HISTORIA

04.06.2020r.

Temat: Eugeniusz Kwiatkowski i budowa Gdyni.

Cel lekcji: Dowiem się jakie były zasługi Eugeniusza Kwiatkowskiego dla rozwoju polskiej gospodarki.

PAMIĘTAJ, W RAZIE PYTAŃ JESTEM DO TWOJEJ DYSPOZYCJI NA MESSENGERZE! W TRAKCIE LEKCJI LUB PO GODZINIE 15:00

Co powinieneś zrobić:
  1. Usiądź wygodnie przy biurku, otwórz podręcznik i zeszyt do historii J
  2. Zapisz w zeszycie temat lekcji, cel i zapoznaj się z tekstem w podręczniku na stronach 122 – 125. Przeczytaj wszystkie podrozdziały
  3. Po przeczytaniu tekstu udziel w zeszycie odpowiedzi na pytania A, B, C, D, E . Z tej lekcji nie przesyłamy prac!
PYTANIA:
  1. Korzystając z informacji z podręcznika, oblicz:
ile lat żył Eugeniusz Kwiatkowski
…………………………………………………………………………………………………………
ile lat miał Eugeniusz Kwiatkowski, gdy Polska odzyskała niepodległość
………………………………………………………………………………………………………..
  1. Zapoznaj się z reprodukcją dzieła Wojciecha Kossaka w podręczniku na stronie 122. Następnie odpowiedz na pytania.
  • Jakie wydarzenie zostało uwiecznione na obrazie?
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
  • Co świadczy o tym, że na obrazie przedstawiono Wojsko Polskie?
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
  1. Wyjaśnij, dlaczego po odzyskaniu przez Polskę niepodległości przystąpiono do poszukiwania miejsca pod budowę nowego portu morskiego.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
  1. Wymień dwa skutki budowy portu w Gdynia;
  • …………………………………………………………………………………………………
  • …………………………………………………………………………………………………
  1. Popatrz jak wygląda herb Gdynia w podręczniku na stronie 123, następnie podkreśl określenia dotyczące tego miasta.
największy port morski II Rzeczypospolitej
główne miasto Centralnego Okręgu Przemysłowego
miejscowość położona nad Zatoką Gdańską
miasto liczące obecnie niecałe 100 tysięcy mieszkańców

miejsce, w którym dokonano symbolicznych zaślubin Polski z morzem w 1920 roku

28.05.2020r.
DZIAŁ IV
KU WSPÓŁCZESNEJ POLSCE

Temat: Józef Piłsudski i niepodległa Polska.

Cel lekcji: Dowiem się w jakich okolicznościach Polska odzyskała niepodległość i jaka była rola Piłsudskiego w walce o wolna Polskę.

PAMIĘTAJ, W RAZIE PYTAŃ JESTEM DO TWOJEJ DYSPOZYCJI NA MESSENGERZE! W TRAKCIE LEKCJI LUB PO GODZINIE 15:00

Co powinieneś zrobić:
  1. Usiądź wygodnie przy biurku, otwórz podręcznik i zeszyt do historii J
  2. Zapisz w zeszycie temat lekcji, cel i zapoznaj się z tekstem w podręczniku na stronach 112 – 116. Przeczytaj wszystkie podrozdziały
  3. Po przeczytaniu tekstu udziel w zeszycie odpowiedzi na pytania A, B, C, D, E, F, G, H i I . Z tej lekcji nie przesyłamy prac!
PYTANIA:
  1. Przyjrzyj się zamieszczonej osi czasu. Następnie wykonaj polecenia.
  1. Zamaluj dowolnym kolorem na osi czasu okres życia Józefa Piłsudskiego.
  2. ) Umieść na osi czasu litery odpowiadające poszczególnym wydarzeniom.
  • A wybuch I wojny światowej
  • B Bitwa Warszawska
  • C odzyskanie przez Polskę niepodległości

1850 r.             1900 …….                      1950
………..
……….

  1. Wyjaśnij, w jaki sposób wynik I wojny światowej wpłynął na kwestię odzyskania przez Polskę niepodległości.
  2. Jak są nazywani młodzi obrońcy Lwowa z czasów walk polsko – ukraińskich?
  3. Jak nazywa się święto obchodzone w Polsce 11 listopada?
  4. Jakie wydarzenie jest upamiętniane przez to święto?
  5. Podkreśl prawidłowe zakończenie zdania.
Podczas powstania wielkopolskiego Polacy walczyli z:
  • Ukraińcami.
  • Niemcami.
  • Czechami.
  • Rosjanami.
  1. Zapisz nazwy państw sąsiadujących z II Rzeczpospolitą w 1922 roku.
  2. Gdzie w latach 1919 - 1921 wybuchły trzy powstania?
  3. Jakie powstanie rozpoczęło się w grudniu 1918 roku?





Temat: „Wojny i upadek Rzeczypospolitej” – powtórzenie wiadomości .
Cel lekcji: powtórzenie wiadomości z działu III.
PAMIĘTAJ, W RAZIE PYTAŃ JESTEM DO TWOJEJ DYSPOZYCJI NA MESSENGERZE! W TRAKCIE LEKCJI LUB PO GODZINIE 15:00
Co powinieneś zrobić:
  1. Usiądź wygodnie przy biurku, otwórz podręcznik i zeszyt do historii J
  2. Zapisz w zeszycie temat lekcji oraz cel i zapoznaj się z tekstem w podręczniku na stronie 110.
  3. Przed Tobą zadania powtórzeniowe z działu III. Wykonaj je w zeszycie, ale nie przepisuj całych zdań. Nie musisz też przepisywać poleceń do zeszytu.
  4. Odpowiedzi zapisz w zeszycie przedmiotowym, zrób zdjęcie i wyślij do sprawdzenia na mój adres monika1649@gmail.com:

INSTRUKCJA WYKONANIA POWTÓRZENIA
  • w pytaniu nr 1 napisz tylko imię i nazwisko odgadniętej postacie, nie przepisuj do zeszytu opisu postaci
  • w pytaniu 2 wypisz w zeszycie dwa wydarzenia, które rozegrały się w XVIII wieku,
  • w pytaniu 3 wymień trzy państwa, które dokonały rozbiorów Polski
  • w pytaniu 4 przepisz do zeszytu wydarzenie i postać, która w nim brała udział,,
  • w pytaniu 5 napisz w zeszycie dwa skutki upadku powstania kościuszkowskiego,
  • w pytaniu 6 zapisz w zeszycie trzy zdania prawdziwe
  • w pytaniu 7 wyjaśnij w zeszycie w jakim celu stworzono Legiony Polskie we Włoszech

5.Umawiamy się, że odpowiedzi do pytań z lekcji przesyłacie jak najszybciej, termin mija dzień przed następną lekcją historii, czyli w środę 27 maja. 


14.05.2020r.


Temat: Maria Skłodowska- Curie – polska noblistka.
Cel lekcji: Dowiem się jakie były dokonania najsłynniejszej polskiej uczonej. Poznam sylwetki polskich noblistów.

UWAGA! Za tydzień 21 maja powtórzenie z działu III, a za dwa tygodnie 28 maja praca klasowa z działu III.

PAMIĘTAJ, W RAZIE PYTAŃ JESTEM DO TWOJEJ DYSPOZYCJI NA MESSENGERZE! W TRAKCIE LEKCJI LUB PO GODZINIE 15:00
Co powinieneś zrobić:
  1. Usiądź wygodnie przy biurku, otwórz podręcznik i zeszyt do historii J
  2. Zapisz w zeszycie temat lekcji, cel i zapoznaj się z tekstem w podręczniku na stronach 104 – 106. Przeczytaj wszystkie podrozdziały
  3. Po przeczytaniu tekstu udziel w zeszycie odpowiedzi na pytania A, B i C . Z tej lekcji nie przesyłamy prac, otrzymujemy jedynie plus za uczestnictwo i obecność.
PYTANIA:
  1. Wykreśl z diagramu ukryty wyraz. Następnie zapisz otrzymane hasło i wyjaśnij jego znaczenie
A E M R A D O C J
HASŁO:……………………………………………………………………..

  1. Odpowiedz na pytania dotyczące Marii Skłodowskiej – Curie:

1. Imię męża Marii Skłodowskiej-Curie.
2. Miejsce w Paryżu, w którym pochowano wybitną chemiczkę i fizyczkę.
3. Zdobywca nagrody lub zwycięzca konkursu.
4. Paryski uniwersytet, na którym wykładała polska uczona.
5. Kraj, w którym Maria Skłodowska-Curie spędziła większość życia.

  1. Uporządkuj podane wydarzenia z życia Marii Skłodowskiej-Curie w kolejności chronologicznej. W tym celu wpisz w kratki cyfry od 1 do 6.
………….. odkrycie polonu i radu
…………. .rozpoczęcie studiów w Paryżu
…………. otrzymanie Nagrody Nobla w dziedzinie chemii
…………..poślubienie Piotra Curie
…………..ukończenie żeńskiego gimnazjum

……….. ..otrzymanie wraz z mężem Nagrody Nobla w dziedzinie fizyki

07.05.2020r.

Temat: Romuald Traugutt i powstanie styczniowe.

Cel lekcji: Dowiem się dlaczego Romuald Traugutt uważany jest za przykład patrioty oraz jakie były przyczyny i skutki powstania styczniowego.

PAMIĘTAJ, W RAZIE PYTAŃ JESTEM DO TWOJEJ DYSPOZYCJI NA MESSENGERZE! W TRAKCIE LEKCJI LUB PO GODZINIE 15:00

Co powinieneś zrobić:
  1. Usiądź wygodnie przy biurku, otwórz podręcznik i zeszyt do historii J
  2. Zapisz w zeszycie temat lekcji i zapoznaj się z tekstem w podręczniku na stronach 99– 102. Przeczytaj wszystkie podrozdziały
  3. Po przeczytaniu tekstu udziel w zeszycie odpowiedzi na pytania A, B i C. 
Z tej lekcji nie przesyłamy prac, otrzymujemy jedynie plus za uczestnictwo i obecność.

PYTANIA:
  1. Uporządkuj podane wydarzenia w kolejności chronologicznej. W tym celu wpisz w kratki cyfry od 1 do 5. ……………….objęcie dowództwa nad powstaniem przez Romualda Traugutta
………………utrata przez Polskę niepodległości
………………przeprowadzenie branki
………………aresztowanie Romualda Traugutta przez Rosjan
………………wybuch powstania styczniowego

  1. Podkreśl właściwe zakończenie zdania.
Romuald Traugutt zdobył doświadczenie wojskowe, służąc w armii:
A pruskiej.
B rosyjskiej.
C austriackiej.
D francuskiej.

  1. Wykreśl co drugą literę. Pozostałe litery utworzą hasło. Wyjaśnij jego znaczenie.
P C O P L W D A G T F I Z Ń M W P N N D I S N O A U H Z
HASŁO:………………………………………………………………………………………………………………………………
  1. Z tej lekcji nie przesyłamy prac.
  2. Pamiętajcie, jestem w czasie lekcji obecna na messengerze.
POWODZENIA J

Notatkę z lekcji, można wydrukować i wkleić do zeszytu.
  1. Przyczyny wybuchu powstania styczniowego:
  • Represje carskie po powstaniu listopadowym
  • Manifestacje patriotyczne ( żołnierze rosyjscy krwawo tłumili demonstracje)
  • Branka do wojska- przymusowy pobór do armii rosyjskiej( nawet na 25 lat)
  • Chęć odzyskania niepodległości
  1. Wybuch powstania:
  • 22.01.1863r. - początek walk
  • Powstanie miało charakter walk partyzanckich, to znaczy, że atakowali z zaskoczenia, ponieważ w starciu z regularną armią rosyjską nie mieli by szans.
  1. Znaczenie powstania:
- zginęło tysiące Polaków
-wielu Polaków udało się na emigrację
- kilkadziesiąt tysięcy zesłano na Syberię
- skonfiskowano majątki powstańców





30.04.2020r.

Temat: Józef Wybicki i hymn Polski.
Cel lekcji: Dowiem się kto i kiedy stworzył Legiony Polskie we Włoszech oraz poznam sylwetkę autora polskiego hymnu narodowego. Przeanalizuję słowa Mazurka Dąbrowskiego.

CZWARTEK– 4 LEKCJA – 10:30 – 11:15. HISTORIA. PAMIETAJ, W RAZIE PYTAŃ JESTEM DO TWOJEJ DYSPOZYCJI NA MESSENGERZE! W TRAKCIE LEKCJI LUB PO GODZINIE 15:00

Co powinieneś zrobić:
  1. Usiądź wygodnie przy biurku, otwórz podręcznik i zeszyt do historii J
  2. Zapisz w zeszycie temat lekcji oraz cel, następnie zapoznaj się z tekstem w podręczniku na stronach 94 – 97. Przeczytaj wszystkie podrozdziały.
  3. Po przeczytaniu tekstu udziel pisemnej odpowiedzi na pytania A, B, C, D .Odpowiedzi zapisz w zeszycie przedmiotowym, zrób zdjęcie i wyślij do sprawdzenia na mój adres monika1649@gmail.com:
PYTANIA
  1. Oblicz,  ile lat temu powstał polski hymn.
  2. Napisz, jak początkowo brzmiał tytuł Mazurka Dąbrowskiego.
  3. Wymień postacie, o których śpiewamy w polskim hymnie.
  4. Określ czy podane zdania są prawdziwe, czy fałszywe, wstaw w wykropkowane miejsca literę „P” lub „F”.
  • Tekst Pieśni Legionów Polskich we Włoszech został napisany w XX wieku…..
  • Józef Wybicki żył na przełomie XVIII i XIX wieku….
  • Polski hymn został napisany we Włoszech…..
  • Jan Henryk Dąbrowski zasłynął również jako uczestnik obrony Warszawy w czasie powstania kościuszkowskiego…….

  1. Umawiamy się, że odpowiedzi do pytań z lekcji przesyłacie jak najszybciej, termin mija dzień przed następną lekcją historii, czyli w środę 6 maja. Nie przysłanie pracy do oceny spowoduje otrzymaniem oceny niedostatecznej. 

POWODZENIA J
Notatka z lekcji. Można przepisać do zeszytu lub wydrukować i wkleić.

Po III rozbiorze w 1795r. Polska przestała istnieć na 123 lata, Polacy natomiast musieli żyć pod rządami zaborców. Ci Polacy, którzy nie zgadzali się z polityką zaborców opuścili ziemie polskie i udali się na emigrację - czyli osiedlili się poza granicami ojczyzny. Na emigracji przebywał m.in. gen. Jan Henryk Dąbrowski, który utworzył w 1797r. Legiony Polskie we Włoszech. Legiony miały pomagać Napoleonowi( cesarz Francuzów) w walkach z Austrią. Napoleon obiecał Polakom, że za walkę u jego boku pomoże Polakom odzyskać niepodległość.
W 1797r. Józef Wybicki napisał dla żołnierzy Legionów Pieśń Legionów Polskich we Włoszech( od 1927r. hymn Polski - Mazurek Dąbrowskiego).





23.04.2020r.

Temat: Tadeusz Kościuszko – dowódca powstania
Cel lekcji: Dowiem się dlaczego wybuchło powstanie kościuszkowskie, poznam postać Tadeusza Kościuszki . Zdobędę informacje na temat rozbiorów Polski.

CZWARTEK– 4 LEKCJA – 10:30 – 11:15. HISTORIA. PAMIĘTAJ, W RAZIE PYTAŃ JESTEM DO TWOJEJ DYSPOZYCJI NA MESSENGERZE! 
W TRAKCIE LEKCJI LUB PO GODZINIE 15:00

Co powinieneś zrobić:
  1. Usiądź wygodnie przy biurku, otwórz podręcznik i zeszyt do historii J
  2. Zapisz w zeszycie temat lekcji oraz cel, następnie zapoznaj się z tekstem w podręczniku na stronach 89 – 92. Przeczytaj wszystkie podrozdziały.
  3. Po przeczytaniu tekstu udziel pisemnej odpowiedzi na pytania A, B, C, D .Odpowiedzi zapisz w zeszycie przedmiotowym, zrób zdjęcie i wyślij do sprawdzenia na mój adres monika1649@gmail.com:
PYTANIA
  1. Oblicz, ile lat temu wybuchło powstanie kościuszkowskie.
  2. Napisz, jak nazywał się uczestnik powstania kościuszkowskiego walczący kosą.
  3. Uporządkuj podane wydarzenia w kolejności chronologicznej, w tym celu wpisz w wykropkowane miejsca cyfry od 1 do 5:
..złożenie przysięgi przez Kościuszkę w Krakowie
..uchwalenie Konstytucji 3 maja
..upadek powstania kościuszkowskiego
..trzeci rozbiór Polski
..bitwa pod Racławicami
  1. Wymień dwa skutki trzeciego rozbioru Polski

ZADANIE DODATKOWE DLA CHĘTNYCH
Napisz, kto ustanowił order Virtuti Militari i za jakie dokonania jest przyznawany.


  1. Umawiamy się, że odpowiedzi do pytań z lekcji przesyłacie jak najszybciej, termin mija dzień przed następną lekcją historii, czyli w środę. Przypominam, że według nowego planu nasza lekcja przypada w czwartek. Jestem w tym czasie obecna na messengerze.

POWODZENIA
Notatka z lekcji. Można przepisać do zeszytu lub wydrukować i wkleić.

  • 1764 - 1795 - Lata panowania Stanisława Augusta Poniatowskiego, ostatniego króla Polski
  • W 1772r. Austria, Rosja i Prusy dokonują pierwszego rozbioru Polski.
  • 3 Maja – 1791 roku zostaje uchwalona w Polsce Konstytucja - I w Europie, II na świecie po amerykańskiej
  • W 1793r. II rozbiór Polski( Prusy i Rosja)
  • W 1795r. III rozbiór Polski( Austria, Prusy i Rosja), nasze państwo przestaje istnieć na 123 lata, król Poniatowski wyjeżdża do Sankt Petersburga.




16.04.2020r.
Temat:. XVII wiek – stulecie wojen. 
Cel lekcji: dowiem się jakie były przyczyny oraz skutki wojen XVII wieku dla Rzeczypospolitej.

CZWARTEK– 4 LEKCJA – 10:30 – 11:15. HISTORIA. PAMIĘTAJ, W RAZIE PYTAŃ JESTEM DO TWOJEJ DYSPOZYCJI NA MESSENGERZE! 
W TRAKCIE LEKCJI LUB PO GODZINIE 15:00
Co powinieneś zrobić:
  1. Usiądź wygodnie przy biurku, otwórz podręcznik i zeszyt do historii J
  2. Zapisz w zeszycie temat lekcji oraz cel, następnie zapoznaj się z tekstem w podręczniku na stronach 80 – 83. Przeczytaj wszystkie podrozdziały.
  3. Po przeczytaniu tekstu udziel pisemnej odpowiedzi na pytania A, B, C, D i E .Odpowiedzi zapisz w zeszycie przedmiotowym, zrób zdjęcie i wyślij do sprawdzenia na mój adres monika1649@gmail.com:
PYTANIA
  1. Wyjaśnij pojęcie husaria, odsiecz.

  1. Połącz postacie historyczne z odpowiednimi opisami, wpisz właściwa literkę obok postaci:
Jan III Sobieski Augustyn Kordecki Stefan Czarniecki
………………… …………………. ………………….
a) Mistrz wojny podjazdowej, dowodził wojskami polskimi podczas potopu szwedzkiego.
b) Pełnił funkcje przełożonego klasztoru na Jasne Górze.
c) Władca Polski będący zdolnym dowódcą wojskowym, brał udział w odsieczy wiedeńskiej.

  1. Podkreśl jedno wyrażenie w każdym nawiasie , tak aby powstały zdania prawdziwe. Zdania prawdziwe przepisz do zeszytu.
  1. W bitwie pod Kircholmem wojska polskie pokonały ( Turków/Szwedów).
  2. Na krótko przed śmiercią Stefan Czarniecki otrzymał tytuł ( księcia/hetmana).
  3. W 1683 roku Jan III Sobieski pokonał pod Wiedniem wojska( tureckie/austriackie).

  1. Oblicz, ile upłynęło lat między bitwa pod Kircholmem, a odsieczą wiedeńską. Zapisz działania i wynik.

  1. Wypisz trzy skutki wojen prowadzonych przez Polskę w XVII wieku.

  1. Umawiamy się, że odpowiedzi do pytań z lekcji przesyłacie jak najszybciej, termin mija dzień przed następną lekcją historii, czyli w środę. Przypominam, że według nowego planu nasza lekcja przypada w czwartek. Jestem w tym czasie obecna na messengerze.

POWODZENIA
Notatka z lekcji. Można przepisać do zeszytu lub wydrukować i wkleić.

W XVII wieku Rzeczpospolita prowadziła wojny z Rosją, Turcją i ze Szwecją. Nazywany jest on w historii wiekiem wojen. Wojny XVII stulecia doprowadziły do upadku gospodarczego państwa oraz osłabienia pozycji Polski w Europie.





DZIAŁ III WOJNY I UPADEK RZECZYPOSPOLITEJ

02.04.2020 r.
Temat:. Jan Zamoyski – druga osoba po królu.

Cel lekcji: Dowiem się, jakie były zasługi Jana Zamoyskiego dla Rzeczypospolitej.

CZWARTEK– 4 LEKCJA – 10:30 – 11:15. HISTORIA. 
PAMIĘTAJ, W RAZIE PYTAŃ JESTEM DO TWOJEJ DYSPOZYCJI NA MESSENGERZE! W TRAKCIE LEKCJI LUB PO GODZINIE 15:00
Co powinieneś zrobić:
  1. Usiądź wygodnie przy biurku, otwórz podręcznik i zeszyt do historii J
  2. Zapisz w zeszycie tytuł nowego działu III, temat lekcji oraz cel, następnie zapoznaj się z tekstem w podręczniku na stronach 76 – 78. Przeczytaj wszystkie podrozdziały.
  3. Po przeczytaniu tekstu udziel pisemnej odpowiedzi na pytania w zeszycie, pytanie pod spodem odpowiedź i tak na każde z 3 pytań. Odpowiedzi zapisz w zeszycie przedmiotowym, zrób zdjęcie i wyślij do sprawdzenia na mój adres monika1649@gmail.com:
PYTANIA
  1. Wyjaśnij, kim w dawnej Rzeczypospolitej był hetman?
  2. Wstaw literę „P” w kropki przy zdaniach prawdziwych, a literę „F” obok zdań fałszywych:
  1. .Jan Zamoyski założył Akademie Zamojską w Krakowie w 1594r.
  2. .Za panowania Stefana Batorego Jan Zamoyski otrzymał tytuł hetmana.
  3. .Stefan Batory był włoskim księciem.
  4. .Zygmunt August był ostatnim władca z dynastii Jagiellonów.
  5. .Jan Zamoyski był osobą dobrze wykształconą i pracowita.
  6. .Zamość został założony w XIV wieku.
  1. Odpowiedz, w jaki sposób zaprojektowano Zamość.
  1. Umawiamy się, że odpowiedzi do pytań z lekcji przesyłacie jak najszybciej, termin mija dzień przed następną lekcją historii, czyli w środę 08.04. Przypominam, że według nowego planu nasza lekcja przypada w czwartek na 4 godzinie, czyli 10:30 – 11:15. Jestem w tym czasie obecna na messengerze, możecie do mnie pisać.
POWODZENIA J

Notatka z lekcji, można ją przepisać lub wydrukować i wkleić do zeszytu.

         Bliskim współpracownikiem króla Stefana Batorego był Jan Zamojski - kanclerz       i hetman. W 1580 r. Jan Zamojski założył miasto Zamość, był on też współtwórcą Akademii Wileńskiej i Akademii Zamojskiej.
            Po śmierci ostatniego władcy z dynastii Jagiellonów, Zygmunta II Augusta w 1572. króla w Polsce będzie wybierała szlachta w drodze wolnej elekcji. 
          Pierwszym królem elekcyjnym został w 1573r. królewicz francuski Henryk Walezy, Uciekł on jednak do Francji. 
        Kolejnym królem wybranym przez szlachtę został książę Siedmiogrodu Stefan Batory ( 1576 - 1586). W latach 1579 - 1582 prowadził on wojnę z Rosją, którą zwyciężył.




Temat: Mikołaj Kopernik – wielki astronom.
Cel lekcji: Dowiem się kim był i z czego zasłynął Mikołaj Kopernik.
CZWARTEK– 4 LEKCJA – 10:30 – 11:15. HISTORIA. PAMIĘTAJ, W RAZIE PYTAŃ JESTEM DO TWOJEJ DYSPOZYCJI NA MESSENGERZE! W TRAKCIE LEKCJI LUB PO GODZINIE 13:00
Co powinieneś zrobić:
  1. Usiądź wygodnie przy biurku, otwórz podręcznik i zeszyt do historii
  2. Zapisz w zeszycie temat lekcji i cel oraz zapoznaj się z tekstem w podręczniku na stronach 71 – 73. Przeczytaj podrozdziały o życiu Mikołaja Kopernika.
  3. Po przeczytaniu tekstu udziel pisemnej odpowiedzi na pytania w zeszycie, pytanie pod spodem odpowiedź i tak na każde z 9 pytań. W nawiasie przy każdym pytaniu masz sugestię na której stronie podręcznika odnaleźć na nie odpowiedź. Odpowiedzi zapisz w zeszycie przedmiotowym, zrób zdjęcie i wyślij do sprawdzenia na mój adres monika1649@gmail.com:
PYTANIA
  1. W którym roku urodził się Mikołaj Kopernik? ( str.71)
…………………………………..
  1. Gdzie się urodził? ( str. 71)
……………………………………
  1. Na jakiej akademii i jakie nauki studiował w Polsce? ( str.71)
………………………………………….
  1. Gdzie i jakie nauki studiował za granicą? ( str.71)
……………………………………………
  1. Jaką nauką interesował się najbardziej? ( str.71)
………………………………………….
  1. Jakie było jego największe odkrycie? ( str.71)
……………………………………………………………………………..
  1. Jak zatytułował swoje największe odkrycie, tytuł dzieła? ( str.71)
……………………………………………………………………………
  1. W jakich jeszcze dziedzinach Mikołaj Kopernik był wykształcony? ( str.72)
……………………………………………………………………………
  1. Gdzie znajduje się grób Mikołaja Kopernika? ( str.73)
………………………………………….

  1. Umawiamy się, że odpowiedzi do pytań z lekcji przesyłacie jak najszybciej, termin mija dzień przed następną lekcją historii, czyli w środę 01.04. Przypominam, że według nowego planu nasza lekcja przypada w czwartek na 4 godzinie, czyli 10:30 – 11:15. Jestem w tym czasie obecna na messengerze, możecie do mnie pisać.
POWODZENIA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

4a zdalne nauczanie

Witajcie na blogu naszej klasy, jest to miejsce, w którym będziecie mogli korzystać z materiałów przesyłanych przez nauczycieli d...