JĘZYK ANGIELSKI

Lesson 23rd June
Topic: Reading comprehension. -present simple. Czytanie.


Read and answer the questions please.-Przeczytaj i odpowiedz na pytania.


This is Nelly. She’s a nurse. She’s tall and thin. She works at the hospital. She looks after sick people.

She gets up at six o’clock in the morning. She takes a shower and puts on her clothes. Then she eats breakfast at half past six. At seven o’clock, she drives her car to the hospital.

Nelly starts work at eight o’clock. She cleans the rooms in the hospital. Then, she helps the doctors. At twelve o’clock, she has lunch. She goes home at five o’clock.

At home, she takes a shower and she cooks dinner. She has dinner at half past six in the evening. Then, she watches TV. At ten o’clock, she goes to bed.

1. What’s her name? _______________________________________

2. What is she? ___________________________________________

3. Where does she work? ___________________________________

4. Is she fat? ____________________________________________

5. Can she drive a car? _____________________________________

6. Does she get up at six o’clock? _____________________________

7. Does she eat breakfast at seven o’clock? _____________________

8. Does she cook dinner at the hospital? ________________________

9. Does she help the doctors? _______________________________

10. Does she go to bed at night? ______________________________

11. What time does she have lunch? ____________________________

12. What time does she have dinner? ___________________________


13. What time does she go to bed? ____________________________


Lesson 22nd June
Topic: Practicing don’t / doesn’t
Utrwalamy don’t/ doesn’t.
Linki do ćwiczeń
Miłej zabawy




język angielski klasa 4A- 15.06.2020 zaczynamy o 8.40
ZAPISZ W ZESZYCIE tylko to, co jest na czarno.


LESSON 15TH JUNE

Topic: Sports vocabulary- słownictwo związane ze sportem. Zdania przeczące w Present Simple.
  1. Poznam słownictwo związanie ze sportem.
  2. Poznam zasady tworzenia przeczeń dla Present Simple.

Uprawiać sport- do sport
Jeżeli chodzi o słówko „ Uprawiać” to przyjmuje ono różną formę w zależności od nazwy sportu. Mamy do wyboru -do/go/play.
do:
  • gymnastics-gimnastyka
  • athletics-lekkoatletyka
  • karate-karate
go:
  • swimming-pływanie
  • cycling-jazda na rowerze
  • skiing- jazda na nartach
play:
  • football-piłka nożna
  • basketball- koszykówka
  • tennis- tenis

I often play football, and I sometimes go swimming. I never do karate.

Wykonaj zadanie 4 w ćwiczeniach na stronie 41.
Gramatyka
Przeczenia dla czasu Present Simple

Aby napisać zdanie przeczące w czasie teraźniejszym Present Simple należy PRZED czasownikiem wstawić don’t lub doesn’t.
I don’t get up at 7 o’clock.- Ja nie wstaję o 7 godzinie.
You don’t have dinner at home.- Ty nie jesz obiadu w domu.
They don’t go swimming- Oni nie pływają.

Pamiętaj

Dla she(ona); he(on); it (ono,to) przed czasownikiem wstawiamy doesn’t. np.;
She doesn’t get up at 7 o’clock. – Ona nie wstaje o 7 godzinie.
He doesn’t have dinner at home . – On nie je obiadu w domu.

Wstaw don’t lub doesn’t
  1. My brother__________like football.
  2. I________watch TV in the afternoon.
  3. My friends__________have lunch at school.
  4. She_______go to be dat ten o’clock.
  5. You_______like snakes.
  6. She______play football.
  7. They________study English at school.





język angielski klasa 4A- 09.06.2020, zaczynamy o 12.30

ZAPISZ W ZESZYCIE tylko to, co jest na czarno.

Lesson 9th June

Topic: Tłumaczenie zdań.

Witajcie kochani. Dzisiaj kolejne utrwalenie działu. Wasze zadanie to tłumaczenie zdań na bazie słownictwa i zagadnień gramatycznych z działu 7. A zatem zaczynamy.

Zad. Przetłumacz zdania.
  1. Ja często gram w szachy.
  2. Kasia nie chodzi do kina w poniedziałki.
  3. Joe potrafi jeździć na rowerze bardzo dobrze.
  4. On nie potrafi wcale tańczyć.
  5. Kim potrafi grać na gitarze dobrze.
  6. Ja nie potrafię mówić po angielsku.
  7. Ona nie potrafi grać w szachy.
  8. Czy potrafisz śpiewać?
  9. Czy Kate i Tom potrafią jeździć na rowerze?
  10. Czy potrafisz czytać?
  11. To jest nudna książka.
  12. To jest zabawny film.
  13. To jest trudne zadanie.
  14. Gram w gry komputerowe w weekendy.
  15. Nie umiem grać piłkę nożną.
Homework:

wejdź w link i wykonaj zadanie- pamiętaj aby wpisać swoje imię i nazwisko!!!!!

Do zobaczenia na grupie messenger

Pozdrawiaja Wasze panie; K. Baczyńska, I.Ślusarczyk, A.Ławrukiewicz



Język angielski klasa 4A- 08.06.2020 zaczynamy o 8.40
ZAPISZ W ZESZYCIE tylko to, co jest na czarno.


LESSON 8 TH JUNE

TOPIC: Powtórzenie wiadomości z rozdziału VII.

CEL LEKCJI: Utrwalę czasownik „can’, poznane czasowniki i przymiotniki.

Zapisujemy:
1. Czasowniki służące do opisywania czasu wolnego (ćw.1/str.80).

2. Czasownik „can” - zdania oznajmujące, pytania, zdania przeczące (ćw.1/str.81, ćw.1 i 2/str.83).

3. Przymiotniki służące do opisu osób i rzeczy (cw.1/str.80).

Ex.1/p.87 Popraw błędy w poniższych zdaniach i zapisz poprawne do zeszytu.

Ex.3/p.87 Uzupełnij brakujące litery i zapisz przymiotniki w zeszycie.

Ex.4/p.87 Uzupełnij wyrazami can lub can’t.


WYKONAJ PRZYKŁADY W ZESZYCIE. 



Język angielski klasa 4a - 02.06.2020 zaczynamy o 12.30

ZAPISZ W ZESZYCIE tylko to, co jest na czarno.
                                          LESSON                                             2 nd June
TOPIC:  Przymiotniki służące do opisu osób i rzeczy.

1. Poznam przymiotniki służące do opisu osób i rzeczy.


Uzupełniamy zadania z poniedziałkowej lekcji:


Ex.1/p.83 Uzupełnij dialog formami can lub can’t.
1.
2.
3.
4.

Ex.2/p. 83 Patrząc na tabelkę napisz pytania z czasownikiem „can” . Potem napisz krótkie odpowiedzi (3 przykłady).

ZAPISZ W ZESZYCIE:
boring- nudne
interesting – interesujące
fantastic – fantastyczna
terrible – straszna, okropna
easy –łatwe
difficult – trudne
funny – zabawny
serious – poważny

Ex.1/p.84 Patrząc na obrazki wybierz właściwe słowo.





Język angielski klasa 4A- 01.06.2020 zaczynamy o 8.40

ZAPISZ W ZESZYCIE tylko to, co jest na czarno.
                                          LESSON                                             1st June
TOPIC:  Pytania i krótkie odpowiedzi z czasownikiem „can”.

1. Poznam zasadę tworzenia pytań i krótkich odpowiedzi z czasownikiem „can”.

ZAPISZ W ZESZYCIE:
Can I, you, he, she, it, we, you, they?
Can you play tennis?
Yes, I can.
Can she jump?
No, she can’t.
Can we dance?
Yes, we can. /No, we can’t.
Can they sing?
Yes, they can.

Ex.1/p.83 Uzupełnij dialog formami can lub can’t.
1.
2.
3.
4.

Ex.2/p. 83 Patrząc na tabelkę napisz pytania z czasownikiem „can” . Potem napisz krótkie odpowiedzi.





Język angielski klasa 4A- 26.05.2020 zaczynamy o 12.30
ZAPISZ W ZESZYCIE tylko to co jest na czarno

Lesson 26th May

Topic: Odmiana czasownika can.
  1. Poznam odmianę czasownika can.
Czasownik can- umieć, potrafić
Twierdzenia:
  • I can- ja potrafię
  • You can- ty potrafisz
  • he/she/it can -on/ona/ono potrafi
  • we can- my potrafimy
  • you can-wy potraficie
  • they can-oni potrafią
Pytania:
  • Can I ?- Czy potrafię?
  • Can you?- Czy potrafisz?
  • Can he/she/it?- Czy on/ona/ono potrafi?
  • Can we?- Czy my potrafimy?
  • Can you?- Czy wy potraficie?
  • Can they?- Czy oni potrafią?
Przeczenia: cannot= can’t
  • I can’t.- Nie potrafię.
  • You can’t.- Nie potrafisz.
  • He/she/itcan’t.- On/ ona/ ono nie potrafi.
  • We can’t.- My nie potrafimy.
  • You can’t- Wy nie potraficie
  • They can’t.- Oni nie potrafią.
Przykłady zdań:
  1. They can dance.
  2. I can play the piano very well.
  3. Can he play football?
  4. Can she speak English?
  5. Tara can’t play the piano.
  6. He can’t ride a bike.
Wykonaj zadanie 1. str.81/podręcznik
Jak powiedzieć, że potrafisz coś robić dobrze, bardzo dobrze itd.
  • I can play the piano very well. – Potrafię grać na pianinie bardzo dobrze.
  • I can play the piano well. – Potrafię grać na pianinie dobrze.
  • I can play the piano quite well. – Potrafię grać na pianinie dosyć dobrze.
  • I can’t play piano very well. – Nie potrafię grać na pianinie bardzo dobrze/ za dobrze.
  • I can’t play the piano at all. – Nie potrafię grać na pianinie wcale.
Przetłumacz zdania:
  1. Kim potrafi jeździć rowerem bardzo dobrze.
  2. Tara potrafi grać w szachy dosyć dobrze.
  3. On nie umie grać w tenisa wcale.
  4. Kate potrafi tańczyć dobrze.
  5. Mark nie potrafi śpiewać bardzo dobrze.

Wykonaj zadanie 4,6. Str.36/ćwiczenia

Pozdrawiamy:
K. Baczyńska

A. Ławrukiewicz



Język angielski klasa 4A- 25.05.2020 zaczynamy o 8.40
ZAPISZ W ZESZYCIE tylko to, co jest na czarno.

LESSON 25TH APRIL

TOPIC: Zajęcia w wolnym czasie.
1. Poznam czasowniki określające zajęcia w wolnym czasie.

ZAPISZ W ZESZYCIE:
go bowling- iść na kręgle
go shopping- iść na zakupy
go skateboarding- jeździć na deskorolce
go to the cinema- iść do kina
play cards- grać w karty
play chess- grać w szachy
play computer games- grać w gry komputerowe
play the guitar- grać na gitarze
read comics- czytać komiksy
ride a bike- jeździć na rowerze
send text messages- wysyłać wiadomości
surf the Internet- surfować po internecie


Ex.1/p. 80 Dopasuj nazwy czynności z ramki do obrazków.

Ex.2/p.80 Co Joe robi w wolnym czasie. Zapisz odpowiedzi w zeszycie.

Zadaniem dodatkowym będzie napisać 5 zdań na temat tego, co robicie w wolnym czasie.

WYKONAJ ĆWICZENIA I PRZYŚLIJ ZDJĘCIA Z ZESZYTU.
Odpowiedzi prześlij na maila Twojej nauczycielki w dniu 25.05.2020

Katarzyna Baczyńska- kasiabacz1@wp.pl

Aleksandra Ławrukieicz- ola.wlesie@gmail.com



Język angielski klasa 4A- 12.05.2020 zaczynamy o 12.30

PRACA KLASOWA. ZADANIA NA GRUPIE.


Pozdrawiamy:
Katarzyna Baczyńska
Aleksandra Ławrukiewicz
Inka Ślusarczyk







Język angielski klasa 4A- 18.05.2020 zaczynamy o 8.40
ZAPISZ W ZESZYCIE tylko to, co jest na czarno.

Lesson 18th May
Topic: Unit 6 revision. Utrwalenie wiadomości z działu 6. Część II.
  1. Utrwalę typy zadań na pracę klasową.
Witajcie.
Dzisiaj druga część powtórzenia. Dzisiaj przedstawimy ci typy zadań, które mogą pojawić się na jutrzejszej pracy klasowej. Zadania rozwiązujemy wspólnie na klasowej grupie messenger.
  1. Uzupełnij zwroty pasującymi wyrazami.


have ___breakfast___
  • do ____________________
  • go ____________________
  • get ____________________
  • have ___________________
  • go _____________________

  1. Uzupełnij czasowniki.
r e a d a book
  • l __ __ __ __ n to music
  • g __ __ up
  • b __ __ __ __ my teeth
  • g __ __ dressed
  • w __ __ __ my hair


  1. Uzupełnij zdania. Wstaw at, in lub on.
  • I have my guitar lessons ____ Mondays.
  • David does his homework _____ the afternoon.
  • We often go shopping _____ weekends.
  • The lesson starts _____ two o’clock.
  • My cat goes out _____ night!
  • Dan never studies _____ Sundays.

4. Zakreśl właściwe formy.
  • I always wake up / wake up always at seven o’clock.
  • My sister brushes / brush her hair after breakfast.
  • I gets / get dressed at seven fifteen.
  • My brother has / have breakfast at eight o’clock.
  • He sometimes listens / listens sometimes to the radio.
  • We finishes / finish school at half past three.

Pozdrawiamy:
Katarzyna Baczyńska
Aleksandra Ławrukiewicz
Inka Ślusarczyk



Język angielski klasa 4A- 12.05.2020 zaczynamy o 12.30
ZAPISZ W ZESZYCIE tylko to, co jest na czarno.

Lesson 12th May
Topic: Unit 6 revision. Utrwalenie wiadomości z działu 6. Część I.
  1. Utrwalę słownictwo z działu 6:
  • czynności dnia codziennego
  • rutyny
  • słownictwo z tekstu o Billy Elliot
  1. Utrwalę zagadnienia z gramatyki:
  • Zasady dodawania końcówki -s/-es do czasownika
  • Zastosowanie przysłówków częstotliwości(never, usually itd.)
  • Zastosowanie przyimków at/in/on do określania czasu
Otwórz podręcznik i wykonaj zadania na stronie 75:
  • Zad.1/75
  • Zad. 4/75
  • Zad. 5/75
  • Zad. 6/75
Otwórz ćwiczenie na stronie 35
  • Zad. 4/35
Poprawność wykonywanych zadań będziemy sprawdzać podczas lekcji.

Praca domowa- Homework ( nie podlega ocenie)
Ćwiczenia strona 35
  • Zad. 1/35
  • Zad. 2/35





Język angielski klasa 4A- 11.05.2020 zaczynamy o 8.40

ZAPISZ W ZESZYCIE tylko to, co jest na czarno.

Lesson 11th May

Topic: Routines- rutyny wprowadzenie słownictwa.
  1. Poznam wymowę oraz znaczenie słownictwa związanego z rutynami:
brush my teeth- myć zęby
get dressed- ubierać się
listen to music- słuchać muzyki
read a book- czytać książkę
wake up- budzić się
wash my hair- myć włosy

2. Wykonam zadania:
  • Zad. 4 str. 73 ( podręcznik)
  • Zad 1 str 33 ( ćwiczenia)
Dzisiaj nie musicie przysyłać nam zdjęć.

Podamy Wam teraz odpowiedź na pytanie dotyczące filmu Billy Elliot- fabuła filmu jest inspirowana historią tancerza Philipa Mosleya
Wszystkim uczniom, którzy znaleźli prawidłową odpowiedź, gratulujemy.


Ponieważ dzisiaj tylko słownictwo, a jutro utrwalenie wiadomości, to wejdź w podane linki poćwicz. Nie musisz korzystać ze wszystkich. Mogą ci się przydać też później.




Pozdrawiamy.






Język angielski klasa 4A- 05.05.2020 zaczynamy o 12.30
ZAPISZ W ZESZYCIE tylko to, co jest na czarno.

Lesson 5th May

Topic: Podsumowanie określanie czasu. Praca z tekstem.
  1. Utrwalę zastosowanie poznanych określeń czasu w Present Simple.
  2. Poznam historię Robbie Kennedy.
Witajcie dzisiaj kończymy ćwiczenie zastosowania określenia czasu w Present Simple.
  1. Wysłuchaj na grupie Messenger nagrania tekstu ze strony 72 w podręczniku.
  2. Przetłumacz słówka do tekstu ze strony 72 w podręczniku:
  • host family-
  • together-
  • secret-
  • proud-
  1. Wejdź w poniższe linki. – Pamięta,j aby wpisać swoje IMIĘ I NAZWISKO. (zadania te zrób do piątku)
  1. Obejrzyj zwiastun filmu „ Billy Elliot” wchodząc w link
  1. Podaj imię i nazwisko prawdziwego bohatera, na podstawie życia którego powstał film  "Billy Elliot".

POTWIERDZENIEM AKTYWNOŚCI Z DZISIEJSZYCH ZAJĘĆ JEST ZROBIENIE ZADAŃ PODANYCH W DWÓCH LINKACH POWYŻEJ. 
TRZEBA TE ZADANIA ZROBIĆ DO PIĄTKU.

Pozdrawiamy serdecznie.
Do usłyszenia na naszej grupie.
Pozdrawiamy:
Aleksandra Ławrukiewicz
Katarzyna Baczyńska

Inka Ślusarczyk

Lesson                            4th May

Topic: Określenia czasu dla Present Simple – podsumowanie.

Witamy Was w maju.
Kolejna lekcja o czasie teraźniejszym. 
Ostatnio była mowa o przysłówkach częstotliwości i ich miejscu w zdaniu. Przypomnij sobie szybciutko jakie to przysłówki.
Dzisiaj dowiesz się jakie jeszcze wyrazy mówią nam o tym JAK CZĘSTO.

Zapisz notatkę w zeszycie:

Przyimki czasu:
  • at
at three o’clock- o trzeciej godzinie
at five five oclock- o piątej godzinie
at night- w nocy
at the weekend- w weekend

  • on
on Monday- w poniedziałek
on Mondays- w poniedziałki
on Tuesday- we wtorek
on Saturaday- w sobotę
itd

  • in
in the morning- rano
in the evening- wieczorem
in the afternoon- po południu
Te określenia czasu stawiamy NA KOŃCU ZDANIA.
  • School starts at eight o’clock
  • We never watch TV at night.
A teraz poćwiczymy tę zasadę:
W miejscu ukośnika wstaw odpowiedni przyimek, tak jak w przykładzie.
ZAD. 1. Wstaw odpowiedni przyimek.
Przykład:
We never watch TV/ the morning.
We never watch TV in the morning.
  1. I rarely go out / night.
  2. I have dance classes / Tuesdays.
  3. I usually do my homework / the afternoon.
  4. They often visit friends / weekends.
  5. We always get up late / Sundays.
Otwórz ćwiczenia na stronie 32 i wykonaj zadania 5, 6 i 7.

Pozdrawiamy serdecznie.
Do usłyszenia na naszej grupie.
Pozdrawiamy:
Aleksandra Ławrukiewicz
Katarzyna Baczyńska
Inka Ślusarczyk






Język angielski klasa 4A- 28.04.2020 zaczynamy o 12.40

ZAPISZ W ZESZYCIE tylko to, co jest na czarno.

Lesson 28th April

Topic: Playing Freerice- pomaganie przez granie.


  1. Napiszę kartkówkę sprawdzającą znajomość poprzednich zagadnień
  2. Dowiem się jak korzystać ze strony freerice i pomagać ubogim rodzinom i krajom.

Witajcie moi drodzy.

Dzisiaj piszecie kartkówkę. Na jej napisanie macie 20 minut. Po jej zakończeniu trzeba zdjęcia przesłać do swojej nauczycielki na odpowiedniego maila lub w wiadomości prywatnej w Messenger.

Następnie zostaniecie zapoznani z zasadami grania na freerice.com

Pozdrawiamy serdecznie;
Katarzyna Baczyńska- kasiabacz1@wp.pl
Aleksandra Ławrukiewicz- ola.wlesie@gmail.com
Inka Ślusarczyk



Język angielski klasa 4A- 27.04.2020 zaczynamy o 8.40

ZAPISZ W ZESZYCIE tylko to, co jest na czarno.

LESSON 20TH APRIL

TOPIC: PRZYSŁÓWKI CZĘSTOTLIWOŚCI –WPROWADZENIE.

CEL LEKCJI: POZNAM ZASADY STOSOWANIA PRZYSŁÓWKÓW CZĘSTOTLIWOŚCI W ZDANIACH.
Zapisujemy notatkę:

Przysłówki częstotliwości wskazują jak często wykonywana jest dana czynność. Do najczęściej używanych należą:
ALWAYS – ZAWSZE
USUALLY – ZAZWYCZAJ
OFTEN – CZĘSTO
SOMETIMES – CZASAMI
RARELY – RZADKO
NEVER – NIGDY
Te słówka oraz ich znaczenie uczymy się na pamięć.

Przysłówki częstotliwości w zdaniu występują zwykle przed czasownikiem.

He usually gets up at seven o’clock.
He always eats breakfast in the morning.
I never go to the theatre.

Odstępstwem od tej zasady jest czasownik “to be” (być), który pojawia się przed przysłówkiem.
I am often at school by nine o’clock.
She is always in a good mood.

ZADANIE 1. PODRĘCZNIK -STRONA 71. 

NALEŻY UŁOŻYĆ WYRAZY WE WŁAŚCIWEJ KOLEJNOŚCI. 
PORÓWNAJ Z PRZYKŁADAMI Z LEKCJI.
WYKONAJ PRZYKŁADY I PRZYŚLIJ ZDJĘCIA.

Odpowiedzi prześlij na maila Twojej nauczycielki do 28.04.2020
Katarzyna Baczyńska- kasiabacz1@wp.pl
Aleksandra Ławrukieicz- ola.wlesie@gmail.com






Język angielski klasa 4A- 21.04.2020 zaczynamy o 12.30

OBECNOŚĆ SPRAWDZAMY NA GRUPIE MESSENGER I JESTEŚMY W TYM CZASIE DOSTĘPNE, W RAZIE PYTAŃ PROSZĘ PISAĆ RÓWNIEŻ NA NASZE MAILE
kasiabacz1@wp.pl ( PANI Kasia)
ZAPISZ W ZESZYCIE TYLKO TO CO JEST NA CZARNO
WITAJCIE KOCHANI,
DZISIAJ POĆWICZYMY UKŁADANIE ZDAŃ TWIERDZĄCYCH, WYKORZYSTUJĄC WIADOMOŚCI Z POPRZEDNIEJ LEKCJI .

Lesson 15th April

Topic: Układanie zdań twierdzących w czasie Present Simple. –utrwalenie

1. Utrwalę zasady układania zdań w czasie Present Simple

Dowiedzieliśmy się kiedy czasownik się zmienia. Nie zmienia się natomiast w liczbie mnogiej lub kiedy go wykonuje –you( ty lub wy) i I (ja) na przykład:
I like music- Ja lubię muzykę- czasownik like jest bez zmian
Tom and Kate like music. ( czasownik like też bez zmian bo wykonują go dwie osoby)
Mary likes music. ( dodałam –s bo na początku jest jedna dziewczyna a tą regułkę już znacie.)
odmiana przykładowego czasownika przez osoby
DANCE- tańczyć
l.poj.
  • I dance (ja tańczę)
  • You dance (ty tańczysz)
  • He dances (on tańczy) wyraźnie widać, że czaswonik się zmienił
  • She dances (ona tańczy) dla he (on), she(ona), it(ono).
  • It dances (ono tańczy) W pozostałych osobach, w liczbie
l.mn. mnogiej- bez zmian
  • We dance (my tańczymy)
  • You dance (wy tańczycie)
  • They dance (oni tańczą)




Czasownik w nawiasie wstaw w odpowiedniej formie ( przypominam…przepisujesz czasownik bez zmian albo dopisujesz do niego końcówkę –s/-es według wcześniej poznanych zasad)
Przykład
1. you( work) very hard
Odp. You work very hard
2. Tom ( make) a lot of noise.
Odp. Tom makes a lot of noise.

1. My sister (read) a book.-____________________________________________________
2. Frank (like) dogs.-_________________________________________________________
3. My parents (do) the shopping.-______________________________________________
4. We (meet) in front of the cinema.-____________________________________________
5. George (go) to the doctor's.-_________________________________________________
6. Our friends (play) football in the park.-_______________________________________
7. He (ride) his bike every day.-________________________________________________
8. We (have) the best ideas.-___________________________________________________
9. Carol (say) goodbye.-______________________________________________________
10. Bill (have) got two notebooks.-_____________________________________________
11. Mum (wash) all the dirty clothes. -_________________________________________
12.I ( like) lemonade very much.-_____________________________________________
13. The girls ( listen) to pop music.-___________________________________________
14. Janet ( wear) jeans.-_____________________________________________________
15. Mr Smith ( teach) Spanish and French.-____________________________________
16. You ( do) your homework after school.- ____________________________________

ODPOWIEDZI DO TEGO ZADANIA PRZESYŁAMY JUTRO NA GRUPIE MESSENGER. ROBIMY TO WSPÓLNIE.

UWAGA!!!!

Za tydzień kartkówka (28.04). Z odmiany czasowników i słownictwa:
  • Muszę pamiętać kiedy zmieniamy czasownik, a kiedy nie zmieniam
  • Oraz opanować słownictwo z czynności dnia codziennego:
have lunch- jeść lunch,
have a shower - brać prysznic,
do homework - odrabiać pracę domową,
get up - wstawać,
go to school - iść do szkoły,
have dinner - jeść obiad,
go home - iść do domu,
go to bed - iść do łóżka,
have breakfast- jeść śniadanie

pozdrawiamy;
Katarzyna Baczyńska
Inka Ślusarczyk

Aleksandra Ławrukiewicz



20.04.2020 zaczynamy o 8.40
ZAPISZ W ZESZYCIE tylko to, co jest na czarno.

LESSON 20TH APRIL

TOPIC: ZASADY DODAWANIA KOŃCÓWKI - ES DO CZASOWNIKÓW.

1. POZNAM ZASADY DODAWANIA KOŃCÓWKI –ES DO CZASOWNIKA

JEŻELI CZASOWNIK JEST ZAKOŃCZONY:

  • -SH
  • -TCH
  • -O
  • -X
  • -SS
TO DO TAKIEGO CZASOWNIKA DODAJEMY KOŃCÓWKĘ –ES.
  • WASH- WASHES (MYĆ)
  • WATCH- WATCHES( OGLĄDAĆ)
  • GO- GOES( CHODZIĆ)
  • MIX-MIXES(MIESZAĆ)
  • KISS-KISSES ( CAŁOWAĆ)

JEŻELI CZASOWNIK ZAKOŃCZONY JEST LITERKĄ Y (ALE UWAGA MUSI BYĆ ONA POPRZEDZONA SPÓŁGŁOSKĄ, A SPÓŁGŁOSKI TO D, P, D, R itd.)
  • CRY- CRIES (PŁAKAĆ)
  • FLY- FLIES ( LATAĆ)
  • TRY- TRIES ( PRÓBOWAĆ)
TO LITERKA Y ZMIENIA SIĘ W LITERKĘ I ORAZ DODAJEMY –ES
UWAGA!!!!
CZASOWNIK HAVE ZMIENIA SIĘ W HAS
NP. : I have breakfast at 9 o’clock
ALE: She has breakfast at 9 o’clock.

ZADANIE 1. DODAJ ODPOWIEDNIĄ KOŃCÓWKĘ –S LUB- ES DO PONIŻSZYCH CZASOWNIKÓW.
ZRÓB ZDJĘCIE TEGO ZADANIA I PRZYŚLIJ NA MAILA SWOJEJ NAUCZYCIELKI
  • MAKE-
  • DANCE-
  • FRY-
  • PUSH-
  • MATCH-
  • GET-
  • CLEAN-

ZADANIE 2. PODRĘCZNIK -STRONA 69 ZAD. 2

ZRÓB ZDJĘCIE TEGO ZADANIA I PRZYŚLIJ NA MAILA SWOJEJ NAUCZYCIELKI
WYKONAJ ĆWICZENIA I PRZYŚLIJ ZDJĘCIA Z ZESZYTU.
Odpowiedzi prześlij na maila Twojej nauczycielki do 21.04.2020
Katarzyna Baczyńska- kasiabacz1@wp.pl
Aleksandra Ławrukieicz- ola.wlesie@gmail.com





 08.04.2020, zaczynamy o 12.30

ZAPISZ W ZESZYCIE( tylko to, co jest na czarno)
Moi Drodzy,
spróbujemy dzisiaj poznać nowy czas gramatyczny. Nazywa się Present Simple.
         Używamy go właśnie do mówienia o czynnościach dnia codziennego.
(kilka przykładów tych czynności dostaliście na poprzedniej lekcji)
          Dzisiaj skupimy się tylko na zdaniach twierdzących….czyli po polsku np.:
Kasia je śniadanie o 9 rano. albo Tomek nosi różowe skarpetki. lub Mareczek nie lubi kwiatków.…..oj a to było zdanie ………no właśnie jakie, napisz odpowiedź na maila.
Ale do rzeczy.
     Z dzisiejszej lekcji chciałabym abyście zapamiętali zasadę dotyczącą czasowników……czasowniki to takie wyrazy, które coś robią…….,np.;
- dance-(tańczyć)
-sleep-(spać)
-get up-(wstawać)
- eat-(jeść)
I tak dalej……i tak dalej.
          I w tym nowym czasie taki czasownik czasami się troszkę zmienia…..

Zmienia się tylko, jeżeli wykonuje go JEDEN CHŁOPAK, np. TOM, FRANK, MARECZEK, HE

Zmienia się jeżeli wykonuje go JEDNA DZIEWCZYNKA- np.KATE, MARRY, HANIA, SHE
lub jeżeli wykonuje go na przykład JEDEN ZWIERZ- np. A DOG, A CAT, IT,
czyli jak chcę po angielsku powiedzieć, że
  • Mareczek nosi różowe skarpetki
to zobaczcie co się stanie z czasownikiem- WEAR -(NOSI)
MARECZEK WEARS PINK SOCKS. – co się stało z czasownikiem wear? – odpowiedź przyślij na maila.
PROSZĘ KOLEJNY PRZYKŁAD O MOJEJ CÓRCE HANI:
  • Hania bawi się papierem toaletowym. (cóż jej w naszej obecnej sytuacji zostało…..)
Zobaczcie po raz kolejny co się stanie z czasownikiem – PLAY- (BAWI SIĘ)
oto zdanie- Hania plays with toilet paper. Co się stało z czasownikiem play w tym zdaniu? – odpowiedź przeslij na maila.

Notatka do zeszytu
LESSON 2nd April

Topic: Zdania twierdzące w czasie Present Simple

1. Poznam zasady budowania zdań czasie teraźniejszym.
2. Poznam regułę zmieniania formy czasownika w 3. osobie liczby pojedynczej.

BUDOWA ZDANIA W CZASIE TERAŹNIEJSZYM ;
OSOBA + CZASOWNIK +RESZTA

MARK WEARS PINK SOCKS.
DO CZASOWNIKA W 3. OSOBIE DODAJĘ KOŃCÓWKĘ –S LUB –ES
UWAGA!!!
WYJĄTEK DOTYCZY HAVE, KTÓRE ZMIENIA SIĘ W HAS:
NP. : I have breakfast at 9 o’clock
ALE: She has breakfast at 9 o’clock.

PRACA DOMOWA HOMEWORK

  • Napisz po polsku w jakich sytuacjach czasownik NIE ulega zmianie.
  • W części czerwonej ukryte są jeszcze trzy pytania – odpowiedz na nie i zrób pracę domową.
Odpowiedzi prześlij na maila Twojej nauczycielki do 14.04.2020
Katarzyna Baczyńska- kasiabacz1@wp.pl
Aleksandra Ławrukieicz- ola.wlesie@gmail.com




06.04.2020
GRUPA I i II
Instrukcje odnośne lekcji będą podane dla Was na Messengerze😃


31.03.2020 r. – grupa I i II
Temat: Czynności dnia codziennego.

Do zeszytu piszemy:

have lunch- jeść lunch,
have a shover - brać prysznic,
do homework - odrabiać pracę domową,
get up - wstawać,
go to school - iść do szkoły,
have dinner - jeść obiad,
go home - iść do domu,
go to bed - iść do łóżka,
have breakfast- jeść śniadanie

Zad.1/str.68 (EX.1/p.68): Dopasuj zdania do obrazków. Zdania pod obrazkami.Zapiszcie tylko numer i literkę. 
np.
1 d                        5. 
2.b                        6.
3.                          7.
4.                          8.                    9.

  • Proszę nauczyć się wyżej wymienionych wyrażeń na pamięć! Będą przydatne na następną lekcje. 
  • W zeszycie ćwiczeń ćw.3/31- uzupełnić tabelkę wyrazami i wyrażeniami z ramki. 

30.03.2020 – grupa I i II

Temat: Utrwalenie słownictwa z rozdziału V.

Proszę o wykonanie karty pracy z opisem pokoju. Pod obrazkiem są przykłady zdań pomocnych przy opisie pokoju.
Przykłady zdań:
In my room there is a ....................
In my room there are ....................
There is a .....................................
There are .....................................

Dodatkowo słowa:
in - w,
on - na,
under - pod,
between - pomiędzy,
in front of- przed, itd.


Proszę opisać pokój w 6 zdaniach w zeszycie korzystając z podanych przykładów. Kto ma możliwość może wydrukować kartę pracy. Prace proszę odsyłać na adres mailowy kasiabacz1@wp.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

4a zdalne nauczanie

Witajcie na blogu naszej klasy, jest to miejsce, w którym będziecie mogli korzystać z materiałów przesyłanych przez nauczycieli d...