym na grupie w tym czasie, gdy mamy matematykę.
Zdjęcia wykonanych zadań proszę przesłać na adres: dominikabuca@gmail.com
Pozdrawiam





24.04.2020r.
Temat: Dowiem się, jak rozszerza się ułamki zwykłe.

Nacobezu: Samodzielnie wykonaj co najmniej 5 przykładów rozszerzania ułamków.
  1. Obejrzyj film (kliknij w poniższy link, lub skopiuj go i wklej w wyszukiwarkę Internetową)

Zatrzymaj film gdy wyświetli się ekran „Zapamiętaj” - (4min 56sek.) i zapisz informacje w zeszycie. Zawsze możesz zajrzeć do zeszytu gdy będziesz samodzielnie wykonywał zadania aby upewnić się, że dobrze je wykonujesz.

  1. Teraz czas obejrzyj uważnie jeszcze jeden film:


  1. Wykonaj zadana w zeszycie ćwiczeń:
  • zad 3 str. 64
  • zad 4 str. 64
  • zad 5 str. 64
(Jeśli będziesz miał /a problem z tymi zadaniami wróć jeszcze raz do filmu.)

Proszę być aktywnym na grupie w tym czasie, gdy mamy matematykę.
Zdjęcia wykonanych zadań proszę przesłać na adres: dominikabuca@gmail.com
Pozdrawiam




23.04.2020r.

Temat: Dowiem się, jak porównuje się ułamki zwykłe o tych samych licznikach.

Nacobezu: Samodzielnie wykonaj co najmniej 5 przykładów porównania ułamków.

  1. Obejrzyj film (kliknij w poniższy link, lub skopiuj go i wklej w wyszukiwarkę Internetową)

Zatrzymaj film, gdy wyświetli się ekran „Zapamiętaj” - (4min 36sek.) i zapisz informacje w zeszycie. Zawsze możesz zajrzeć do zeszytu, gdy będziesz samodzielnie wykonywał zadania, aby upewnić się, że dobrze je wykonujesz.

  1. Teraz czas na zadania:
  1. Porównaj ułamki (wstaw znak < lub >):to zadanie będzie podane na Messengerze/
  1. < f)
  2. g)
  3. h)
  4. i)
  5. j)

  1. Wykonaj zadana w zeszycie ćwiczeń:
  • zad.  5 str. 63
  • zad.  6 str. 63 (przykład, a to wczorajsza lekcja)
(Jeśli będziesz miał /a problem z tymi zadaniami wróć jeszcze raz do filmu.)

Proszę być aktywnym na grupie w tym czasie, gdy mamy matematykę.
Zdjęcia wykonanych zadań proszę przesłać na adres: dominikabuca@gmail.com

Pozdrawiam


20.04.2020r.

Temat: Dowiem się, jak porównuje się ułamki zwykłe o tych samych mianownikach.

Nacobezu: Samodzielnie wykonaj co najmniej 5 przykładów porównania ułamków.
  1. Obejrzyj film (kliknij w poniższy link, lub skopiuj go i wklej w wyszukiwarkę Internetową)

Zatrzymaj film, gdy wyświetli się ekran „Zapamiętaj” -( 3min 0sek.) i zapisz informacje w zeszycie. Zawsze możesz zajrzeć do zeszytu, gdy będziesz samodzielnie wykonywał zadania, aby upewnić się, że dobrze je wykonujesz.

  1. Teraz czas na zadania:
  1. Porównaj ułamki (wstaw znak < lub >):-to zadanie będzie podane na Messengerze/
  1. <          f)
  2.               g)
  3.             h)
  4.             i)
  5.             j)

  1. Wykonaj zadana w zeszycie ćwiczeń:
  • zad.  1 str. 62
  • zad.  2 str. 62
(Jeśli będziesz miał /a problem z tymi zadaniami wróć jeszcze raz do filmu.)

Proszę być aktywnym na grupie w tym czasie, gdy mamy matematykę.
Zdjęcia wykonanych zadań proszę przesłać na adres: dominikabuca@gmail.com

Pozdrawiam



17.04.2020 r.
Temat: Dowiem się, jak zaznacza się ułamki właściwe i liczby mieszane na osi liczbowej.

Nacobezu: Samodzielnie zaznaczę co najmniej 3 liczby mieszane na osi liczbowej oraz samodzielnie odczytam co najmniej 5 liczb mieszanych zaznaczonych na osi.

PRZYPOMNIENIE:
Ułamek właściwy, to taki ułamek, który ma w liczniku mniejszą liczbę niż w mianowniku (na górze jest mniejsza liczba niż na dole).
Liczba mieszana składa się z całości i ułamka właściwego.
  1. Obejrzyj film (kliknij w poniższy link, lub skopiuj go i wklej w wyszukiwarkę Internetową)

Zatrzymaj film, gdy wyświetli się ekran „Zapamiętaj” -( 4min 58sek.) i zapisz informacje w zeszycie. Zawsze możesz zajrzeć do zeszytu, gdy będziesz samodzielnie wykonywał zadania, aby upewnić się, że dobrze je wykonujesz.

  1. Teraz wykonaj zadania z podręcznika:
  • zad 4 str. 159
(PODPOWIEDŹ: Na ile części został podzielony odcinek pomiędzy 0 a 1? A na ile części podzielono odcinek od 53 do 54? A pomiędzy 17 a 18 ile jest części?)
  • zad 5 str. 159
(Jaka liczba występuje w mianowniku? Tyle kratek powinno być między 0 a 1 na osi liczbowej.)

  1. Czas na pracę domową:
  • zad 4 str. 61 – zeszyt ćwiczeń

(Jeśli będziesz miał /a problem z tymi zadaniami wróć jeszcze raz do filmu.)

Proszę być aktywnym na grupie w tym czasie, gdy mamy matematykę.
Zdjęcia wykonanych zadań proszę przesłać na adres: dominikabuca@gmail.com

Pozdrawiam


16.04.2020r.
Temat: Dowiem się, jak zaznacza się ułamki właściwe na osi liczbowej.

Nacobezu: Samodzielnie zaznaczę co najmniej 3 ułamki właściwe na osi liczbowej oraz samodzielnie odczytam co najmniej 5 ułamków zaznaczonych na osi.

PRZYPOMNIENIE:
Ułamek właściwy, to taki ułamek, który ma w liczniku mniejszą liczbę niż w mianowniku (na górze jest mniejsza liczba niż na dole).
  1. Obejrzyj film (kliknij w poniższy link, lub skopiuj go i wklej w wyszukiwarkę Internetową)

Zatrzymaj film gdy wyświetli się ekran „Zapamiętaj” -( 6min 47sek.) i zapisz informacje w zeszycie. Zawsze możesz zajrzeć do zeszytu gdy będziesz samodzielnie wykonywał zadania aby upewnić się, że dobrze je wykonujesz.

  1. Teraz wykonaj zadania z podręcznika:
  • zad 1 str. 158
  • zad 2 str. 158

  1. Czas na pracę domową:
  • zad 1 str. 61 – zeszyt ćwiczeń
  • zad 2 str. 61 – zeszyt ćwiczeń

(Jeśli będziesz miał /a problem z tymi zadaniami wróć jeszcze raz do filmu.)

Proszę być aktywnym na grupie w tym czasie, gdy mamy matematykę.
Zdjęcia wykonanych zadań proszę przesłać na adres: dominikabuca@gmail.com

Pozdrawiam

06.04.2020r.

Instrukcje odnośne lekcji będą podane dla Was na Messengerze.😃



03.04.2020r.


W ramach ćwiczeń wykonujemy następujące zadania: 4, 5, 6 strona 57 – ćwiczenia, 8 i 9 strona 58 – ćwiczenia.
Proszę zrobić zdjęcia tylko wykonanego ćwiczenia 8 i 9 za strony 58 i przesłać je na adres dominikabuca@gmail.com

Utrwal pojęcie ułamka wykonując następujące ćwiczenia:




02.04.2020r.
Temat: Poznam pojęcie ułamka zwykłego.

Nacobezu: Samodzielnie zamaluję określone części figur oraz rozpoznam jakie części figur zostały zamalowane.

Obejrzyj film: (kliknij w poniższy link, lub skopiuj go i wklej w wyszukiwarkę Internetową)
Przepisz notatkę do zeszytu:
Ułamek zwykły

Licznik – tak nazywamy liczbę, którą zapisujemy na górze.
Mianownik – tak zapisujemy liczbę, która jest na dole.
Czytamy: Ułamek zwykły cztery siódme

Wykonaj następujące zadanie:

A teraz czas na zadania: Wykonaj zadanie 1 i 2 z podręcznika strona 153 oraz zadanie 1 i 2 w ćwiczeniach ze strony 56.
____________________________________________


30.03.2020r.
Temat: Poznam pojęcie skali.

Nacobezu: Wykonam kilka rysunków figur geometrycznych w podanej skali.

Obejrzyj film: (kliknij w poniższy link lub skopiuj go i wklej w wyszukiwarkę Internetową)

Przepisz notatkę do zeszytu:
Skala – określa ile razy wymiary danego przedmiotu (figury) na rysunku zostały pomniejszone lub powiększone w stosunku do wymiarów rzeczywistych tego przedmiotu (figury)
Skalę zapisujemy:
1 : 1  (czytamy 1 do 1)        - przedstawiony na rysunku przedmiot ma wymiary rzeczywiste
1 : 2   (czytamy 1 do 2)       - przedstawiony na rysunku przedmiot został 2 razy pomniejszony
3 : 1   (czytamy 3 do 1)       - przedstawiony na rysunku przedmiot został 3 razy powiększony

Teraz obejrzyj kolejny film: (kliknij w poniższy link, lub skopiuj go i wklej w wyszukiwarkę Internetową)

Wykonaj w zeszycie zadanie 1 ze strony 142 z podręcznika (zmierz linijką odcinki) oraz zadanie 1, 2 na stronie 52             w ćwiczeniach oraz zadanie 4 na stronie 53 w ćwiczeniach.
(Jeśli będziesz miał/miała problem z którymś z zadań wróć jeszcze raz do filmów).
Utrwal pojęcie skali wykonując następujące zadania:

Dla chętnych do wykonania zadanie 5 na stronie 53 w ćwiczeniach.
Proszę przysłać zdjęcie z wykonanych zadań i z zadania dla chętnych na adres dominikabuca@gmail.com







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

4a zdalne nauczanie

Witajcie na blogu naszej klasy, jest to miejsce, w którym będziecie mogli korzystać z materiałów przesyłanych przez nauczycieli d...