Lesson
23rd
June
Topic: Reading
comprehension. -present simple. Czytanie.
Read
and answer the questions please.-Przeczytaj i odpowiedz na pytania.
This
is Nelly. She’s a nurse. She’s tall and thin. She works at the
hospital. She looks after sick people.
She
gets up at six o’clock in the morning. She takes a shower and puts
on her clothes. Then she eats breakfast at half past six. At seven
o’clock, she drives her car to the hospital.
Nelly
starts work at eight o’clock. She cleans the rooms in the
hospital. Then, she helps the doctors. At twelve o’clock, she has
lunch. She goes home at five o’clock.
At
home, she takes a shower and she cooks dinner. She has dinner at
half past six in the evening. Then, she watches TV. At ten o’clock,
she goes to bed.
1.
What’s her name? _______________________________________
2.
What is she? ___________________________________________
3.
Where
does she work? ___________________________________
4.
Is
she
fat? ____________________________________________
5.
Can
she
drive a car? _____________________________________
6.
Does
she
get up at six o’clock? _____________________________
7.
Does
she
eat breakfast at seven o’clock? _____________________
8.
Does
she
cook dinner at the hospital? ________________________
9.
Does
she
help the doctors? _______________________________
10.
Does
she
go to bed at night? ______________________________
11.
What
time
does she have lunch? ____________________________
12.
What
time
does she have dinner? ___________________________
13.
What
time
does she go to bed? ____________________________
Lesson 22nd June
Topic: Practicing
don’t / doesn’t
Utrwalamy don’t/
doesn’t.
Linki do ćwiczeń
Miłej zabawy
język angielski klasa 4A- 15.06.2020 zaczynamy o 8.40
ZAPISZ
W ZESZYCIE tylko
to, co jest na
czarno.
LESSON
15TH JUNE
Topic:
Sports
vocabulary- słownictwo związane ze sportem.
Zdania
przeczące w Present Simple.
- Poznam słownictwo związanie ze sportem.
- Poznam zasady tworzenia przeczeń dla Present Simple.
Uprawiać
sport- do sport
Jeżeli
chodzi o słówko „ Uprawiać” to przyjmuje ono różną formę w
zależności od nazwy sportu. Mamy do wyboru -do/go/play.
do:
- gymnastics-gimnastyka
- athletics-lekkoatletyka
- karate-karate
go:
- swimming-pływanie
- cycling-jazda na rowerze
- skiing- jazda na nartach
play:
- football-piłka nożna
- basketball- koszykówka
- tennis- tenis
I
often play
football,
and I sometimes go
swimming.
I never do
karate.
Wykonaj
zadanie 4 w ćwiczeniach na stronie 41.
Gramatyka
Przeczenia
dla czasu Present Simple
Aby
napisać zdanie przeczące w czasie teraźniejszym Present Simple
należy PRZED
czasownikiem
wstawić don’t
lub doesn’t.
I
don’t
get up at 7 o’clock.- Ja nie wstaję o 7 godzinie.
You
don’t
have dinner at home.- Ty nie jesz obiadu w domu.
They
don’t
go swimming- Oni nie pływają.
Pamiętaj
Dla
she(ona);
he(on);
it
(ono,to) przed czasownikiem wstawiamy doesn’t.
np.;
She
doesn’t
get
up at 7 o’clock. – Ona nie wstaje o 7 godzinie.
He
doesn’t
have dinner at home . – On nie je obiadu w domu.
Wstaw don’t lub
doesn’t
- My brother__________like football.
- I________watch TV in the afternoon.
- My friends__________have lunch at school.
- She_______go to be dat ten o’clock.
- You_______like snakes.
- She______play football.
- They________study English at school.
język angielski klasa 4A- 09.06.2020, zaczynamy o 12.30
ZAPISZ
W ZESZYCIE tylko
to, co jest na
czarno.
Lesson
9th June
Topic:
Tłumaczenie
zdań.
Witajcie
kochani. Dzisiaj kolejne utrwalenie działu. Wasze zadanie to
tłumaczenie zdań na bazie słownictwa i zagadnień gramatycznych z
działu 7. A zatem zaczynamy.
Zad.
Przetłumacz zdania.
- Ja często gram w szachy.
- Kasia nie chodzi do kina w poniedziałki.
- Joe potrafi jeździć na rowerze bardzo dobrze.
- On nie potrafi wcale tańczyć.
- Kim potrafi grać na gitarze dobrze.
- Ja nie potrafię mówić po angielsku.
- Ona nie potrafi grać w szachy.
- Czy potrafisz śpiewać?
- Czy Kate i Tom potrafią jeździć na rowerze?
- Czy potrafisz czytać?
- To jest nudna książka.
- To jest zabawny film.
- To jest trudne zadanie.
- Gram w gry komputerowe w weekendy.
- Nie umiem grać piłkę nożną.
Homework:
wejdź
w link i wykonaj zadanie- pamiętaj aby wpisać swoje imię i
nazwisko!!!!!
Do
zobaczenia na grupie messenger
Pozdrawiaja
Wasze panie; K. Baczyńska, I.Ślusarczyk, A.Ławrukiewicz
Język angielski klasa 4A- 08.06.2020 zaczynamy o 8.40
ZAPISZ
W ZESZYCIE tylko
to, co jest na czarno.
LESSON
8 TH JUNE
TOPIC:
Powtórzenie wiadomości z rozdziału VII.
Zapisujemy:
1.
Czasowniki służące do opisywania czasu wolnego (ćw.1/str.80).
2.
Czasownik „can” - zdania oznajmujące, pytania, zdania przeczące
(ćw.1/str.81, ćw.1 i 2/str.83).
3.
Przymiotniki służące do opisu osób i rzeczy (cw.1/str.80).
Ex.1/p.87
Popraw
błędy w poniższych zdaniach i zapisz poprawne do zeszytu.
Ex.3/p.87
Uzupełnij
brakujące litery i zapisz przymiotniki w zeszycie.
Ex.4/p.87
Uzupełnij
wyrazami can lub can’t.
WYKONAJ
PRZYKŁADY W ZESZYCIE.
Język angielski klasa 4a - 02.06.2020 zaczynamy o 12.30
ZAPISZ
W ZESZYCIE tylko
to, co jest na czarno.
LESSON 2
nd June
TOPIC: Przymiotniki
służące do opisu osób i rzeczy.
1. Poznam
przymiotniki służące do opisu osób i rzeczy.
Uzupełniamy zadania
z poniedziałkowej lekcji:
Ex.1/p.83 Uzupełnij
dialog formami can lub can’t.
1.
2.
3.
4.
Ex.2/p. 83 Patrząc
na tabelkę napisz pytania z czasownikiem „can” . Potem napisz
krótkie odpowiedzi (3 przykłady).
ZAPISZ
W ZESZYCIE:
boring- nudne
interesting – interesujące
fantastic – fantastyczna
terrible – straszna, okropna
easy –łatwe
difficult – trudne
funny – zabawny
serious – poważny
Ex.1/p.84 Patrząc
na obrazki wybierz właściwe słowo.
Język angielski klasa 4A- 01.06.2020 zaczynamy o 8.40
ZAPISZ
W ZESZYCIE tylko
to, co jest na czarno.
LESSON 1st
June
TOPIC: Pytania
i krótkie odpowiedzi z czasownikiem „can”.
1. Poznam zasadę
tworzenia pytań i krótkich odpowiedzi z czasownikiem „can”.
ZAPISZ
W ZESZYCIE:
Can
I, you, he, she, it, we, you, they?
Can
you play tennis?
Yes,
I can.
Can
she jump?
No,
she can’t.
Can
we dance?
Yes,
we can. /No, we can’t.
Can
they sing?
Yes,
they can.
Ex.1/p.83 Uzupełnij
dialog formami can lub can’t.
1.
2.
3.
4.
Ex.2/p. 83 Patrząc
na tabelkę napisz pytania z czasownikiem „can” . Potem napisz
krótkie odpowiedzi.
Język angielski klasa 4A- 26.05.2020 zaczynamy o 12.30
ZAPISZ
W ZESZYCIE tylko to co jest na
czarno
Lesson
26th May
Topic:
Odmiana czasownika can.
- Poznam odmianę czasownika can.
Czasownik
can- umieć, potrafić
Twierdzenia:
- I can- ja potrafię
- You can- ty potrafisz
- he/she/it can -on/ona/ono potrafi
- we can- my potrafimy
- you can-wy potraficie
- they can-oni potrafią
Pytania:
- Can I ?- Czy potrafię?
- Can you?- Czy potrafisz?
- Can he/she/it?- Czy on/ona/ono potrafi?
- Can we?- Czy my potrafimy?
- Can you?- Czy wy potraficie?
- Can they?- Czy oni potrafią?
Przeczenia:
cannot= can’t
- I can’t.- Nie potrafię.
- You can’t.- Nie potrafisz.
- He/she/itcan’t.- On/ ona/ ono nie potrafi.
- We can’t.- My nie potrafimy.
- You can’t- Wy nie potraficie
- They can’t.- Oni nie potrafią.
Przykłady
zdań:
- They can dance.
- I can play the piano very well.
- Can he play football?
- Can she speak English?
- Tara can’t play the piano.
- He can’t ride a bike.
Jak
powiedzieć, że potrafisz coś robić dobrze, bardzo dobrze itd.
- I can play the piano very well. – Potrafię grać na pianinie bardzo dobrze.
- I can play the piano well. – Potrafię grać na pianinie dobrze.
- I can play the piano quite well. – Potrafię grać na pianinie dosyć dobrze.
- I can’t play piano very well. – Nie potrafię grać na pianinie bardzo dobrze/ za dobrze.
- I can’t play the piano at all. – Nie potrafię grać na pianinie wcale.
Przetłumacz
zdania:
- Kim potrafi jeździć rowerem bardzo dobrze.
- Tara potrafi grać w szachy dosyć dobrze.
- On nie umie grać w tenisa wcale.
- Kate potrafi tańczyć dobrze.
- Mark nie potrafi śpiewać bardzo dobrze.
Wykonaj
zadanie 4,6. Str.36/ćwiczenia
Pozdrawiamy:
K.
Baczyńska
A.
Ławrukiewicz
Język angielski klasa 4A- 25.05.2020 zaczynamy o 8.40
ZAPISZ
W ZESZYCIE tylko
to, co jest na czarno.
TOPIC:
Zajęcia w wolnym czasie.
1.
Poznam czasowniki określające zajęcia w wolnym czasie.
ZAPISZ
W ZESZYCIE:
go
bowling- iść na kręgle
go
shopping- iść na zakupy
go
skateboarding- jeździć na deskorolce
go
to the cinema- iść do kina
play
cards- grać w karty
play
chess- grać w szachy
play
computer games- grać w gry komputerowe
play
the guitar- grać na gitarze
read
comics- czytać komiksy
ride
a bike- jeździć na rowerze
send
text messages- wysyłać wiadomości
surf
the Internet- surfować po internecie
Ex.1/p.
80 Dopasuj
nazwy czynności z ramki do obrazków.
Ex.2/p.80
Co
Joe robi w wolnym czasie. Zapisz odpowiedzi w zeszycie.
Zadaniem
dodatkowym będzie napisać 5 zdań na temat tego, co robicie w wolnym
czasie.
WYKONAJ
ĆWICZENIA I PRZYŚLIJ ZDJĘCIA Z ZESZYTU.
Odpowiedzi
prześlij na maila Twojej nauczycielki w dniu 25.05.2020
Katarzyna
Baczyńska- kasiabacz1@wp.pl
Aleksandra
Ławrukieicz- ola.wlesie@gmail.com
Język angielski klasa 4A- 12.05.2020 zaczynamy o 12.30
PRACA KLASOWA. ZADANIA NA GRUPIE.
Pozdrawiamy:
Katarzyna Baczyńska
Katarzyna Baczyńska
Aleksandra Ławrukiewicz
Inka Ślusarczyk
Język angielski klasa 4A- 18.05.2020 zaczynamy o 8.40
ZAPISZ
W ZESZYCIE tylko
to, co jest na
czarno.
Lesson
18th May
Topic:
Unit
6 revision. Utrwalenie wiadomości z działu 6. Część II.
- Utrwalę typy zadań na pracę klasową.
Witajcie.
Dzisiaj
druga część powtórzenia. Dzisiaj przedstawimy ci typy zadań,
które mogą pojawić się na jutrzejszej pracy klasowej. Zadania
rozwiązujemy wspólnie na klasowej grupie messenger.
- Uzupełnij zwroty pasującymi wyrazami.
have
___breakfast___
- do ____________________
- go ____________________
- get ____________________
- have ___________________
- go _____________________
- Uzupełnij czasowniki.
r
e
a
d
a book
- l __ __ __ __ n to music
- g __ __ up
- b __ __ __ __ my teeth
- g __ __ dressed
- w __ __ __ my hair
- Uzupełnij zdania. Wstaw at, in lub on.
- I have my guitar lessons ____ Mondays.
- David does his homework _____ the afternoon.
- We often go shopping _____ weekends.
- The lesson starts _____ two o’clock.
- My cat goes out _____ night!
- Dan never studies _____ Sundays.
4.
Zakreśl właściwe formy.
- I always wake up / wake up always at seven o’clock.
- My sister brushes / brush her hair after breakfast.
- I gets / get dressed at seven fifteen.
- My brother has / have breakfast at eight o’clock.
- He sometimes listens / listens sometimes to the radio.
- We finishes / finish school at half past three.
Pozdrawiamy:
Katarzyna Baczyńska
Katarzyna Baczyńska
Aleksandra
Ławrukiewicz
Inka
Ślusarczyk
Język angielski klasa 4A- 12.05.2020 zaczynamy o 12.30
ZAPISZ
W ZESZYCIE tylko
to, co jest na
czarno.
Lesson
12th May
Topic:
Unit
6 revision. Utrwalenie wiadomości z działu 6. Część I.
- Utrwalę słownictwo z działu 6:
- czynności dnia codziennego
- rutyny
- słownictwo z tekstu o Billy Elliot
- Utrwalę zagadnienia z gramatyki:
- Zasady dodawania końcówki -s/-es do czasownika
- Zastosowanie przysłówków częstotliwości(never, usually itd.)
- Zastosowanie przyimków at/in/on do określania czasu
Otwórz
podręcznik i wykonaj zadania na stronie 75:
- Zad.1/75
- Zad. 4/75
- Zad. 5/75
- Zad. 6/75
Otwórz
ćwiczenie na stronie 35
- Zad. 4/35
Poprawność
wykonywanych zadań będziemy sprawdzać podczas lekcji.
Praca
domowa- Homework (
nie podlega ocenie)
Ćwiczenia
strona 35
- Zad. 1/35
- Zad. 2/35
Język angielski klasa 4A- 11.05.2020 zaczynamy o 8.40
ZAPISZ
W ZESZYCIE tylko
to, co jest na
czarno.
Lesson
11th May
Topic:
Routines-
rutyny wprowadzenie słownictwa.
- Poznam wymowę oraz znaczenie słownictwa związanego z rutynami:
brush
my teeth- myć zęby
get
dressed- ubierać się
listen
to music- słuchać muzyki
read
a book- czytać książkę
wake
up- budzić się
wash
my hair- myć włosy
2. Wykonam
zadania:
- Zad. 4 str. 73 ( podręcznik)
- Zad 1 str 33 ( ćwiczenia)
Dzisiaj
nie musicie przysyłać nam zdjęć.
Podamy
Wam teraz odpowiedź na pytanie dotyczące filmu Billy Elliot- fabuła
filmu jest inspirowana historią tancerza Philipa
Mosleya.
Wszystkim uczniom, którzy znaleźli prawidłową odpowiedź,
gratulujemy.
Ponieważ
dzisiaj tylko słownictwo, a jutro utrwalenie wiadomości, to wejdź w
podane linki poćwicz. Nie musisz korzystać ze wszystkich. Mogą ci
się przydać też później.
Pozdrawiamy.
Język angielski klasa 4A- 05.05.2020 zaczynamy o 12.30
ZAPISZ
W ZESZYCIE tylko
to, co jest na czarno.
Lesson
5th May
Topic:
Podsumowanie
określanie czasu. Praca z tekstem.
- Utrwalę zastosowanie poznanych określeń czasu w Present Simple.
- Poznam historię Robbie Kennedy.
Witajcie
dzisiaj kończymy ćwiczenie zastosowania określenia czasu w Present
Simple.
- Wysłuchaj na grupie Messenger nagrania tekstu ze strony 72 w podręczniku.
- Przetłumacz słówka do tekstu ze strony 72 w podręczniku:
- host family-
- together-
- secret-
- proud-
- Wejdź w poniższe linki. – Pamięta,j aby wpisać swoje IMIĘ I NAZWISKO. (zadania te zrób do piątku)
- Obejrzyj zwiastun filmu „ Billy Elliot” wchodząc w link
- Podaj imię i nazwisko prawdziwego bohatera, na podstawie życia którego powstał film "Billy Elliot".
POTWIERDZENIEM
AKTYWNOŚCI Z DZISIEJSZYCH ZAJĘĆ JEST ZROBIENIE ZADAŃ PODANYCH W
DWÓCH LINKACH POWYŻEJ.
TRZEBA TE ZADANIA ZROBIĆ DO PIĄTKU.
Pozdrawiamy
serdecznie.
Do
usłyszenia na naszej grupie.
Pozdrawiamy:
Aleksandra
Ławrukiewicz
Katarzyna
Baczyńska
Inka
Ślusarczyk
Lesson 4th May
Topic:
Określenia
czasu dla Present Simple – podsumowanie.
Witamy
Was w maju.
Kolejna
lekcja o czasie teraźniejszym.
Ostatnio była mowa o przysłówkach
częstotliwości i ich miejscu w zdaniu. Przypomnij sobie szybciutko
jakie to przysłówki.
Dzisiaj
dowiesz się jakie jeszcze
wyrazy mówią nam o tym JAK CZĘSTO.
Zapisz
notatkę w zeszycie:
Przyimki
czasu:
- at
at
three o’clock- o trzeciej godzinie
at
five
five oclock- o piątej godzinie
at
night- w nocy
at
the weekend- w weekend
- on
on
Monday- w poniedziałek
on
Mondays- w poniedziałki
on
Tuesday- we wtorek
on
Saturaday- w sobotę
itd
- in
in
the morning- rano
in
the evening- wieczorem
in
the afternoon- po południu
Te
określenia czasu stawiamy NA
KOŃCU ZDANIA.
- School starts at eight o’clock
- We never watch TV at night.
A
teraz poćwiczymy tę zasadę:
W
miejscu ukośnika wstaw odpowiedni przyimek, tak jak w przykładzie.
ZAD. 1.
Wstaw odpowiedni przyimek.
Przykład:
We
never watch TV/ the morning.
We
never watch TV in the morning.
- I rarely go out / night.
- I have dance classes / Tuesdays.
- I usually do my homework / the afternoon.
- They often visit friends / weekends.
- We always get up late / Sundays.
Otwórz
ćwiczenia na stronie 32 i wykonaj zadania 5, 6 i 7.
Pozdrawiamy
serdecznie.
Do
usłyszenia na naszej grupie.
Pozdrawiamy:
Aleksandra
Ławrukiewicz
Katarzyna
Baczyńska
Inka
Ślusarczyk
Język angielski klasa 4A- 28.04.2020 zaczynamy o 12.40
ZAPISZ
W ZESZYCIE tylko
to, co jest na czarno.
Lesson
28th April
Topic:
Playing Freerice- pomaganie przez granie.
- Napiszę kartkówkę sprawdzającą znajomość poprzednich zagadnień
- Dowiem się jak korzystać ze strony freerice i pomagać ubogim rodzinom i krajom.
Witajcie
moi drodzy.
Dzisiaj
piszecie kartkówkę. Na jej napisanie macie 20 minut. Po jej
zakończeniu trzeba zdjęcia przesłać do swojej nauczycielki na
odpowiedniego maila lub w wiadomości prywatnej w Messenger.
Następnie
zostaniecie zapoznani z zasadami grania na freerice.com
Pozdrawiamy
serdecznie;
Katarzyna
Baczyńska- kasiabacz1@wp.pl
Aleksandra
Ławrukiewicz- ola.wlesie@gmail.com
Inka
Ślusarczyk
Język angielski klasa 4A- 27.04.2020 zaczynamy o 8.40
ZAPISZ
W ZESZYCIE tylko
to, co jest na czarno.
LESSON
20TH APRIL
TOPIC:
PRZYSŁÓWKI CZĘSTOTLIWOŚCI –WPROWADZENIE.
CEL
LEKCJI: POZNAM ZASADY STOSOWANIA PRZYSŁÓWKÓW CZĘSTOTLIWOŚCI W
ZDANIACH.
Zapisujemy
notatkę:
Przysłówki
częstotliwości wskazują jak często wykonywana jest dana czynność.
Do najczęściej używanych należą:
ALWAYS
– ZAWSZE
USUALLY
– ZAZWYCZAJ
OFTEN
– CZĘSTO
SOMETIMES
– CZASAMI
RARELY
– RZADKO
NEVER
– NIGDY
Te
słówka oraz ich znaczenie uczymy się na pamięć.
Przysłówki
częstotliwości w zdaniu występują zwykle przed czasownikiem.
He
usually
gets
up
at seven o’clock.
He
always
eats
breakfast in the morning.
I
never
go to the theatre.
Odstępstwem
od tej zasady jest czasownik “to be” (być), który pojawia się
przed przysłówkiem.
I
am
often at school by nine o’clock.
She
is
always in a good mood.
NALEŻY
UŁOŻYĆ WYRAZY WE WŁAŚCIWEJ KOLEJNOŚCI.
PORÓWNAJ Z PRZYKŁADAMI
Z LEKCJI.
WYKONAJ
PRZYKŁADY I PRZYŚLIJ ZDJĘCIA.
Odpowiedzi
prześlij na maila Twojej nauczycielki do 28.04.2020
Katarzyna
Baczyńska- kasiabacz1@wp.pl
Aleksandra
Ławrukieicz- ola.wlesie@gmail.com
Język angielski klasa 4A- 21.04.2020 zaczynamy o 12.30
OBECNOŚĆ
SPRAWDZAMY NA GRUPIE MESSENGER I JESTEŚMY W TYM CZASIE DOSTĘPNE, W
RAZIE PYTAŃ PROSZĘ PISAĆ RÓWNIEŻ NA NASZE MAILE
ola.wlesie@gmail.com
(PANI Ola)
kasiabacz1@wp.pl
( PANI Kasia)
ZAPISZ
W ZESZYCIE TYLKO TO CO JEST NA CZARNO
WITAJCIE
KOCHANI,
DZISIAJ
POĆWICZYMY UKŁADANIE ZDAŃ TWIERDZĄCYCH, WYKORZYSTUJĄC WIADOMOŚCI
Z POPRZEDNIEJ LEKCJI .
Lesson
15th April
Topic: Układanie
zdań twierdzących w czasie Present Simple. –utrwalenie
1.
Utrwalę zasady układania zdań w czasie Present Simple
Dowiedzieliśmy
się kiedy czasownik się zmienia. Nie
zmienia
się natomiast w liczbie
mnogiej lub kiedy go wykonuje –you(
ty lub wy) i I
(ja) na przykład:
I like
music- Ja lubię muzykę- czasownik like jest bez zmian
Tom
and Kate like
music. (
czasownik like też bez zmian bo wykonują go dwie osoby)
Mary likes
music. (
dodałam –s bo na początku jest jedna dziewczyna a tą regułkę
już znacie.)
odmiana
przykładowego czasownika przez osoby
DANCE- tańczyć
l.poj.
- I dance (ja tańczę)
- You dance (ty tańczysz)
- He dances (on tańczy) wyraźnie widać, że czaswonik się zmienił
- She dances (ona tańczy) dla he (on), she(ona), it(ono).
- It dances (ono tańczy) W pozostałych osobach, w liczbie
l.mn.
mnogiej-
bez zmian
- We dance (my tańczymy)
- You dance (wy tańczycie)
- They dance (oni tańczą)
Czasownik
w nawiasie wstaw w odpowiedniej formie (
przypominam…przepisujesz czasownik bez zmian albo dopisujesz do
niego końcówkę –s/-es według wcześniej poznanych zasad)
Przykład
1.
you( work) very hard
Odp.
You work very hard
2.
Tom ( make) a lot of noise.
Odp.
Tom makes a lot of noise.
1.
My sister (read) a
book.-____________________________________________________
2.
Frank (like)
dogs.-_________________________________________________________
3.
My parents (do) the
shopping.-______________________________________________
4.
We (meet) in front of the
cinema.-____________________________________________
5.
George (go) to the
doctor's.-_________________________________________________
6.
Our friends (play) football in the
park.-_______________________________________
7.
He (ride) his bike every
day.-________________________________________________
8.
We (have) the best
ideas.-___________________________________________________
9.
Carol (say)
goodbye.-______________________________________________________
10.
Bill (have) got two
notebooks.-_____________________________________________
11.
Mum (wash) all the dirty clothes.
-_________________________________________
12.I
( like) lemonade very
much.-_____________________________________________
13.
The girls ( listen) to pop
music.-___________________________________________
14.
Janet ( wear)
jeans.-_____________________________________________________
15.
Mr Smith ( teach) Spanish and
French.-____________________________________
16.
You ( do) your homework after school.-
____________________________________
UWAGA!!!!
