PRZYRODA

                                                                            Lekcja 13                                               24.06.20

Temat: Podsumowanie działu 7 „Odkrywamy tajemnice życia w wodzie i na lądzie”

Cele lekcji: potrafię: wykorzystać zdobyte na lekcji wiadomości i umiejętności, rozwiązać ćwiczenia z lekcji powtórzeniowej, rozwiązać test, zapisać i odczytać hasło

Na ostatniej już lekcji przyrody, nie tylko w bieżącym roku szkolnym, ale i w szkole podstawowej:
  1. Omówię e -zadanie domowe „Las”
  2. Wspólnie rozwiążemy w zeszycie ćwiczeń zadania z lekcji powtórzeniowej:
  1. ćw. 1/120, ćw. 2,3/121, ćw. 4, 5/122
  2. test „Na łące”

2. Dla chętnych osób bez nagrody w postaci oceny można przygotować ćw. 2/123 i, lub ćw. 4/125
3. Jeśli będzie brakowało Wam przyrody – propozycja zabawy, ale i sprawdzenia swoich wiadomości i zainteresowań – przykładowy link do quizów przyrodniczych – dobrej zabawy!!!




   Lekcja 12                                                             10.06.
Temat: Z wizytą na łące i polu uprawnym.
Cele lekcji: potrafię: na podstawie wiadomości zdobytych na lekcji i z zeszytu ćwiczeń opowiedzieć             o życiu na łące i na polu uprawnym

Definicję łąki i pola proszę wpisać do zeszytu.
Łąkaobszar porośnięty trawami i innymi roślinami zielnymi, pozbawiony drzew i krzewów.
Pole uprawne – obszar powstały na miejscu wyciętego lasu, istnieje dzięki stałej pracy człowieka, uprawia się przede wszystkim zboża (jare i ozime), warzywa, rośliny oleiste.

Na lekcji wspólnie będziemy rozwiązywać ćwiczenia z tematu nr 7/116 i 117 w zeszycie ćwiczeń                         i z tematu nr 8/118 i 119 w zeszycie ćwiczeń.


Kochani Uczniowie:
1.       Do tematu dołączona zostaje prezentacja „Rośliny łąkowe”, którą proszę obejrzeć TUTAJ
2.       17.06.2020r w klasach ósmych odbędzie się egzamin z matematyki, co oznacza, że nie ma zajęć w szkołach podstawowych dla klas młodszych, więc  i nie ma lekcji przyrody.
3.       Żebyście nie zapomnieli o mnie J przygotowałam Wam ostatnie już zadanie domowe, tym razem e – zadanie. Proszę kliknąć w link, odpowiedzieć na pytania wg polecenia, wpisać swoje, imię i nazwisko i przesłać pracę do mnie klikając  PRZEŚLIJ.
Zadanie domowe jest  dostępne  także w aplikacji Teams.
4.       Zadanie proszę odesłać do 16.06.2020.
5.       Do zobaczenia w dniu 24.06.2020

Link do zadania domowego:




 Lekcja 11                                     3.06.
Temat: Warstwowa budowa lasu.
Cele lekcji: potrafię: wymienić i opisać poszczególne warstwy lasu uwzględniając warunki środowiska: (nasłonecznienie, wilgotność, temperaturę powietrza i siłę wiatru), oraz wymienić rośliny i zwierzęta żyjące w tych warstwach, rozpoznać wybrane drzewa iglaste i liściaste, przestrzegać zasad zachowania się w lesie
1.      Podczas lekcji będziemy wspólnie rozwiązywać ćwiczenia: 2/114, 4/115, 1, 2/110, 3a,b i 4/111, 6/112
2.      Do lekcji dołączona zostaje prezentacja TUTAJ, proszę w wolnej chwili rzucić na nią okiem.  Pomocna będzie również podczas wykonywania zadania domowego.

Zadanie  domowe
1.      Obowiązkowe: ćw. 1/113 i ćw. 5/115
2.      Dla chętnych:
a)      zobacz zdjęcia ptaków: https://docwiczenia.pl/kod/T49U3Y
b)      rozwiąż krzyżówkę
c)   odpowiedzi  z zadania obowiązkowego i dla chętnych wyślij na adres: cozakuj@gmail.com







Lekcja 10 27.05.

Temat: Warunki życia na lądzie.

Cele lekcji – potrafię: wymienić czynniki warunkujące życie na lądzie, omówić wybrane przystosowania roślin i zwierząt do życia na lądzie, podać sposoby wymiany gazowej u organizmów lądowych

Przygotuj proszę się do lekcji i przeczytaj temat w podręczniku: str. 177 – 180. Dziękuję
Na lekcji wspólnie uzupełnimy ćwiczenia: 3a,b/106, 4a,b/107, 1, 2a,b/108, 3/109.


Zadanie domowe obowiązkowe na ocenę – odpowiedz na pytania:
  1. Drużyna Roksany – pytanie 2 i 3/180 w podręczniku.
  2. Drużyna Szymona – pytanie 2, 3 i 4/180 w podręczniku.
  3. Drużyna Juliana – pytanie 2,3, 4 i 5/180 w podręczniku.

Odpowiadaj proszę krótko, zwięźle i na temat. Dziękuję

Pracę domową wyślij na adres: cozakuj@gmail.com




Lekcja 9 20.05.

Temat: Z biegiem rzeki . Życie w jeziorze.

Cele lekcji – potrafię: opisać budowę rzeki na podstawie schematu, na podstawie ćwiczenia 1/103 (zeszyt ćwiczeń) opowiedzieć o biegach rzeki, opowiedzieć o strefach życia w jeziorze na podstawie ćw. 1a/105 (zeszyt ćwiczeń)

Przerysuj do zeszytu i podpisz schemat, naucz się budowy rzeki


CHĘTNI: Kliknij w link, obejrzyj filmik o tworzeniu się zakoli i powstawaniu starorzeczy: (czas: 57s)


Obowiązkowo: Przerysuj do zeszytu i podpisz strefy życia w jeziorze, naucz się wymieniać je i krótko charakteryzować (podręcznik str. 171)

Zadanie domowe

  1. Obowiązkowe na ocenę –zrób zdjęcie i wyślij na adres: cozakuj@gmail.com
Odpowiedz na pytania z zad.3/104 (zeszyt ćwiczeń) i zad. 4c/107 (zeszyt ćwiczeń). Drużyna Roksany i Szymona z 7 pytań z obydwóch ćwiczeń może wybrać 5.

Kliknij w link, obejrzyj, zanotuj nazwy przedstawionych ryb (5) w zeszycie i bardzo krótko napisz, jak można je rozpoznać. Zdjęcie pracy wyślij na adres: cozakuj@gmail.com




Lekcja 8                  13.05.20.
Temat: Praca klasowa z działu VI – „Poznajemy krajobraz najbliższej okolicy”

Cele lekcji: napiszę najlepiej jak potrafię pracę z działu 6. Wykorzystam zdobyte wiadomości i umiejętności.

PRZYPOMINAM:

Termin Pracy Klasowej: 13.05.2020 (środa), godz. 9.35 – pracę pisze cała klasa jednocześnie, nie ma podziału na grupy.





Lekcja 7 6.05.2020
Dział VII
Odkrywamy tajemnice życia w wodzie i na lądzie”
Temat: Warunki życia w wodzie.
Cele lekcji: potrafię: podać przystosowania ryb do życia w wodzie, przykładowe przystosowania innych zwierząt do życia w wodzie, przykładowe przystosowania roślin do życia w wodzie, porównać środowisko lądowe z wodnym.

Zagadnienia na pracę klasową z działu 6 „Poznajemy krajobrazy najbliższej okolicy”
Termin Pracy Klasowej: 13.05.2020., godz. 9.35 – pracę pisze cała klasa
  1. Podział krajobrazów, wybrane elementy tworzące dany krajobraz.
  2. Opis wzgórza, pagórka i góry.
  3. Budowa doliny rzecznej.
  4. Od czego zależy żyzność gleby?
  5. Najważniejsze składniki gleby.
  6. Przykładowe organizmy glebowe.
  7. Z czego powstaje próchnica glebowa?
  8. Opis: parku narodowego, rezerwatu przyrody, pomnika przyrody ożywionej.
  9. Opisy skał: luźnych, zwięzłych i litych z przykładami.
  10. Przykłady powierzchniowych wód płynących i stojących.
  11. Opis: bagna, jeziora, kanału i potoku.
Drużyna Roksany i Szymona:
  1. Punkt 3 was nie obowiązuje.
  2. Z punktu 8 naucz się tylko definicję parku narodowego.
  3. Z 11 punktu naucz się tylko opis jeziora i bagna.
  4. Pozostałe punkty obowiązują Was bez zmian.

Drodzy Uczniowie (wszyscy):
  1. Same odpowiedzi napisz w zeszycie, wpisuj odpowiedzi w tych miejscach w zeszycie, w których napisałbyś je na pracy klasowej.
  2. Pracę możesz wydrukować i odpowiadać na pracy.
  3. Możesz odpowiadać na wszystkie pytania z testu swoimi słowami. Tak, jak się nauczyłaś/nauczyłeś, czyli czytasz pytanie i samodzielnie odpowiadasz, piszesz to, co pamiętasz.
  4. Sama/sam wybierz najlepszy dla siebie sposób pracy. Napisz pracę najlepiej, jak potrafisz.
  5. Pamiętaj, nie możesz przekroczyć zaplanowanego czasu, czyli 45 minut.


Materiał do lekcji z nowego działu:





Polecenie zad. I
  1. Uzupełnij schemat (numery zaznaczone na rybie 1 – 10)– jedna z płetw nazywa się: płetwa tłuszczowa, jeśli wszystkie elementy dobrze opiszesz, nie będzie problemu z umiejscowieniem tej nazwy
  2. Przy rozpoznanej nazwie płetwy napisz, która jest płetwą parzystą, a która jest nieparzystą.

Polecenie zad. II
  1. Porównaj środowisko wodne z lądowym, na podstawie 5 cech (wykorzystaj wyrazy: większy/mniejszy, swobodny/utrudniony, więcej/mniej, zmienia się/nie zmienia się gwałtownie, przenika głębiej, płycej/dalej, bliżej
Cecha
Woda
Ląd
Opór


Ruch


Tlen


Temperatura


Światło



Zadanie I i II obowiązkowo na ocenę – termin: do 16.05.20

Zadanie dodatkowe – obejrzyj filmik, (link: https://www.youtube.com/watch?v=JkvKh5Ffw4A),
wybierz jeden z największych organizmów wodnych i zaprezentuj informację o wybranym gatunku. Może to być:
  1. Notatka w zeszycie – tekst o długości 1 strony.
  2. Notatka w zeszycie – tekst o długości ¾ strony + ¼ rysunek zwierzęcia.
  3. Prezentacja multimedialna – 10 slajdów o wybranym gatunku (informacje pisemne + zdjęcia)

Miłego oglądania i pracy 
Zdjęcia prac prześlij na znany adres: cozakuj@gmail.com



1. Wymień trzy grupy skał. (3 pkt)
2. Opisz wybraną grupę skał podając nazwę grupy, dwie charakterystyczne cechy grupy i dwa przykłady skał. (5 pkt)
3. Od czego zależy żyzność gleby? (1 pkt)
4. Nazwij pięć oceanów. (5 pkt)

Skala: 3 pkt + 5 +1 +5 = 14 pkt
14 – 13,5 = 6
13, 25 – 12 = 5
11,75 – 9,75 = 4
9,5 – 7 = 3
6,75 – 4,5 = 2
4,25 – 0 = 1






 29.04.2020r.
Lekcja 6.


Temat: Obszary i obiekty chronione.

Cele lekcji – uczeń potrafi: wymienić cztery formy ochrony przyrody i w jednym zdaniu każdą formę opisać, omówić sposób zachowania się na obszarach chronionych, podać nazwę najbliższego parku narodowego i krajobrazowego, *wyjaśnić różnicę między ochroną ścisłą a czynną
*cele nieobowiązkowe
Ochrona przyrody:
A: obszarowa : parki narodowe, parki krajobrazowe, rezerwaty przyrody,
B: indywidualna: pomniki przyrody ożywionej i nieożywionej, ochrona gatunkowa roślin, zwierząt i grzybów.

UWAGA!!!

29.04.20 – środa, połączymy się na wideokonferencji w pierwszej grupie o godz. 9.35 (Filip, Julka, Adrian, Julian, Nikola, Amelka, Maja), na lekcji będziemy rozwiązywać wspólnie ćw. 1, 2/96 i 3, 4/97 przez 25 minut, a o godzinie 10.00 cała klasa będzie pisała zapowiedzianą kartkówkę. Na cztery pytania przewidziane w kartkówce będzie 20 minut czasu. Odpowiedzi na pytania zapiszecie w zeszycie, zrobicie zdjęcie i wyślecie na adres: cozakuj@gmail.com w czasie trwania lekcji, czyli do godz. 10.20
Druga grupa (Szymon, Łukasz, Roksana, Janek L, Błażej, Igor i Janek W) spotka się ze mną na wideokonferencji o godz. 11.30 na 25 minut.

Zadanie domowe dodatkowe:
Wybierz jedno zadanie z dwóch propozycji:
  1. Propozycja - zad. 5/100 w zeszycie ćwiczeń,
  2. Propozycja - zad. 6/100 w zeszycie ćwiczeń.
Termin: do 6.05.2020r. Z zadania domowego zrób zdjęcie i przyślij na adres: cozakuj@gmail.com


Drawski Park Krajobrazowy- prezentacja
Drawieński Park Narodowy- prezentacja



Lekcja 5 

22.04.2020r.

Temat: Skały oraz wody słodkie i słone.
Cele lekcji: uczeń potrafi: nazwać trzy grupy skał, podać po dwie cechy charakterystyczne każdej grupy i podać po 2 przykłady skał, opowiedzieć o rodzajach wód na Ziemi.
Rodzaje wód powierzchniowych na Ziemi

wody słone: wody słodkie:
morza
oceany płynące: stojące:
rzeki jeziora
potoki bagna
strumienie stawy
kanały śródlądowe

Wody powierzchniowe:

słone 97% słodkie 3%:
lodowce 2%
woda pitna 1%



Dla chętnych do obejrzenia i uzupełnienia wiadomości:
  1. Minerały – cząstki, które w naturalny sposób powstały w przyrodzie:

  1. Niezwykłe formy skalne:

  1. Lekcja ze strony internetowej z zadaniami interaktywnymi – osoby chętne mogą przysłać rozwiązanie zadań do oceny na znany adres: cozakuj@gmail.com

  1. Na skałach tworzy się gleba – filmik - proces powstawania gleby:
www.docwiczenia.pl na stronie wpisz kod: T4A92P





Lekcja 4. 15.04.2020r.
Temat: Co to jest krajobraz? Ukształtowanie terenu.
Cele lekcji – potrafię: powiedzieć, co to jest krajobraz, wymienić jego składniki (co składa się na krajobraz), rozpoznać rodzaje krajobrazów (naturalny i kulturowy), podać po 2 przykłady krajobrazu naturalnego i kulturowego, opisać krajobraz najbliższej okolicy, rozpoznać formy terenu, omówić elementy wzniesienia, *powiedzieć, czym charakteryzują się wklęsłe formy terenu (dolina, kotlina), *sklasyfikować wzniesienia na podstawie wysokości, *omówić elementy doliny
Cele z gwiazdką są nieobowiązkowe dla drużyny Roksany i Szymona
Do zeszytu proszę wpisać definicję krajobrazu z podręcznika str. 138, z zielonego tła.
Zachęcam do obejrzenia prezentacji na dzisiejszy temat (przed przeprowadzoną lekcją).
Zadanie domowe : (po przeprowadzonej lekcji).
  1. Ćw. 4/87 (zeszyt ćwiczeń) – opisz krajobraz Twojej najbliższej okolicy wg zamieszczonych tutaj punktów (punktów nie przepisuj do ćwiczenia, tylko same odpowiedzi):
  1. Jakie jest ukształtowanie terenu.
  2. Jakie skały występują (np. piasek, żwir, granit . . .).
  3. Jakie wody są (podaj nazwę jeziora i rzeki).
  4. Jaka jest szata roślinna (wpisz trzy gatunki: drzew, albo krzewów, albo roślin zielnych).
  5. Jakie zwierzęta występują ( wpisz trzy gatunki zwierząt, które występują w stanie naturalnym, nie są udomowione przez człowieka).
  6. Wymień trzy wytwory działalności człowieka.
Z zadania domowego zrób zdjęcie i w ciągu tygodnia od przeprowadzonej lekcji prześlij na adres:


  1. Ćw. 4/95 (zeszyt ćwiczeń) – opisz jedną zmianę, napisz jednym zdaniem co nowego powstało na dawnym miejscu, oceń, czy jest to zmiana pozytywna, czy negatywna i dlaczego? (Twoja pełna wypowiedź może zawierać trzy zdania).
Z zadania domowego zrób zdjęcie i w ciągu tygodnia od przeprowadzonej lekcji prześlij na adres:
  1. Postaraj się zapamiętać jak najwięcej z „To najważniejsze” (pomarańczowe tło), str. 140 i 143 w podręczniku.

Zadanie dodatkowe dla chętnych – krzyżówka – polecenie do krzyżówki:
Rozwiąż krzyżówkę, z zaznaczonych liter (z rozsypanki) ułóż hasło. Układanie hasła rozpocznij od litery W. Dobrej zabawy i powodzenia!
Na adres mailowy przyślij wpisane przez Ciebie do krzyżówki nazwy i ułożone hasło.


















Lekcja 3. 08.04.2020r.
Temat: Powtórzenie działu 5 „Odkrywamy tajemnice zdrowia”.

Cele lekcji – potrafię: wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności podczas realizacji tematyki związanej z działem IV „Odkrywamy tajemnie zdrowia”.


Drodzy Uczniowie, 
na lekcji będziemy wspólnie rozwiązywać zadania z zeszytu ćwiczeń – str. 83 – 85. 

Możecie ustnie, bądź pisemnie przygotować się do wybranego samodzielnie z tych stron ćwiczenia, po czym przedstawicie je podczas trwania zajęć

Lekcja 2. 01.04.2020r.
Temat: Niebezpieczeństwa i pierwsza pomoc w domu. Uzależnienia i ich skutki.

Cele lekcji - potrafię: scharakteryzować ukąszenie przez żmiję, otarcia, skaleczenia i oparzenia, omówić udzielanie pierwszej pomocy, rozpoznać rośliny trujące w domu (podręcznik, str. 128)           i omówić właściwy sposób ich pielęgnowania, odpowiedzialnie skorzystać z numerów telefonów alarmowych; 1*zaprezentować plakat ostrzegający o niebezpieczeństwach w swojej okolicy             ( może być wykonany na kartce A4 lub w zeszycie dowolną techniką), podać po dwa przykłady negatywnego wpływu dymu tytoniowego i alkoholu na organizm człowieka, omówić, jak rozpoznać uzależnienie od komputera i telefonu, wyjaśnić, czym jest palenie bierne, zapamięta, 
że narkotyki są najbardziej niebezpiecznymi środkami uzależniającymi, 2*wyjaśni
, co oznacza asertywne zachowanie, poda
przykład asertywnego zachowania, 3*wymieni
3 skutki przyjmowania narkotyków, 4*obejrzeć film edukacyjny o dopalaczach https://www.youtube.com/watch?v=DJUmFx9jf58

cele napisane czcionką niepogrubioną – obowiązują wszystkich

cele 2*, 3* - obowiązują dodatkowo załogę Juliana

cele 1*, 4* - zadania dla wszystkich chętnych

Zadanie domowe
  1. Asertywność – przepisać definicję z podręcznika do zeszytu – str. 133 (tekst na zielonym polu).
  2. Uzasadnij, dlaczego napoje energetyzujące nie są obojętne dla zdrowia.” Podaj 4 zdania, lub 4 argumenty zapisane od myślników, ( załoga Juliana zapisuje 6 zdań, lub 6 argumentów).
Z zadania domowego robimy zdjęcie i wysyłamy na adres:

PRZYJEMNEJ PRACY!!!
Wysyłam Wam drugą e – lekcję. Tak, jak ustaliliśmy – możecie:
  1. Przepisywać do zeszytu temat i cele.
  2. Lekcję drukować i tekst wkleić do zeszytu.
  3. W swoich zasobach tworzyć pliki i gromadzić lekcje w postaci e – zapisu.

Wybierzcie najlepszy dla siebie sposób dokumentowania zajęć.

Z całą pewnością, żeby nie pojawiły się zaległości trzeba:

  1. Przyswajać wiedzę i umiejętności z lekcji, która się odbyła.
  2. Uczyć się wg podanych celów lekcji, wspierając się do danego zagadnienia ćwiczeniami i wybranymi fragmentami tekstu w podręczniku.
  3. Systematycznie przygotowywać się do zajęć.
  4. Odrabiać zadania domowe i wysyłać na adres mailowy.
  5. W razie wątpliwości w dowolnym dniu i czasie kontaktować się z nauczycielem przyrody. Jestem do waszej dyspozycji.

Przygotuj się do lekcji nr 2 i uzupełnij ćw.7/80 w zeszycie ćwiczeń, pomocny tekst w podręczniku str. 129.
Dla chętnych – wykonaj doświadczenie ze str. 81 w zeszycie ćwiczeń.
W tym celu doświadczenie zrób bezpośrednio przed lekcją i pokażesz podczas zajęć, lub wyślij zdjęcie z wykonanego doświadczenia. Powodzenia.




Poznajemy choroby zakaźne i pasożytnicze – karta pracy
Polecenie: Uzupełnij tabelę dotyczącą chorób

Dla przypomnienia: 1. Załoga  Roksany to są uczniowie: Roksana, Nikola, Błażej, Igor

2. Załoga Szymona: Szymon, Janek W (którzy po konsultacji mogli wybrać inną załogę J), Julka, Maja, Łukasz, Janek L

3. Załoga Juliana: Julian, Amelka, Adrian, Filip

Tabela dla załogi Roksany:

Nazwa choroby
Przyczyna
Droga
wniknięcia
do organizmu
2
 objawy
choroby
2
Sposoby
 zapobiegania chorobie







z wdychanym powietrzem

ostry ból gardła, zwłaszcza podczas połykania







wirusy


stosowanie szczepionek, ubieranie się odpowiednio
do pogody







wirusy lub
bakterie




biegunka, wymioty





Tabela dla załogi Szymona:

Nazwa choroby
Przyczyna
Droga wniknięcia do organizmu
3 objawy
3 sposoby zapobiegania chorobie






przez uszkodzoną skórę (ze śliną chorego zwierzęcia)

pobudzenie, wodowstręt, złe samopoczucie, paraliż mięśni







z wdychanym powietrzem

ostry ból gardła, zwłaszcza podczas
połykania, osłabienie







wirusy



wietrzenie pomieszczeń, stosowanie szczepionek,
ubieranie się odpowiednio do pogody





bakterie


bóle  mięśni, mimowolne  skurcze mięśni, mrowienie w okolicy rany, bóle głowy




Tabela dla załogi Juliana:

Nazwa choroby
Przyczyna
Droga wniknięcia do organizmu
3 objawy
3 sposoby zapobiegania chorobie






swędzenie okolic odbytu, zaczerwienienie okolic odbytu, problem ze snem,
mycie rąk przed posiłkami, mycie owoców, warzyw, jajek przed spożyciem, higiena osobista  i otoczenia,






przez uszkodzoną skórę (ze śliną chorego zwierzęcia)

pobudzenie, wodowstręt, złe samopoczucie, paraliż mięśni







z wdychanym powietrzem

ostry ból gardła, zwłaszcza podczas połykania, osłabienie






bakterie

bóle  mięśni, mimowolne  skurcze mięśni, mrowienie w okolicy rany, bóle głowy






wirusy


wietrzenie pomieszczeń, stosowanie szczepionek,
ubieranie się odpowiednio do pogody




Drodzy uczniowie klasy 4a,

proszę odnaleźć swoje miejsce w załodze i uzupełnić odpowiednią tabelę, można to zrobić w wygodny dla siebie sposób:
*wydrukować, uzupełnić przy pomocy podręcznika (str. 120 – 123) i innych dostępnych źródeł wiedzy,
* przerysować do zeszytu, przepisać informacje w niej zawarte i uzupełnić,
*narysować w zeszycie tabelę i uzupełnić tylko brakujące miejsca, bez przepisywania informacji (sposób najmniej przeze mnie polecany, ale akceptowany J)
* maksymalna ocena za pracę to ocena bardzo dobra, ale . . * można uzupełnić kartę pracy z innej grupy, pod warunkiem, że będzie to karta z większą liczbą chorób niż przydzielona, w takim przypadku można otrzymać ocenę celującą.

Każdy uczeń podpisuje pracę w widocznym miejscu imieniem i nazwiskiem i przesyła zadanie na adres:


Gdyby wystąpiły jakiekolwiek trudności, proszę się ze mną skontaktować. Życzę przyjemnej pracy i do usłyszenia na kolejnej lekcji.  Na prace czekam do czwartku, tj. 02.04.2020r.

                                                                                                                                                             Grażyna Latos




ZDALNE NAUCZANIE
Lekcja 1. 25.03.2020r.
Temat: Choroby zakaźne i pasożytnicze. Jak sobie radzić w niebezpiecznych sytuacjach? – Powtórzenie i utrwalenie zadanego materiału.
Cele lekcji - potrafię: podać przyczynę, drogi wnikania do organizmu człowieka drobnoustrojów chorobotwórczych, krótko omówić podstawowe choroby zakaźne i pasożytnicze oraz sposoby ich unikania; podać znaczenie słowa „profilaktyka”.
Cele lekcji - potrafię: podać przyczynę, drogi wnikania do organizmu człowieka drobnoustrojów chorobotwórczych, krótko omówić podstawowe choroby zakaźne i pasożytnicze oraz sposoby ich unikania; podać znaczenie słowa „profilaktyka”.
Praca na lekcji – powtórzenie z komentarzem nauczyciela i wypowiedziami uczniów:
  1. Ćw. 1/76 z. ćw. – pomocny podręcznik str. 120 – 121.
  2. Ćw. 3 i 4/77 z. ćw. – pomocny podręcznik str. 120 – 121 – 122 – 123.
  3. Przeczytaj ze zrozumieniem i spróbuj jak najwięcej zapamiętać informacji, które są pod ilustracjami na str. 120, 121 i 122.
  4. Ćw. 1, 2, 3/78 z. ćw. – pomocny podręcznik str. 124 – 125.
  5. Ćw. 5/79 z. ćw.
  6. Ćw. 6a/80 z. ćw. – pomocny podręcznik str. 128
Praca na lekcji – utrwalenie omówionego materiału:
  1. Ćw. 5/77
Praca na lekcji – wprowadzenie nowego zagadnienia:
  1. Ćw. 4/79
Podsumowanie zajęć – dokończ zdania:
  1. Przyczyny chorób zakaźnych to w............ i b .............
  2. Drogi wnikania do organizmu człowieka drobnoustrojów chorobotwórczych: a) ..... b) ..... c)
  3. Co oznacza słowo „Profilaktyka”?

Grażyna Latos – kontakt:
  1. Nr telefonu: 668156577
  2. Messenger
  3. WhatsApp

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

4a zdalne nauczanie

Witajcie na blogu naszej klasy, jest to miejsce, w którym będziecie mogli korzystać z materiałów przesyłanych przez nauczycieli d...