MUZYKA


Temat: Muzycznie czekamy na wakacje.
cele: zaśpiewasz piosenkę , wysłuchasz utwory muzyczne inspirowane latem

Zbliżają się wakacje, czas na odpoczynek, dlatego przygotujemy się do nich śpiewająco!!!


Mam nadzieję, że już niedługo wszyscy będziemy tak wypoczywać!!!




Piosenka    ”Wakacje”


Chodzę do szkoły, różne stopnie zbieram szóstki i piątki, i jedynki nieraz
Uczę się dzielnie od niedzieli do soboty lecz ciągle po głowie mi chodzi taki motyw:

Że jeszcze tylko:
Wrzesień, październik, listopad, grudzień, styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec i...

Wakacje, znów będą wakacje na pewno mam rację wakacje będą znów.
Chodzę do szkoły tydzień za tygodniem często jest mi dobrze, czasem niewygodnie
Niewygodnie wtedy gdy się nauczyć trzeba lecz ciągle po głowie mi chodzi taki temat:

Że jeszcze tylko:
Listopad, grudzień, styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec i...

Wakacje, znów będą wakacje na pewno mam rację wakacje będą znów.
Chodzę do szkoły miesiąc za miesiącem zaraz będą święta, a w święta jest dobrze
Potem już półrocze, stopnie każdy widzi no więc czemu tata chodzi i się dziwi

Że jeszcze tylko: styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec i...
Wakacje, znów będą wakacje na pewno mam rację wakacje będą znów.
Chodzę do szkoły i chodzę z Agatą wiosna już przyszła, nie ma rady na to
Uczyć mi się nie chce, no ale się przymuszam po głowie chodzi myśl, która ciągle mnie wzrusza

Że jeszcze tylko: kwiecień, maj, czerwiec i...
Wakacje, znów będą wakacje na pewno mam rację wakacje będą znów.
Chodzę do szkoły, bo każdy gdzieś chodzi starsi do pracy, a do szkoły młodzi
Często jest mi dobrze, a czasem niewygodnie wciąż ta myśl, nie mogę się uwolnić od niej

Że jeszcze tylko: maj, czerwiec i...
Wakacje, znów będą wakacje na pewno mam rację wakacje będą znów.
Chodzę do szkoły, koniec roku za pasem stopnie na cenzurze, tata czeka z pasem
I róbta cochceta, ale najpierw pomyślta już koniec nauki, błąka mi się myśl ta:

Że jeszcze tylko: no co? nic już nie zostało? To znaczy...
Wakacje, znowu są wakacje na pewno mam rację wakacje znowu są.
Wakacje, znowu są wakacje na pewno mam rację wakacje znowu są.

I koniec wakacji i śpiewamy od nowa...
Chodzę do szkoły, różne stopnie zbieram szóstki i piątki, i jedynki nieraz..


26.05.2020


Temat: Dla Ciebie, mamo.

Cel:
- zaśpiewam piosenkę „Dla Ciebie, mamo”.

Dzisiaj zachęcam was do śpiewania. 

        Piosenka, której będziemy się uczyć jest o tyle ważna, że opowiada o mamie. Wiemy wszyscy, że w Polsce 26 maja obchodzimy Dzień Mamy- mama to niewątpliwie najważniejsza osoba w naszym życiu. To dzięki mamie żyjemy- to mama jest naszą pierwszą nauczycielką życia, a zarazem naszą przyjaciółką. Pamiętajmy w tym dniu, aby okazać jej wdzięczność i powiedzieć, jak dla nas jest ważna.

Zadania do wykonania:
– zaśpiewam piosenkę „Dla Ciebie, mamo”.

Zamieszczam link:

OTO SŁOWA PIOSENKI
  1. Dziś dla Ciebie Mamo świeci słońce złote,
    dla Ciebie na oknie usiadł barwny motyl.
    Dziś dla Ciebie Mamo płyną białe chmurki
    a wiatr je układa w świąteczne laurki.



  1. Dziś dla Ciebie Mamo śpiewa ptak na klonie
    i dla Ciebie kwiaty pachną też w wazonie.
    Dzisiaj droga Mamo masz twarz uśmiechniętą,
    niechaj przez rok cały trwa to Twoje święto.


12.05.2020


Temat: Gramy na pianinie melodie znane i lubiane

Cele: zapoznasz się z technika gry na pianinie wirtualnym, zagrasz gamę C- dur na pianinie, spróbujesz zagrać proste piosenki na pianinie

Na dzisiejszej lekcji troszeczkę sam musisz popracować i poćwiczyć. Nie przejmuj się wynikami nauki. Jeśli nie zagrasz piosenek, zagraj swój wymyślony utwór. Na pewno w domu ktoś zechce go wysłuchać.
OCENA:
Jeśli chociaż spróbowałeś zagrać na pianinie (własny utwór, podany przez nauczyciela lub całkiem dowolny) napisz do mnie wyraz „GRA”

Wybierz stronę z wirtualnym pianinem

Zad.1. Przyjrzyj się układowi i nazwom klawiszy pianina. Pamiętaj, że każdy dźwięk powtarza się co osiem dźwięków, dlatego stoją przy nazwach dźwięku cyferki 1 lub 2.

Zad. 2 Porównaj klawisze z nazwami z kartki z tymi na pianinie wirtualnym. Spróbuj coś sobie zagrać.


Zad.3.Teraz spróbuj zagrać gamę C- dur. Gramy tylko na białych klawiszach. Nazw gamy poszukaj na klawiszach wirtualnego pianina.
Jedynki ( c 1) przy nazwach dźwięku określają jej położenie na klawiaturze. Dwójka (c2) przy nazwie dźwięku oznacza jej położenie o osiem dźwięków wyżej niż jej poprzedniczka.

Zad.4.Teraz zagraj dwie melodię: „Wlazł kotek na płotek „

Dla ułatwienia posłuchaj ich wykonania i naucz się śpiewać jeśli nie potrafisz- to ci pomoże w grze.
Wlazł kotek”


Życzę powodzenia i udanego grania.














05.05.2020

Temat: Folklor – muzyka naszych korzeni.


Cel lekcji:
- poznaję pojęcie folkloru.

     Folklor to twórczość ludowa. Jest ona zawsze niepowtarzalna, jedyna w swoim rodzaju. Dlatego tak ważne dla każdego narodu jest  pielęgnowanie, podtrzymywanie tradycji odwołującej się do kultury ludowej.  Jednym z elementów kultury ludowej jest folklor muzyczny – ludowa twórczość muzyczna i taneczna. Nauka, która zajmuje się kulturą ludową to etnografia. Najwybitniejszym polskim etnografem był Oskar Kolberg (1814-1890). Przez całe swoje życie badał kulturę ludową, opisując jej zwyczaje. Pozostawił w tej dziedzinie wielotomowe dzieło pt.: „Lud. Jego zwyczaje, sposób życia, mowa, podania, przysłowia, obrzędy, gusła, zabawy, pieśni, muzyka i tańce”.


1)      Wejdź na YouTube, wyszukaj i odsłuchaj następujące utwory:
  • Idzie dysc
  • Chór bez batuty – W moim ogródeczku
  • Mazowsze – Cyt, cyt
  • Koncert Mazowsze (Gala LOT) – Oberek
  • Sztyry kónie we dworze - piosenka ludowa z okolic Cieszyna

Na podstawie wysłuchanych utworów opisz swoje wrażenia. Zwróć uwagę na: melodie, tempa utworów, użyte instrumenty (może któreś z nich rozpoznasz), stroje i tańce.  



21.04.2020

Temat: Twórcy i wykonawcy muzyki.

Cele:
- wiem, kim jest kompozytor
- potrafię rozpoznać wykonawców muzyki.

Zapoznaj się z tematem lekcji – podręcznik strona 82-83.
Następnie podpisz zdjęcie nazwami wykonawców muzyki. Skorzystaj z podpowiedzi.


CHÓR WOKALISTA ORKIESTRA SYMFONICZNA PIANISTA


  1. ……………………………………………………………………………………………

  1. ……………………………………………………………………………………………


  1. ……………………………………………………………………………………………


  1. ……………………………………………………………………………………………

Posłuchaj fragmentów utworów i nazwij wykonawców muzyki
  1. Jan Sebastian Bach
Inwencja dwugłosowa F-dur nr 8
  1. Jan Sebastian Bach
V Symfonia c-moll, część 1 Allegro con brio





LEKCJA    2

Temat: Akademia młodego melomana. Muzycznie o wiośnie.

Cele: poznasz utwory inspirowane wiosną, utrwalisz tradycje świąteczne.

Zad.1     Zapisz temat i cele w zeszycie.

Zad.2    Rozwiąż krzyżówkę, w zeszycie zapisz tylko hasło. Aby, otrzymać ocenę - wyślij hasło na podany adres: grzepecka@op.pl      lub  mojego  Mesengera.



Zad.3. W ramach wieczornego relaksu posłuchaj proponowanych utworów:
-   Chopin : Wiosna- Spring
-   Odgłosy wiosny.-Johan Strauss   

Zad 4. Dla chętnych :                       
Najpierw przypomnienie:
Skrzypce – grają najwyższe dźwięki
Altówka -gra dźwięki nieco niższe
Wiolonczela – gra dźwięki najniższe

1.Wysłuchaj utworu Józefa Haydna pt. „Skowronek”
Skopiuj link i wklej na Google:

2.Posłuchaj go uważnie i uważnie obserwuj muzyków.

3.Odpowiedz na pytanie , który instrument gra melodię główną i imituje śpiew skowronka ?
A.    SKRZYPCE
B.     WIOLONCZELA
C.     ALTÓWKA

W odpowiedzi wpisz tylko wybraną literkę  i wyślij na  adres: grzepecka@op.pl      lub  mojego Mesengera.

Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam J


Czas na pierwszy temat z muzyki
Przepisz temat i cele lekcji.
31.03.2020 r.
Temat lekcji: Oberek, mazurek, kujawiak.
Cele lekcji:
- poznasz cechy tańców narodowych,
- wysłuchasz fragmentów wybranych utworów,
- zaśpiewasz piosenkę.

  1. Proszę przeczytaj temat Oberek, mazurek, kujawiak znajdujący się podręczniku na stronie 78-80.
  1. Następnie wysłuchaj utworów, znajdziesz je na YouTube.
  • Stanisław Moniuszko „Mazurek z opery Halka”

  • Grażyna Bacewicz „Oberek”

  • Henryk Wieniawski „Kujawiak”

  1. Praca samodzielna:
  • Zaśpiewaj piosenkę "Czerwone jabłuszko"- tekst str. 80, muzykę znajdź na YouTube. 
  • Jeśli ją zaśpiewasz 2 razy, prześlij mi tę informację na Messengera.
Jestem do Waszej dyspozycji zgodne z obowiązującym e-planem lekcji.
Można się ze mną skontaktować poprzez Messenger bądź za pośrednictwem poczty na adres: grzepecka@op.pl


Jestem otwarta na Wasze pomysły.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

4a zdalne nauczanie

Witajcie na blogu naszej klasy, jest to miejsce, w którym będziecie mogli korzystać z materiałów przesyłanych przez nauczycieli d...