Za
tydzień kartkówka (28.04). Z
odmiany czasowników i słownictwa:
- Muszę pamiętać kiedy zmieniamy czasownik, a kiedy nie zmieniam
- Oraz opanować słownictwo z czynności dnia codziennego:
have
lunch- jeść lunch,
have
a shower - brać prysznic,
do
homework - odrabiać pracę domową,
get
up - wstawać,
go
to school - iść do szkoły,
have
dinner - jeść obiad,
go
home - iść do domu,
go
to bed - iść do łóżka,
have
breakfast- jeść śniadanie
pozdrawiamy;
Katarzyna
Baczyńska
Inka
Ślusarczyk
Aleksandra
Ławrukiewicz
20.04.2020 zaczynamy o 8.40
ZAPISZ
W ZESZYCIE tylko
to, co jest na czarno.
LESSON
20TH APRIL
TOPIC:
ZASADY
DODAWANIA KOŃCÓWKI - ES DO CZASOWNIKÓW.
1.
POZNAM ZASADY DODAWANIA KOŃCÓWKI –ES DO CZASOWNIKA
JEŻELI
CZASOWNIK JEST ZAKOŃCZONY:
- -SH
- -TCH
- -O
- -X
- -SS
TO
DO TAKIEGO CZASOWNIKA DODAJEMY KOŃCÓWKĘ –ES.
- WASH- WASHES (MYĆ)
- WATCH- WATCHES( OGLĄDAĆ)
- GO- GOES( CHODZIĆ)
- MIX-MIXES(MIESZAĆ)
- KISS-KISSES ( CAŁOWAĆ)
JEŻELI
CZASOWNIK ZAKOŃCZONY JEST LITERKĄ Y (ALE UWAGA MUSI BYĆ ONA
POPRZEDZONA SPÓŁGŁOSKĄ, A SPÓŁGŁOSKI TO D, P, D, R itd.)
- CRY- CRIES (PŁAKAĆ)
- FLY- FLIES ( LATAĆ)
- TRY- TRIES ( PRÓBOWAĆ)
TO
LITERKA Y ZMIENIA SIĘ W LITERKĘ I ORAZ DODAJEMY –ES
UWAGA!!!!
CZASOWNIK
HAVE
ZMIENIA SIĘ W HAS
NP.
: I have breakfast at 9 o’clock
ALE:
She has breakfast at 9 o’clock.
ZADANIE
1. DODAJ
ODPOWIEDNIĄ KOŃCÓWKĘ –S LUB- ES DO PONIŻSZYCH CZASOWNIKÓW.
ZRÓB ZDJĘCIE
TEGO ZADANIA I PRZYŚLIJ NA MAILA SWOJEJ NAUCZYCIELKI
- MAKE-
- DANCE-
- FRY-
- PUSH-
- MATCH-
- GET-
- CLEAN-
ZADANIE
2. PODRĘCZNIK
-STRONA 69 ZAD. 2
ZRÓB ZDJĘCIE TEGO ZADANIA I PRZYŚLIJ NA MAILA SWOJEJ NAUCZYCIELKI
Odpowiedzi
prześlij na maila Twojej nauczycielki do 21.04.2020
Katarzyna
Baczyńska- kasiabacz1@wp.pl
Aleksandra
Ławrukieicz- ola.wlesie@gmail.com
08.04.2020, zaczynamy o 12.30
ZAPISZ
W ZESZYCIE( tylko to, co jest na czarno)
Moi
Drodzy,
spróbujemy
dzisiaj poznać nowy czas gramatyczny. Nazywa się Present
Simple.
Używamy
go właśnie do mówienia o czynnościach dnia codziennego.
(kilka
przykładów tych czynności dostaliście na poprzedniej lekcji)
Dzisiaj
skupimy się tylko na zdaniach twierdzących….czyli po polsku np.:
Kasia
je śniadanie o 9 rano. albo Tomek nosi różowe skarpetki. lub
Mareczek nie lubi kwiatków.…..oj a to było zdanie ………no
właśnie jakie, napisz odpowiedź na maila.
Ale
do rzeczy.
Z
dzisiejszej lekcji chciałabym abyście zapamiętali zasadę
dotyczącą czasowników……czasowniki to takie wyrazy, które coś
robią…….,np.;
-
dance-(tańczyć)
-sleep-(spać)
-get
up-(wstawać)
-
eat-(jeść)
I
tak dalej……i tak dalej.
I
w tym nowym czasie taki czasownik czasami się troszkę zmienia…..
Zmienia
się tylko, jeżeli wykonuje go JEDEN CHŁOPAK, np. TOM, FRANK,
MARECZEK, HE
Zmienia
się jeżeli wykonuje go JEDNA DZIEWCZYNKA- np.KATE, MARRY, HANIA,
SHE
lub
jeżeli wykonuje go na przykład JEDEN ZWIERZ- np. A DOG, A CAT, IT,
czyli jak chcę po angielsku powiedzieć, że
- Mareczek nosi różowe skarpetki
to
zobaczcie co się stanie z czasownikiem- WEAR
-(NOSI)
MARECZEK
WEARS PINK SOCKS. – co się stało z czasownikiem wear? –
odpowiedź przyślij na maila.
PROSZĘ
KOLEJNY PRZYKŁAD O MOJEJ CÓRCE HANI:
- Hania bawi się papierem toaletowym. (cóż jej w naszej obecnej sytuacji zostało…..)
Zobaczcie
po raz kolejny co się stanie z czasownikiem – PLAY-
(BAWI SIĘ)
oto
zdanie- Hania plays with toilet paper. Co się stało z czasownikiem
play w tym zdaniu? – odpowiedź przeslij na maila.
Notatka
do zeszytu
LESSON
2nd April
Topic: Zdania twierdzące w czasie Present Simple
1. Poznam zasady budowania zdań czasie teraźniejszym.
2.
Poznam regułę zmieniania formy czasownika w 3. osobie liczby
pojedynczej.
BUDOWA
ZDANIA W CZASIE TERAŹNIEJSZYM ;
OSOBA
+ CZASOWNIK +RESZTA
MARK
WEARS PINK SOCKS.
DO CZASOWNIKA W 3. OSOBIE DODAJĘ
KOŃCÓWKĘ –S LUB –ES
UWAGA!!!
WYJĄTEK DOTYCZY HAVE, KTÓRE
ZMIENIA SIĘ W HAS:
NP.
: I have breakfast at 9 o’clock
ALE:
She has breakfast at 9 o’clock.
PRACA
DOMOWA HOMEWORK
- Napisz po polsku w jakich sytuacjach czasownik NIE ulega zmianie.
- W części czerwonej ukryte są jeszcze trzy pytania – odpowiedz na nie i zrób pracę domową.
Katarzyna
Baczyńska- kasiabacz1@wp.pl
Aleksandra
Ławrukieicz- ola.wlesie@gmail.com
06.04.2020
GRUPA I i II
Instrukcje odnośne lekcji będą podane dla Was na Messengerze😃
31.03.2020 r. – grupa I i II
Temat: Czynności dnia codziennego.
Do zeszytu piszemy:
have lunch- jeść lunch,
have a shover - brać prysznic,
do homework - odrabiać pracę domową,
get up - wstawać,
go to school - iść do szkoły,
have dinner - jeść obiad,
go home - iść do domu,
go to bed - iść do łóżka,
have breakfast- jeść śniadanie
Zad.1/str.68 (EX.1/p.68): Dopasuj zdania do obrazków. Zdania pod obrazkami.Zapiszcie tylko numer i literkę.
np.
np.
1 d 5.
2.b 6.
3. 7.
4. 8. 9.
- Proszę nauczyć się wyżej wymienionych wyrażeń na pamięć! Będą przydatne na następną lekcje.
- W zeszycie ćwiczeń ćw.3/31- uzupełnić tabelkę wyrazami i wyrażeniami z ramki.
30.03.2020 – grupa I i II
Temat: Utrwalenie słownictwa z
rozdziału V.
Proszę o wykonanie karty pracy z opisem
pokoju. Pod obrazkiem są przykłady zdań pomocnych przy opisie pokoju.
Przykłady zdań:
In my room there
is a ....................
In my room there
are ....................
There is a
.....................................
There are
.....................................
Dodatkowo słowa:
in - w,
on - na,
under - pod,
between -
pomiędzy,
in front of-
przed, itd.
Proszę opisać pokój w 6 zdaniach w zeszycie korzystając z podanych
przykładów. Kto ma możliwość może wydrukować kartę pracy. Prace proszę odsyłać na
adres mailowy kasiabacz1@wp.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz