Lekcja 13 24.06.20
Lekcja 12 10.06.
Lekcja 11 3.06.
Temat: Podsumowanie działu 7
„Odkrywamy tajemnice życia w wodzie i na lądzie”
Cele lekcji: potrafię:
wykorzystać zdobyte na lekcji wiadomości i umiejętności,
rozwiązać ćwiczenia z lekcji powtórzeniowej,
rozwiązać test, zapisać i odczytać hasło
Na ostatniej już lekcji przyrody,
nie tylko w bieżącym roku szkolnym, ale i w szkole podstawowej:
- Omówię e -zadanie domowe „Las”
- Wspólnie rozwiążemy w zeszycie ćwiczeń zadania z lekcji powtórzeniowej:
- ćw. 1/120, ćw. 2,3/121, ćw. 4, 5/122
- test „Na łące”
2. Dla chętnych osób bez
nagrody w postaci oceny
można przygotować ćw. 2/123 i, lub
ćw. 4/125
3. Jeśli będzie brakowało Wam
przyrody – propozycja zabawy, ale i sprawdzenia swoich wiadomości
i zainteresowań – przykładowy link do quizów przyrodniczych –
dobrej zabawy!!!
Lekcja 12 10.06.
Temat: Z wizytą na
łące i polu uprawnym.
Cele lekcji: potrafię: na podstawie wiadomości
zdobytych na lekcji i z zeszytu ćwiczeń opowiedzieć o życiu na łące i na polu uprawnym
Definicję łąki i pola
proszę wpisać do zeszytu.
Łąka – obszar
porośnięty trawami i innymi roślinami zielnymi, pozbawiony drzew i krzewów.
Pole uprawne –
obszar powstały na miejscu wyciętego lasu, istnieje dzięki stałej pracy
człowieka, uprawia się przede wszystkim zboża (jare i ozime), warzywa, rośliny
oleiste.
Na lekcji wspólnie będziemy rozwiązywać
ćwiczenia z tematu nr 7/116 i 117 w zeszycie ćwiczeń i z tematu nr 8/118 i 119 w zeszycie ćwiczeń.
Kochani Uczniowie:
2.
17.06.2020r w klasach ósmych odbędzie się
egzamin z matematyki, co oznacza, że nie ma zajęć w szkołach podstawowych dla
klas młodszych, więc i nie ma lekcji
przyrody.
3.
Żebyście nie zapomnieli o mnie J przygotowałam Wam
ostatnie już zadanie domowe, tym razem e – zadanie. Proszę kliknąć w link,
odpowiedzieć na pytania wg polecenia, wpisać swoje, imię i nazwisko i przesłać
pracę do mnie klikając PRZEŚLIJ.
Zadanie domowe jest dostępne
także w aplikacji Teams.
4.
Zadanie proszę odesłać do 16.06.2020.
5.
Do zobaczenia w dniu 24.06.2020
Link do zadania
domowego:
Lekcja 11 3.06.
Temat: Warstwowa budowa lasu.
Cele
lekcji: potrafię:
wymienić i opisać poszczególne warstwy lasu uwzględniając warunki środowiska:
(nasłonecznienie, wilgotność, temperaturę powietrza i siłę wiatru), oraz wymienić
rośliny i zwierzęta żyjące w tych warstwach, rozpoznać wybrane drzewa iglaste i
liściaste, przestrzegać zasad zachowania się w lesie
1.
Podczas
lekcji będziemy wspólnie
rozwiązywać ćwiczenia: 2/114, 4/115, 1, 2/110, 3a,b i 4/111, 6/112
2.
Do
lekcji dołączona zostaje prezentacja TUTAJ, proszę w wolnej chwili rzucić na nią
okiem. Pomocna będzie również podczas
wykonywania zadania domowego.
Zadanie domowe
1.
Obowiązkowe: ćw. 1/113 i ćw. 5/115
2.
Dla chętnych:
a)
zobacz
zdjęcia ptaków: https://docwiczenia.pl/kod/T49U3Y
b)
rozwiąż
krzyżówkę
c) odpowiedzi z zadania obowiązkowego
i dla chętnych wyślij na adres: cozakuj@gmail.com
Lekcja 10 27.05.
Temat: Warunki życia na lądzie.
Cele lekcji – potrafię:
wymienić czynniki warunkujące życie na lądzie, omówić
wybrane przystosowania roślin i zwierząt do życia na lądzie,
podać sposoby wymiany gazowej u organizmów lądowych
Przygotuj proszę się do lekcji
i przeczytaj temat w podręczniku: str. 177 – 180. Dziękuję
Na lekcji wspólnie
uzupełnimy ćwiczenia: 3a,b/106, 4a,b/107, 1, 2a,b/108, 3/109.
Zadanie domowe obowiązkowe na
ocenę – odpowiedz na pytania:
- Drużyna Roksany – pytanie 2 i 3/180 w podręczniku.
- Drużyna Szymona – pytanie 2, 3 i 4/180 w podręczniku.
- Drużyna Juliana – pytanie 2,3, 4 i 5/180 w podręczniku.
Odpowiadaj
proszę krótko, zwięźle i na temat. Dziękuję
Pracę
domową wyślij na adres: cozakuj@gmail.com
Lekcja 9 20.05.
Temat: Z biegiem
rzeki . Życie w jeziorze.
Cele lekcji – potrafię:
opisać budowę rzeki na podstawie schematu, na podstawie ćwiczenia
1/103 (zeszyt ćwiczeń) opowiedzieć o biegach rzeki, opowiedzieć
o strefach życia w jeziorze na podstawie ćw. 1a/105 (zeszyt
ćwiczeń)
Przerysuj do zeszytu i podpisz
schemat, naucz się budowy rzeki
CHĘTNI: Kliknij w
link, obejrzyj filmik o tworzeniu się zakoli i powstawaniu
starorzeczy: (czas: 57s)
Obowiązkowo: Przerysuj do
zeszytu i podpisz strefy życia w jeziorze, naucz się wymieniać je
i krótko charakteryzować (podręcznik str.
171)
Zadanie domowe
- Obowiązkowe na ocenę –zrób zdjęcie i wyślij na adres: cozakuj@gmail.com
Odpowiedz na pytania z zad.3/104
(zeszyt ćwiczeń) i zad. 4c/107 (zeszyt ćwiczeń). Drużyna Roksany
i Szymona z 7 pytań z obydwóch ćwiczeń może wybrać 5.
- Dodatkowe* https://docwiczenia.pl/kod/T4MNLA
Kliknij w link,
obejrzyj, zanotuj nazwy przedstawionych ryb (5) w zeszycie i bardzo
krótko napisz, jak można je rozpoznać. Zdjęcie pracy wyślij na
adres: cozakuj@gmail.com
Lekcja 8 13.05.20.
Temat: Praca
klasowa z działu VI – „Poznajemy krajobraz najbliższej okolicy”
Cele lekcji: napiszę
najlepiej jak potrafię pracę z działu 6. Wykorzystam zdobyte wiadomości i
umiejętności.
PRZYPOMINAM:
Lekcja 7 6.05.2020
Dział VII
„Odkrywamy
tajemnice życia w wodzie i na lądzie”
Temat: Warunki życia
w wodzie.
Cele lekcji:
potrafię: podać przystosowania ryb do życia w wodzie,
przykładowe przystosowania innych zwierząt do życia w wodzie,
przykładowe przystosowania roślin do życia w wodzie, porównać
środowisko lądowe z wodnym.
Zagadnienia na pracę
klasową z działu 6 „Poznajemy krajobrazy najbliższej okolicy”
Termin
Pracy Klasowej: 13.05.2020., godz. 9.35 – pracę pisze cała klasa
- Podział krajobrazów, wybrane elementy tworzące dany krajobraz.
- Opis wzgórza, pagórka i góry.
- Budowa doliny rzecznej.
- Od czego zależy żyzność gleby?
- Najważniejsze składniki gleby.
- Przykładowe organizmy glebowe.
- Z czego powstaje próchnica glebowa?
- Opis: parku narodowego, rezerwatu przyrody, pomnika przyrody ożywionej.
- Opisy skał: luźnych, zwięzłych i litych z przykładami.
- Przykłady powierzchniowych wód płynących i stojących.
- Opis: bagna, jeziora, kanału i potoku.
Drużyna
Roksany i Szymona:
- Punkt 3 was nie obowiązuje.
- Z punktu 8 naucz się tylko definicję parku narodowego.
- Z 11 punktu naucz się tylko opis jeziora i bagna.
- Pozostałe punkty obowiązują Was bez zmian.
Drodzy
Uczniowie (wszyscy):
- Same odpowiedzi napisz w zeszycie, wpisuj odpowiedzi w tych miejscach w zeszycie, w których napisałbyś je na pracy klasowej.
- Pracę możesz wydrukować i odpowiadać na pracy.
- Możesz odpowiadać na wszystkie pytania z testu swoimi słowami. Tak, jak się nauczyłaś/nauczyłeś, czyli czytasz pytanie i samodzielnie odpowiadasz, piszesz to, co pamiętasz.
- Sama/sam wybierz najlepszy dla siebie sposób pracy. Napisz pracę najlepiej, jak potrafisz.
- Pamiętaj, nie możesz przekroczyć zaplanowanego czasu, czyli 45 minut.
Materiał do lekcji
z nowego działu:
Polecenie zad. I
- Uzupełnij schemat (numery zaznaczone na rybie 1 – 10)– jedna z płetw nazywa się: płetwa tłuszczowa, jeśli wszystkie elementy dobrze opiszesz, nie będzie problemu z umiejscowieniem tej nazwy
- Przy rozpoznanej nazwie płetwy napisz, która jest płetwą parzystą, a która jest nieparzystą.
Polecenie zad. II
- Porównaj środowisko wodne z lądowym, na podstawie 5 cech (wykorzystaj wyrazy: większy/mniejszy, swobodny/utrudniony, więcej/mniej, zmienia się/nie zmienia się gwałtownie, przenika głębiej, płycej/dalej, bliżej
Cecha
|
Woda
|
Ląd
|
Opór
|
||
Ruch
|
||
Tlen
|
||
Temperatura
|
||
Światło
|
Zadanie I i II obowiązkowo na
ocenę – termin: do 16.05.20
wybierz
jeden z największych organizmów wodnych i zaprezentuj informację o
wybranym gatunku. Może to być:
- Notatka w zeszycie – tekst o długości 1 strony.
- Notatka w zeszycie – tekst o długości ¾ strony + ¼ rysunek zwierzęcia.
- Prezentacja multimedialna – 10 slajdów o wybranym gatunku (informacje pisemne + zdjęcia)
Miłego
oglądania i pracy
Zdjęcia prac
prześlij na znany adres: cozakuj@gmail.com
1. Wymień
trzy grupy skał. (3 pkt)
2. Opisz
wybraną grupę skał podając nazwę grupy, dwie charakterystyczne
cechy grupy i dwa przykłady skał. (5 pkt)
3. Od
czego zależy żyzność gleby? (1 pkt)
4. Nazwij
pięć oceanów. (5 pkt)
Skala:
3 pkt + 5 +1 +5 = 14 pkt
14 –
13,5 = 6
13,
25 – 12 = 5
11,75
– 9,75 = 4
9,5 –
7 = 3
6,75
– 4,5 = 2
4,25
– 0 = 1
29.04.2020r.
Lekcja 6.
Temat: Obszary i
obiekty chronione.
Cele lekcji – uczeń potrafi:
wymienić cztery formy ochrony przyrody i w jednym zdaniu każdą
formę opisać, omówić sposób zachowania się na obszarach
chronionych, podać nazwę najbliższego parku narodowego i
krajobrazowego, *wyjaśnić różnicę między ochroną ścisłą
a czynną
*cele nieobowiązkowe
Ochrona przyrody:
A: obszarowa : parki narodowe,
parki krajobrazowe, rezerwaty przyrody,
B: indywidualna: pomniki
przyrody ożywionej i nieożywionej, ochrona gatunkowa roślin,
zwierząt i grzybów.
UWAGA!!!
29.04.20
– środa, połączymy się na wideokonferencji w pierwszej grupie o
godz. 9.35 (Filip, Julka, Adrian, Julian, Nikola, Amelka, Maja), na
lekcji będziemy rozwiązywać
wspólnie ćw. 1, 2/96 i 3, 4/97 przez 25 minut,
a o
godzinie 10.00 cała klasa będzie pisała zapowiedzianą kartkówkę.
Na cztery pytania przewidziane w kartkówce będzie 20 minut czasu.
Odpowiedzi na pytania zapiszecie w zeszycie, zrobicie zdjęcie i
wyślecie na adres: cozakuj@gmail.com
w czasie trwania
lekcji, czyli do godz. 10.20
Druga
grupa (Szymon, Łukasz, Roksana, Janek L, Błażej, Igor i Janek W)
spotka się ze mną na wideokonferencji o godz. 11.30 na 25 minut.
Zadanie domowe dodatkowe:
Wybierz jedno zadanie z dwóch
propozycji:
- Propozycja - zad. 5/100 w zeszycie ćwiczeń,
- Propozycja - zad. 6/100 w zeszycie ćwiczeń.
Termin: do
6.05.2020r. Z zadania domowego zrób zdjęcie i przyślij na adres:
cozakuj@gmail.com
Drawski Park Krajobrazowy- prezentacja
Drawieński Park Narodowy- prezentacja
Lekcja 5
22.04.2020r.
Temat: Skały oraz
wody słodkie i słone.
Cele lekcji: uczeń potrafi:
nazwać trzy grupy skał, podać po dwie cechy
charakterystyczne każdej grupy i podać po 2 przykłady skał,
opowiedzieć o rodzajach wód na Ziemi.
Rodzaje wód
powierzchniowych na Ziemi
wody
słone:
wody słodkie:
morza
oceany
płynące: stojące:
rzeki jeziora
potoki bagna
strumienie stawy
kanały
śródlądowe
Wody powierzchniowe:
słone 97%
słodkie 3%:
lodowce 2%
woda
pitna 1%
Dla
chętnych do obejrzenia i uzupełnienia
wiadomości:
- Minerały – cząstki, które w naturalny sposób powstały w przyrodzie:
- Niezwykłe formy skalne:
- Lekcja ze strony internetowej z zadaniami interaktywnymi – osoby chętne mogą przysłać rozwiązanie zadań do oceny na znany adres: cozakuj@gmail.com
- Na skałach tworzy się gleba – filmik - proces powstawania gleby:
www.docwiczenia.pl
na stronie wpisz kod: T4A92P
Lekcja 4. 15.04.2020r.
Temat: Co to jest
krajobraz? Ukształtowanie terenu.
Cele lekcji –
potrafię: powiedzieć, co to jest krajobraz, wymienić jego
składniki (co składa się na krajobraz), rozpoznać rodzaje
krajobrazów (naturalny i kulturowy), podać po 2 przykłady
krajobrazu naturalnego i kulturowego, opisać krajobraz najbliższej
okolicy, rozpoznać formy terenu, omówić elementy wzniesienia,
*powiedzieć, czym charakteryzują się wklęsłe formy terenu
(dolina, kotlina), *sklasyfikować wzniesienia na podstawie
wysokości, *omówić elementy doliny
Cele z gwiazdką są
nieobowiązkowe dla drużyny Roksany i Szymona
Do zeszytu proszę wpisać
definicję krajobrazu z podręcznika str. 138, z zielonego tła.
Zachęcam do obejrzenia
prezentacji na dzisiejszy temat (przed przeprowadzoną
lekcją).
Zadanie domowe : (po
przeprowadzonej lekcji).
- Ćw. 4/87 (zeszyt ćwiczeń) – opisz krajobraz Twojej najbliższej okolicy wg zamieszczonych tutaj punktów (punktów nie przepisuj do ćwiczenia, tylko same odpowiedzi):
- Jakie jest ukształtowanie terenu.
- Jakie skały występują (np. piasek, żwir, granit . . .).
- Jakie wody są (podaj nazwę jeziora i rzeki).
- Jaka jest szata roślinna (wpisz trzy gatunki: drzew, albo krzewów, albo roślin zielnych).
- Jakie zwierzęta występują ( wpisz trzy gatunki zwierząt, które występują w stanie naturalnym, nie są udomowione przez człowieka).
- Wymień trzy wytwory działalności człowieka.
Z zadania
domowego zrób zdjęcie i w ciągu tygodnia od przeprowadzonej lekcji
prześlij na adres:
- Ćw. 4/95 (zeszyt ćwiczeń) – opisz jedną zmianę, napisz jednym zdaniem co nowego powstało na dawnym miejscu, oceń, czy jest to zmiana pozytywna, czy negatywna i dlaczego? (Twoja pełna wypowiedź może zawierać trzy zdania).
Z zadania
domowego zrób zdjęcie i w ciągu tygodnia od przeprowadzonej lekcji
prześlij na adres:
- Postaraj się zapamiętać jak najwięcej z „To najważniejsze” (pomarańczowe tło), str. 140 i 143 w podręczniku.
Zadanie dodatkowe dla chętnych –
krzyżówka – polecenie do krzyżówki:
Rozwiąż krzyżówkę, z zaznaczonych
liter (z rozsypanki) ułóż hasło. Układanie hasła rozpocznij od
litery W. Dobrej zabawy i powodzenia!
Lekcja 3.
08.04.2020r.
Temat: Powtórzenie działu 5
„Odkrywamy tajemnice zdrowia”.
Cele lekcji – potrafię:
wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności podczas realizacji
tematyki związanej z działem IV „Odkrywamy tajemnie zdrowia”.
Drodzy Uczniowie,
na lekcji będziemy
wspólnie rozwiązywać zadania z zeszytu ćwiczeń –
str. 83 – 85.
Możecie ustnie, bądź pisemnie
przygotować się do wybranego samodzielnie z tych stron ćwiczenia,
po czym przedstawicie je podczas trwania zajęć
Lekcja 2. 01.04.2020r.
Temat:
Niebezpieczeństwa i pierwsza pomoc w domu. Uzależnienia i ich
skutki.
Cele
lekcji - potrafię: scharakteryzować
ukąszenie przez żmiję, otarcia, skaleczenia
i oparzenia, omówić udzielanie pierwszej pomocy, rozpoznać
rośliny trujące w domu (podręcznik, str. 128) i omówić właściwy
sposób ich pielęgnowania, odpowiedzialnie skorzystać z numerów
telefonów alarmowych; 1*zaprezentować
plakat ostrzegający o niebezpieczeństwach w
swojej okolicy ( może być wykonany na kartce A4 lub w zeszycie
dowolną techniką), podać po dwa przykłady
negatywnego wpływu dymu tytoniowego i
alkoholu na organizm człowieka, omówić, jak rozpoznać
uzależnienie od komputera i telefonu,
wyjaśnić, czym jest palenie bierne, zapamięta,
że
narkotyki są najbardziej niebezpiecznymi
środkami uzależniającymi, 2*wyjaśni
, co
oznacza asertywne zachowanie, poda
przykład
asertywnego zachowania, 3*wymieni
3 skutki
przyjmowania narkotyków, 4*obejrzeć film edukacyjny o dopalaczach
https://www.youtube.com/watch?v=DJUmFx9jf58
cele
napisane czcionką niepogrubioną – obowiązują wszystkich
cele 2*,
3* - obowiązują dodatkowo załogę Juliana
cele 1*,
4* - zadania dla wszystkich chętnych
Zadanie
domowe
- Asertywność – przepisać definicję z podręcznika do zeszytu – str. 133 (tekst na zielonym polu).
- „Uzasadnij, dlaczego napoje energetyzujące nie są obojętne dla zdrowia.” Podaj 4 zdania, lub 4 argumenty zapisane od myślników, ( załoga Juliana zapisuje 6 zdań, lub 6 argumentów).
Z
zadania domowego robimy zdjęcie i wysyłamy na adres:
PRZYJEMNEJ
PRACY!!!
Wysyłam Wam drugą e –
lekcję. Tak, jak ustaliliśmy – możecie:
- Przepisywać do zeszytu temat i cele.
- Lekcję drukować i tekst wkleić do zeszytu.
- W swoich zasobach tworzyć pliki i gromadzić lekcje w postaci e – zapisu.
Wybierzcie
najlepszy dla siebie sposób dokumentowania zajęć.
Z całą
pewnością, żeby nie pojawiły się zaległości trzeba:
- Przyswajać wiedzę i umiejętności z lekcji, która się odbyła.
- Uczyć się wg podanych celów lekcji, wspierając się do danego zagadnienia ćwiczeniami i wybranymi fragmentami tekstu w podręczniku.
- Systematycznie przygotowywać się do zajęć.
- Odrabiać zadania domowe i wysyłać na adres mailowy.
- W razie wątpliwości w dowolnym dniu i czasie kontaktować się z nauczycielem przyrody. Jestem do waszej dyspozycji.
Przygotuj
się do lekcji nr 2 i uzupełnij ćw.7/80
w zeszycie ćwiczeń, pomocny tekst w podręczniku str. 129.
Dla
chętnych – wykonaj doświadczenie ze
str. 81 w zeszycie ćwiczeń.
W tym celu
doświadczenie zrób bezpośrednio przed lekcją i pokażesz podczas
zajęć, lub wyślij zdjęcie z wykonanego doświadczenia.
Powodzenia.
Poznajemy choroby zakaźne i pasożytnicze – karta pracy
Polecenie: Uzupełnij
tabelę dotyczącą chorób
Dla
przypomnienia: 1. Załoga Roksany to są uczniowie: Roksana, Nikola,
Błażej, Igor
2. Załoga Szymona: Szymon, Janek W (którzy
po konsultacji mogli wybrać inną załogę J), Julka,
Maja, Łukasz, Janek L
3. Załoga Juliana: Julian,
Amelka, Adrian, Filip
Tabela dla załogi Roksany:
Nazwa choroby
|
Przyczyna
|
Droga
wniknięcia
do organizmu
|
2
objawy
choroby
|
2
Sposoby
zapobiegania chorobie
|
z wdychanym powietrzem
|
ostry
ból gardła, zwłaszcza podczas połykania
|
|||
wirusy
|
stosowanie
szczepionek, ubieranie się odpowiednio
do
pogody
|
|||
wirusy
lub
bakterie
|
biegunka,
wymioty
|
Tabela dla załogi Szymona:
Nazwa choroby
|
Przyczyna
|
Droga wniknięcia do
organizmu
|
3 objawy
|
3 sposoby
zapobiegania chorobie
|
przez uszkodzoną skórę (ze śliną chorego
zwierzęcia)
|
pobudzenie, wodowstręt, złe samopoczucie, paraliż
mięśni
|
|||
z wdychanym powietrzem
|
ostry ból gardła, zwłaszcza podczas
połykania, osłabienie
|
|||
wirusy
|
wietrzenie
pomieszczeń, stosowanie szczepionek,
ubieranie
się odpowiednio do pogody
|
|||
bakterie
|
bóle
mięśni, mimowolne skurcze
mięśni, mrowienie w okolicy rany, bóle głowy
|
Tabela dla załogi Juliana:
Nazwa choroby
|
Przyczyna
|
Droga wniknięcia do
organizmu
|
3 objawy
|
3 sposoby
zapobiegania chorobie
|
swędzenie
okolic odbytu, zaczerwienienie okolic odbytu, problem ze snem,
|
mycie rąk przed posiłkami, mycie owoców, warzyw,
jajek przed spożyciem, higiena osobista i otoczenia,
|
|||
przez uszkodzoną skórę (ze śliną chorego
zwierzęcia)
|
pobudzenie, wodowstręt, złe samopoczucie, paraliż
mięśni
|
|||
z wdychanym powietrzem
|
ostry ból gardła, zwłaszcza podczas połykania, osłabienie
|
|||
bakterie
|
bóle mięśni, mimowolne skurcze mięśni, mrowienie w okolicy rany,
bóle głowy
|
|||
wirusy
|
wietrzenie
pomieszczeń, stosowanie szczepionek,
ubieranie
się odpowiednio do pogody
|
Drodzy uczniowie klasy 4a,
proszę odnaleźć swoje miejsce w
załodze i uzupełnić odpowiednią tabelę, można to zrobić w wygodny dla siebie
sposób:
*wydrukować, uzupełnić
przy pomocy podręcznika (str. 120 – 123) i innych dostępnych źródeł wiedzy,
* przerysować do zeszytu,
przepisać informacje w niej zawarte i uzupełnić,
*narysować w zeszycie
tabelę i uzupełnić tylko brakujące miejsca, bez przepisywania informacji
(sposób najmniej przeze mnie polecany, ale akceptowany J)
* maksymalna ocena za
pracę to ocena bardzo dobra, ale . . * można uzupełnić kartę pracy z innej grupy, pod warunkiem, że będzie to
karta z większą liczbą chorób niż przydzielona, w takim przypadku można
otrzymać ocenę celującą.
Każdy uczeń
podpisuje pracę w widocznym miejscu imieniem i nazwiskiem i przesyła zadanie na
adres:
Gdyby wystąpiły jakiekolwiek trudności, proszę się ze mną
skontaktować. Życzę przyjemnej pracy i do usłyszenia na kolejnej lekcji. Na prace czekam do czwartku, tj. 02.04.2020r.
Grażyna Latos
ZDALNE NAUCZANIE
Lekcja
1.
25.03.2020r.
Temat:
Choroby zakaźne i pasożytnicze. Jak sobie radzić w niebezpiecznych
sytuacjach? –
Powtórzenie i utrwalenie zadanego materiału.
Cele
lekcji - potrafię: podać przyczynę,
drogi wnikania do organizmu człowieka drobnoustrojów
chorobotwórczych, krótko omówić podstawowe choroby zakaźne i
pasożytnicze oraz sposoby ich unikania; podać znaczenie słowa
„profilaktyka”.
Cele
lekcji - potrafię:
podać przyczynę, drogi wnikania do organizmu człowieka
drobnoustrojów chorobotwórczych, krótko omówić podstawowe
choroby zakaźne i pasożytnicze oraz sposoby ich unikania; podać
znaczenie słowa „profilaktyka”.
Praca na lekcji – powtórzenie z
komentarzem nauczyciela i wypowiedziami uczniów:
- Ćw. 1/76 z. ćw. – pomocny podręcznik str. 120 – 121.
- Ćw. 3 i 4/77 z. ćw. – pomocny podręcznik str. 120 – 121 – 122 – 123.
- Przeczytaj ze zrozumieniem i spróbuj jak najwięcej zapamiętać informacji, które są pod ilustracjami na str. 120, 121 i 122.
- Ćw. 1, 2, 3/78 z. ćw. – pomocny podręcznik str. 124 – 125.
- Ćw. 5/79 z. ćw.
- Ćw. 6a/80 z. ćw. – pomocny podręcznik str. 128
Praca na lekcji –
utrwalenie omówionego materiału:
- Ćw. 5/77
Praca na lekcji –
wprowadzenie nowego zagadnienia:
- Ćw. 4/79
Podsumowanie zajęć –
dokończ zdania:
- Przyczyny chorób zakaźnych to w............ i b .............
- Drogi wnikania do organizmu człowieka drobnoustrojów chorobotwórczych: a) ..... b) ..... c)
- Co oznacza słowo „Profilaktyka”?
Grażyna Latos –
kontakt:
- Nr telefonu: 668156577
- Poczta: cozakuj@gmail.com
- Messenger
- WhatsApp
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz