Temat: Muzycznie czekamy na wakacje.
cele:
zaśpiewasz piosenkę , wysłuchasz utwory muzyczne inspirowane latem
Zbliżają się wakacje, czas na odpoczynek, dlatego przygotujemy się do nich śpiewająco!!!
Mam nadzieję, że już niedługo wszyscy będziemy tak wypoczywać!!!
Piosenka
”Wakacje”
Chodzę do szkoły, różne stopnie zbieram szóstki i piątki, i jedynki nieraz
Uczę się dzielnie od niedzieli do soboty lecz ciągle po głowie mi chodzi taki
motyw:
Że jeszcze tylko:
Wrzesień, październik, listopad, grudzień, styczeń, luty, marzec, kwiecień,
maj, czerwiec i...
Wakacje, znów będą wakacje na pewno mam rację wakacje będą znów.
Chodzę do szkoły tydzień za tygodniem często jest mi dobrze, czasem
niewygodnie
Niewygodnie wtedy gdy się nauczyć trzeba lecz ciągle po głowie mi chodzi taki
temat:
Że jeszcze tylko:
Listopad, grudzień, styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec i...
Wakacje, znów będą wakacje na pewno mam rację wakacje będą znów.
Chodzę do szkoły miesiąc za miesiącem zaraz będą święta, a w święta jest
dobrze
Potem już półrocze, stopnie każdy widzi no więc czemu tata chodzi i się dziwi
Że jeszcze tylko: styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec i...
Wakacje, znów będą wakacje na pewno mam rację wakacje będą znów.
Chodzę do szkoły i chodzę z Agatą wiosna już przyszła, nie ma rady na to
Uczyć mi się nie chce, no ale się przymuszam po głowie chodzi myśl, która
ciągle mnie wzrusza
Że jeszcze tylko: kwiecień, maj, czerwiec i...
Wakacje, znów będą wakacje na pewno mam rację wakacje będą znów.
Chodzę do szkoły, bo każdy gdzieś chodzi starsi do pracy, a do szkoły
młodzi
Często jest mi dobrze, a czasem niewygodnie wciąż ta myśl, nie mogę się uwolnić
od niej
Że jeszcze tylko: maj, czerwiec i...
Wakacje, znów będą wakacje na pewno mam rację wakacje będą znów.
Chodzę do szkoły, koniec roku za pasem stopnie na cenzurze, tata czeka z
pasem
I róbta cochceta, ale najpierw pomyślta już koniec nauki, błąka mi się myśl ta:
Że jeszcze tylko: no co? nic już nie zostało? To znaczy...
Wakacje, znowu są wakacje na pewno mam rację wakacje znowu są.
Wakacje, znowu są wakacje na pewno mam rację wakacje znowu są.
I koniec wakacji i śpiewamy od nowa...
Chodzę do szkoły, różne stopnie zbieram szóstki i piątki, i jedynki
nieraz..
26.05.2020
Temat:
Dla Ciebie, mamo.
Cel:
-
zaśpiewam piosenkę „Dla Ciebie, mamo”.
Dzisiaj
zachęcam was do śpiewania.
Piosenka, której będziemy się uczyć
jest o tyle ważna, że opowiada o mamie. Wiemy wszyscy, że w Polsce
26 maja obchodzimy Dzień Mamy- mama to niewątpliwie najważniejsza
osoba w naszym życiu. To dzięki mamie żyjemy- to mama jest naszą
pierwszą nauczycielką życia, a zarazem naszą przyjaciółką.
Pamiętajmy w tym dniu, aby okazać jej wdzięczność i powiedzieć,
jak dla nas jest ważna.
Zadania
do wykonania:
– zaśpiewam
piosenkę „Dla Ciebie, mamo”.
Zamieszczam
link:
OTO SŁOWA PIOSENKI
- Dziś dla Ciebie Mamo świeci słońce złote,dla Ciebie na oknie usiadł barwny motyl.Dziś dla Ciebie Mamo płyną białe chmurkia wiatr je układa w świąteczne laurki.
- Dziś dla Ciebie Mamo śpiewa ptak na kloniei dla Ciebie kwiaty pachną też w wazonie.Dzisiaj droga Mamo masz twarz uśmiechniętą,niechaj przez rok cały trwa to Twoje święto.
Cele: zapoznasz
się z technika gry na pianinie wirtualnym, zagrasz gamę C- dur na
pianinie, spróbujesz zagrać proste piosenki na pianinie
Na dzisiejszej lekcji
troszeczkę sam musisz popracować i poćwiczyć. Nie przejmuj się
wynikami nauki. Jeśli nie zagrasz piosenek, zagraj swój wymyślony
utwór. Na pewno w domu ktoś zechce go wysłuchać.
OCENA:
Jeśli chociaż
spróbowałeś zagrać na
pianinie (własny utwór, podany przez nauczyciela lub całkiem
dowolny) napisz do mnie wyraz „GRA”
Wybierz
stronę z wirtualnym pianinem
Zad.1.
Przyjrzyj się układowi i nazwom klawiszy pianina. Pamiętaj, że
każdy dźwięk powtarza się co osiem dźwięków, dlatego stoją
przy nazwach dźwięku cyferki 1 lub 2.
Zad.
2 Porównaj
klawisze z nazwami z kartki z tymi na pianinie wirtualnym. Spróbuj
coś sobie zagrać.
Zad.3.Teraz
spróbuj zagrać gamę C- dur. Gramy tylko na białych klawiszach.
Nazw gamy poszukaj na klawiszach wirtualnego pianina.
Jedynki
( c 1) przy nazwach dźwięku określają jej położenie na
klawiaturze. Dwójka (c2) przy nazwie dźwięku oznacza jej
położenie o osiem dźwięków wyżej niż jej poprzedniczka.
Zad.4.Teraz
zagraj dwie melodię: „Wlazł kotek na płotek „
Dla
ułatwienia posłuchaj ich wykonania i naucz się śpiewać jeśli
nie potrafisz- to ci pomoże w grze.
„Wlazł
kotek”
Życzę
powodzenia i udanego grania.
05.05.2020
Temat: Folklor –
muzyka naszych korzeni.
Cel lekcji:
- poznaję pojęcie
folkloru.
Folklor
to twórczość ludowa. Jest ona zawsze niepowtarzalna, jedyna w
swoim rodzaju. Dlatego tak ważne dla każdego narodu jest
pielęgnowanie, podtrzymywanie tradycji odwołującej się do kultury
ludowej. Jednym z elementów kultury ludowej jest folklor
muzyczny – ludowa twórczość muzyczna i taneczna. Nauka, która
zajmuje się kulturą ludową to etnografia. Najwybitniejszym polskim
etnografem był Oskar Kolberg (1814-1890). Przez całe
swoje życie badał kulturę ludową, opisując jej zwyczaje.
Pozostawił w tej dziedzinie wielotomowe dzieło pt.: „Lud. Jego
zwyczaje, sposób życia, mowa, podania, przysłowia, obrzędy,
gusła, zabawy, pieśni, muzyka i tańce”.
1)
Wejdź na YouTube, wyszukaj i odsłuchaj następujące utwory:
- Idzie dysc
- Chór bez batuty – W moim ogródeczku
- Mazowsze – Cyt, cyt
- Koncert Mazowsze (Gala LOT) – Oberek
- Sztyry kónie we dworze - piosenka ludowa z okolic Cieszyna
Na podstawie
wysłuchanych utworów opisz swoje wrażenia. Zwróć uwagę na:
melodie, tempa utworów, użyte instrumenty (może któreś z nich
rozpoznasz), stroje i tańce.
21.04.2020
Temat: Twórcy i
wykonawcy muzyki.
Cele:
- wiem, kim jest
kompozytor
- potrafię rozpoznać
wykonawców muzyki.
Zapoznaj się z tematem lekcji –
podręcznik strona 82-83.
Następnie podpisz zdjęcie nazwami
wykonawców muzyki. Skorzystaj z podpowiedzi.
CHÓR
WOKALISTA ORKIESTRA SYMFONICZNA
PIANISTA
|
-
……………………………………………………………………………………………
- ……………………………………………………………………………………………
- ……………………………………………………………………………………………
- ……………………………………………………………………………………………
Posłuchaj fragmentów utworów i
nazwij wykonawców muzyki
- Jan Sebastian Bach
Inwencja dwugłosowa F-dur nr 8
- Jan Sebastian Bach
V
Symfonia c-moll, część 1 Allegro con brio
LEKCJA 2
Temat:
Akademia młodego melomana. Muzycznie o wiośnie.
Cele:
poznasz utwory inspirowane wiosną, utrwalisz tradycje świąteczne.
Zad.1 Zapisz temat i cele w zeszycie.
Zad.2 Rozwiąż krzyżówkę, w zeszycie zapisz tylko hasło. Aby, otrzymać ocenę - wyślij
hasło na podany adres: grzepecka@op.pl lub
mojego Mesengera.
Zad.3. W ramach wieczornego relaksu
posłuchaj proponowanych utworów:
- Chopin : Wiosna-
Spring
- Odgłosy wiosny.-Johan Strauss
Zad 4. Dla chętnych
:
Najpierw przypomnienie:
Skrzypce – grają najwyższe dźwięki
Altówka -gra dźwięki nieco niższe
Wiolonczela – gra dźwięki najniższe
1.Wysłuchaj utworu
Józefa Haydna pt. „Skowronek”
Skopiuj link i wklej na Google:
2.Posłuchaj
go uważnie i uważnie obserwuj muzyków.
3.Odpowiedz
na pytanie , który instrument gra melodię główną i imituje śpiew skowronka ?
A. SKRZYPCE
B. WIOLONCZELA
C. ALTÓWKA
Czekam na odpowiedzi i
pozdrawiam J
Czas na pierwszy temat z muzyki
Przepisz temat i cele lekcji.
31.03.2020 r.
Temat lekcji: Oberek,
mazurek, kujawiak.
Cele lekcji:
-
poznasz cechy tańców narodowych,
-
wysłuchasz fragmentów wybranych utworów,
-
zaśpiewasz piosenkę.
- Proszę przeczytaj temat Oberek, mazurek, kujawiak znajdujący się podręczniku na stronie 78-80.
- Następnie wysłuchaj utworów, znajdziesz je na YouTube.
- Stanisław Moniuszko „Mazurek z opery Halka”
- Grażyna Bacewicz „Oberek”
- Henryk Wieniawski „Kujawiak”
- Praca samodzielna:
- Zaśpiewaj piosenkę "Czerwone jabłuszko"- tekst str. 80, muzykę znajdź na YouTube.
- Jeśli ją zaśpiewasz 2 razy, prześlij mi tę informację na Messengera.
Jestem do Waszej dyspozycji zgodne
z obowiązującym e-planem lekcji.
Można się ze mną skontaktować
poprzez Messenger bądź za pośrednictwem poczty na adres:
grzepecka@op.pl
Jestem
otwarta na Wasze pomysły.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz